Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wie sprekt ier Aantwaarps ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192945)

meneer 16 oktober 2013 14:37

Wie sprekt ier Aantwaarps ?

Doe mee aan de quiz ? http://www.gva.be/dossiers/rock-en-r...e-dialect.aspx

Doodgemakkellijk volgens mij.
Anderstaligen en andere boeren mogen ook meedoen. Zélfs de kiekenfretters !:lol:

Another Jack 16 oktober 2013 14:38

"Doodgemakkellijk."

manta 16 oktober 2013 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6841937)
"Doodgemakkellijk."

Plasser...

Klojo eerste klas 16 oktober 2013 14:44

PFFFFFFt zelfs deze West-Vlaming haalt 100% :roll:

manta 16 oktober 2013 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6841946)
PFFFFFFt zelfs deze West-Vlaming haalt 100% :roll:

Demper en 2 anderen vinden dit leuk.

Klojo eerste klas 16 oktober 2013 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6841972)

:thumbsup:

Gwylan 16 oktober 2013 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6841935)
Doe mee aan de quiz ? http://www.gva.be/dossiers/rock-en-r...e-dialect.aspx

Doodgemakkellijk volgens mij.
Anderstaligen en andere boeren mogen ook meedoen. Zélfs de kiekenfretters !:lol:

Ik ben een anderstalige cq. andere boerin, en heb derhalve gezien uw toestemming de link gevolgd en op de vraagjes geantwoord : ik heb 100% gehaald, al spreek ik geen woord Antwerps (noch een ander) dialect en begrijp ik het niet of nauwelijks. Niettemin haal ik dus minstens een even goed resultaat dan de autochtone Antwerpse boeren en boerinnen, en kan men stellen dat mijn kennis van het Antwerps dialect, hoewel nihil, toch nog beter is dan het Nederlands van Di Rupo.

Conclusie :
• Ofwel is het Antwerps dialect dermate makkelijk dat zelfs iemand van een (dixit Victor Van Aelst) "onbeschaafd land" het kan begrijpen ;
• Ofwel zijn levensvormen van "onbeschaafde landen" in de regel verschrikkelijk intelligent ;
• Ofwel heb ik bij het gissen naar de antwoorden op de vraagjes heel erg veel geluk gehad.

Aan u de keuze, maar voor het winnen van een weddenschap maakt u volgens mij de meeste kans met de derde mogelijkheid.

manta 16 oktober 2013 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6842613)
Ik ben een anderstalige cq. andere boerin, en heb derhalve gezien uw toestemming de link gevolgd en op de vraagjes geantwoord : ik heb 100% gehaald, al spreek ik geen woord Antwerps (noch een ander) dialect en begrijp ik het niet of nauwelijks. Niettemin haal ik dus minstens een even goed resultaat dan de autochtone Antwerpse boeren en boerinnen, en kan men stellen dat mijn kennis van het Antwerps dialect, hoewel nihil, toch nog beter is dan het Nederlands van Di Rupo.

Conclusie :
• Ofwel is het Antwerps dialect dermate makkelijk dat zelfs iemand van een (dixit Victor Van Aelst) "onbeschaafd land" het kan begrijpen ;
• Ofwel zijn levensvormen van "onbeschaafde landen" in de regel verschrikkelijk intelligent ;
• Ofwel heb ik bij het gissen naar de antwoorden op de vraagjes heel erg veel geluk gehad.

Aan u de keuze, maar voor het winnen van een weddenschap maakt u volgens mij de meeste kans met de derde mogelijkheid.

Ofwel optie 4 : De Strangers, Gaston Berghmans en Katastroof hebben Vlaanderen het Antwerps leren kennen... ;-)

Gwylan 16 oktober 2013 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6842621)
Ofwel optie 4 : De Strangers, Gaston Berghmans en Katastroof hebben Vlaanderen het Antwerps leren kennen... ;-)

Ik ken noch De Strangers of Gaston Berghmans, noch Katastroof. En ik zou niet weten wat zij al dan niet Vlaanderen hebben leren kennen, maar ik kan u verzekeren dat zij mijn land niets hebben leren kennen.

manta 16 oktober 2013 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6842626)
Ik ken noch De Strangers of Gaston Berghmans, noch Katastroof. En ik zou niet weten wat zij al dan niet Vlaanderen hebben leren kennen, maar ik kan u verzekeren dat zij mijn land niets hebben leren kennen.

8O

Maar die zijn wereldberoemd in héél Nederland... :-(

Gwylan 16 oktober 2013 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6842632)
8O

Dat wil ik graag geloven. Maar mijn land is niet Nederland... (hoewel, volgens mijnheer System kan het bijna niet anders, want iemand die een beetje het Nederlands aankan moet wel een nakomeling(e) van Willem I zijn, en mijnheer System kan het weten, uiteraard).

Demper 16 oktober 2013 22:33

Citaat:

Niet over mij praten in draden waar ik niet aanwezig ben. :evil:

manta 16 oktober 2013 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6842733)

Ge zijt hier toch, slimmeke...

giserke 16 oktober 2013 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6842733)

Zoals je wil.
Vanaf nu beteken je niks op het forum. Je bent lucht zoals ze zeggen. :-)

giserke 16 oktober 2013 23:15

Citaat:

Demper? Die spreekt West-Vlaams, maar ze hebben hem daar buiten gegooid.

cookie monster 17 oktober 2013 00:45

manta :lol:

Ik had ze ALLEMAAL per ongeluk met opzet fout ingevuld :lol:

meneer 17 oktober 2013 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6842613)

Conclusie :

Ze hebben de lat nogal laag gelegd in hun quiz. :-)
Eén ding heb je echter fout begrepen : de inwoners van Antwerpen zijn geen boeren.:-)
De boeren dat is al wat buiten die stad te vinden is.:lol:
Nu ja, dat is zo een grapje hé, dat ik eigenlijk gepikt heb van de inwoners van Paris, de hoofdstad van uw land als ik het juist heb. Parisiens kijken enorm neer op mensen uit de province.
Toch nog bravo voor uw 100 % .

meneer 17 oktober 2013 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6842632)
8O

Gwylan is Fransman ( of vrouw )geloof ik.

cookie monster 17 oktober 2013 00:54

ALLES rond antwaarpe is parking :lol:

meneer 17 oktober 2013 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6842642)
Dat wil ik graag geloven. Maar mijn land is niet Nederland... (hoewel, volgens mijnheer System kan het bijna niet anders, want iemand die een beetje het Nederlands aankan moet wel een nakomeling(e) van Willem I zijn, en mijnheer System kan het weten, uiteraard).

Je bent nog maar de 2 de fransman die ik Nederlands zie praten. de eerste ben ik tegengekomen in Zuid Frankrijk, en dat was éne die 10 jaar in Amsterdam gaan wonen was. Nederlands met een zwaar Franse tongval, maar goed verstaanbaar, en hij moest niet naar zijn woorden zoeken, die sprak dat echt vlotjes.
In elk geval sprak hij 1000 maal beter als éne Di Rupo, of gelijk welke Franstalige belg die ik ooit tegengekomen ben.
Jouw Nederlands is wel een stuk deftiger, minder volks bedoel ik. Waar heb je het geleerd ? En op welke manier ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be