![]() |
Wie stemt verschillend naargelang ...?
Interessant om te weten is of er kiezers zijn die op één verschillende partij kiezen naargelang de vlaamse, federale of europese verkiezingen van 25/05/14!
Ik van mijn kant kan niet gaan stemmen, alhoewel dit niets verschil zou maken daar ik op dit moment elke al mogelijke deelnemer aan gelijk welke verkiezing compleet onbekwaam vind. Analoog kan ik dit verklaren door te stellen dat elke afkorting "ocmw" van Onze Centen Moeten Weg = aan de instelling& van cgkr de Centrale Grote Kansen Roulettes daar hun BTW, Blijvende Totale Waarde = 0,"nul"! Toch kan ik mij inbeelden dat iemand naargelang zijn persoonlijke contacten bijvoorbeeld dienaangaande voor 3 verschillende desbetreffende partijen kiest. Alleen de bub-ers zullen op elk niveau voor de bub kiezen natuurlijk. |
Dat gaat om totaal verschillende bevoegdheden. Iedereen die geen partijslaaf is, zal normaal gezien wel minstens overwegen om op verschillende niveaus op een verschillende partij te stemmen. Ik alleszins zeker wel. Een dik jaar geleden wilde ik Groen stemmen op Vlaams niveau, PVDA op federaal niveau en sp.a op Europees niveau. Ondertussen ken ik de PVDA intern te goed om erop te kunnen stemmen, maar het is zeker nog mogelijk dat ik op twee verschillende partijen (sp.a, Groen) stem.
|
Ik zou graag Derk-Jan Eppink in het Europese parlement houden. Voor de Kamer overweeg ik een N-VA-stem.
Vlaams weet ik het nog niet zo goed. |
Afhankelijk of ik de huidige regeringen een verwijt kan maken, stem ik op een partij die hen het leven zuur kan maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat dhr. Eppink precies presteerde, kun je hier gemakkelijk vinden: http://www.votewatch.eu/en/derk-jan-eppink.html |
Ik vind het communautaire zo hard doorwegen in mijn eigen persoonlijke kijk op politiek, de organisatie van mijn overheid enz. enz., dat ik op alle niveaus stem op de nva.
Ik heb natuurlijk chance dat ik naast het communautaire aspect, op de 'links-rechts'-as, centrum-rechts sta. (met een nadruk op centrum) Stel dat er naast het Belang maar één andere v-partij zou zijn, namelijk een centrum-linkse, dan zou ik op die centrum-linkse stemmen. (met een nadruk op centrum) Op alle niveaus. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien Europees een stem op de piraten partij :). Dat heb ik ook gedaan voor de provincieraadsverkiezingen gedaan.
|
Ik ienemienemut telkens per verkiezing :D
|
Citaat:
|
Bij de gemeenteraad koos ik lokaal voor CD&V-N-VA, en provinciaal voor PvdA. Voor de keuze van de komende verkiezingen is het nog te vroeg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be