![]() |
C-attest afschaffen lost iets op?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131015_00791757
Citaat:
C-attesten worden gegeven aan leerlingen die het volgende leerjaar of de richting in zijn geheel niet aankunnen, punt. Met de C-attesten af te schaffen verandert er niets aan dat gegeven! Er zijn leerlingen die intellectueel niet in staat zijn om beter te doen, die moeten maximaal geholpen worden op hun niveau! En dan heb de groeiende groep die liever lui is dan moe, voor wie een inspanning moeten leveren gelijk staat aan kindermishandeling, met ouders voor wie de school een plaats is waar ze eventjes van hun kinderen af zijn... Iedereen, per se, uit principe, over het paard tillen en ze een diploma bezorgen die niet overeenstemt met hun capaciteiten, is het d�*t dat de vakbonden enz willen? Ook al schijnen we het nog goed te doen in ons Vlaanderen, ons onderwijs is er de laatste decennia, zegge en schrijve: sinds de VSO prutserijen, enkel op achteruit gegaan! Door de nieuwe mentaliteiten en het gepruts van al diegenen die denken dat ze er zich moeten mee bezig houden! |
Citaat:
Wat doe je trouwne sin dat 6e jaar als iemand daar nog steeds niet voldoet? Diploma met herorientatie :D??? |
Citaat:
Hoe dan ook, iedereen moet naar school en best op een niveau en met vakken die nuttig, nodig en haalbaar zijn! De nietsnutten-kwekerijen die we nu hier en daar kennen moeten er uit! De pedagoochelaars geven ze toch maar een diploma...en het probleem is opgelost? Naar het OCMW en den dop...zonder overzitten en C-attest... |
Er slagen te weinig leerlingen, oplossing: C-Attest afschaffen.
|
Een kogel ipv een c-attest. Dat zou veel oplossen. Stem n-va/VB/LDD!!
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik ben het volledig met u eens, andev. Al die kutmarrokaantjes die geen poot willen uitsteken, gewoon een attest geven? Dat neigt naar het krankzinnige. Wat is Belgie toch een betuttelend landje. Het leert z'n jeugd niet eens op eigen poten te staan! En de nieuwe generatie leerkrachten maakt het er ook niet beter op. Mijn zusje moet nu praktisch alles op de computer doen. Wat is er mis met gewoon bladeren met extra oefeningen uit te delen? Wat is er mis met voor Aardrijkskunde blaadjes van bomen op wat velletjes papier te plakken en er wat bij te schrijven? Nee, kinderen moeten nu maar zitten prutsen met Google Earth, in plaats van nog eens een goeie ouwe atlas van de wereld open te slaan! En meestal zijn die bestanden gepost op de website van de school nog niet eens te openen ook, je moet er een speciaal programma voor downloaden... Wat een gezver allemaal. Het lijkt wel alsof ik de enige ben die nog deftig les heeft gekregen. Die jongere generatie leerkrachten wil 'fris' en 'edgy' zijn dor er vanalle nutteloze nonsens bij te gaan slepen... En bedenk u dat ik op 't moment 23 jaar oud ben en mijn zus 14. Zo'n groot schisma in zo'n klein aantal jaren...
|
Iemand enig idee wat er bedoeld wordt met die 'verplichte remediëring'?
|
Als ze nu eens gewoon de examens afschaffen.... dan hoeven ze toch geen C-attesten meer uit te reiken? Iedereen is dan eindelijk gelijk zullen de linkschmenschen zeggen.
En als je dan ooit zin hebt om te werken, ga je gewoon bij de VDAB een nummerke halen en dan krijg je werk. Wie dat niet wil moet aan het OCMW loket gaan aanschuiven. Wat kan het leven toch simpel zijn. |
Citaat:
Het verschil tussen B en C attest was dat bij een B-attest iemand geheroriënteerd kon worden omdat hij/zij bijvoorbeeld alleen onvoldoende mee kon op 1 vlak. Simpel voorbeeld, iemand zit in een wiskunde-georiënteerde richting maar haalt steevast een onvoldoende op alleen wiskunde dan kan die zich heroriënteren naar een niet Wiskunde-gerelateerde opleiding aangezien de leerling wel voldoet voor alle andere vakken. Hoe ga je echter leerlingen heroriënteren die niet voldoen voor meerdere 'basisvakken' (waarvoor men nu dus een C-attest geeft) die in zo goed als elke richting voor komen? Iemand die pakweg buist op Nederlands, Wiskunde en praktijkvakken bijvoorbeeld, hoe ga je die heroriënteren? Naar wat? Er is toch altijd een basis die nodig is om over te gaan naar een volgend jaar en zeker als je bijvoorbeeld zou gaan heroriënteren binnen 'praktijkrichtingen'. Iemand die bijv. niet slaagt in zijn 1e jaar houtbewerking zou men dan zogezegd wel kunnen heroriënteren naar een 2e jaar bouw, zonder dat die persoon de basics van het eerste jaar bouw mee heeft? Dan nog niet gesproken over de ongetwijfeld overlappende vakken. Dat kan toch allemaal nooit werken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be