Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   GAIA doorbreekt de stilte ivm de bestiale "festiviteit" van het slachten van schapen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192963)

Nr.10 17 oktober 2013 02:25

GAIA doorbreekt de stilte ivm de bestiale "festiviteit" van het slachten van schapen

1 Bijlage(n)
Terecht doet GAIA een aanklacht tegen deze bestiale praktijken.
En weet je wat, nu springt het CGKR erop om dat allemaal te onderzoeken.
Wat een stinkende stal, dat centrum.

Nr.10 17 oktober 2013 02:37

1 Bijlage(n)
Radiospot GAIA Slachthuis

circe 17 oktober 2013 04:22

Daarvoor dient dus ons belastinggeld. Kan iemand me uitleggen wat franstaligen in de pap te brokken hebben bij een Nederlandstalige spot gemaakt in Vlaanderen door een Nederlandstalige organizatie?

Citaat:

CGKR buigt zich over radiospot GAIA
Gisteren om 17:41 door bvb | Bron: Belga

CGKR buigt zich over radiospot GAIA

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (CGKR) gaat zich over het radiospotje van GAIA buigen, waarin de onverdoofde rituele slachting wordt verteld vanuit het standpunt van een schaap. De Franstalige minister van Gelijke Kansen Fadila Laanan stelt mogelijke gerechtelijke stappen in het vooruitzicht, hoewel de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) al heeft geoordeeld dat de spot geen racistische of denigrerende uitlatingen bevat.
De radiospot zorgt vooral in Franstalig België voor commotie. Daar wordt aanstoot genomen aan het verhaal van het schaap, dat op de deportatie van de Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog zou gebaseerd zijn. De spot zou ook stigmatiserend zijn voor de moslimgemeenschap.

Minister van Gelijke Kansen Fadila Laanan werd woensdag ondervraagd over de campagne door parlementsleden Jean-François Istasse (PS) en Julie De Groote (cdH). Volgens Laanan is de campagne inderdaad stigmatiserend voor de Joodse gemeenschap en de moslims en ze haalde voor het halfrond de mogelijkheid van gerechtelijke stappen aan. Eerst wordt echter advies ingewonnen bij het CGKR.

De JEP heeft zich woensdag al uitgesproken over het spotje en de Jury oordeelt dat het geen racistische of denigrerende uitlatingen bevat. Het orgaan is wel van mening “dat deze campagne choquerend kan zijn voor een deel van het publiek, dat het risico loopt een verband te leggen met de deportaties en uitroeiingen van bepaalde etnische groepen”.

De Jury heeft een “advies van voorbehoud” geformuleerd, dat “een beroep doet op de verantwoordelijkheid van de adverteerder”.

GAIA zelf reageert verbouwereerd op de hetze. “Het enige dat wij gedaan hebben, is het verhaal vertellen vanuit het standpunt van een schaap”, zegt directeur Ann De Greef. “Meer moet je daar niet achter zoeken. De spot is bovendien volledig gericht op de politici, want de publieke opinie is het al met ons eens.”

GAIA vermoedt een georkestreerde beschadigingsoperatie.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131016_00794231

djeezes!
Is die Fadila dezelfde die ooit een uitgewezen asielzoeker uit het vliegtuig heeft gehaald?

Supe®Staaf 17 oktober 2013 05:04

't Wordt echt interessant.
Zelfs mijn ideologische opponenten worden stilaan allemaal gebeten door dat verachtelijke totalitaristische CGKR (waar het merendeel achter stond toen het hen dienstig was om hun opponenten aan te pakken of hun fifi's te beschermen)
Zou er toch hoop bestaan dat die bende smeerlappen o.l.v. De Witte ooit definitief op rust gesteld wordt, nu groen-links ook aan den lijve ondervindt dat hun vrijheid van expressie niet langer bestaat?

Skobelev 17 oktober 2013 05:43

'k Vraag me af hoe maatschappelijk gedragen de klacht van Het Centrum is en in hoeverre het geïmporteerd barbarisme de goedkeuring van de goegemeente draagt.

:cheer: GO Gaia GO, laat ze poepje ruiken (in de moskee) :cheer:

De schoofzak 17 oktober 2013 06:07

Ik heb wel zin om me voor één jaartje een lidmaatschapskaart van gaia aan te schaffen, om hen voor deze zaak te steunen.
Maar ik vrees dat gaia dat geld gaat gebruiken om mij (ik bedoel: mijn kleinkinderen) te dwingen (via via ... en niet letterlijk natuurlijk) om vegetariër te worden.

.

hikikomori85 17 oktober 2013 06:16

Ik verkies de kippenslachterij als favoriete plaats om het leven te contempleren.

Supe®Staaf 17 oktober 2013 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 (Bericht 6842933)
Ik verkies de kippenslachterij als favoriete plaats om het leven te contempleren.

Genoteerd.
Als jij plots een tijdje niet meer post, eet ik een maand of twee geen kip meer....

hikikomori85 17 oktober 2013 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6842939)
Genoteerd.
Als jij plots een tijdje niet meer post, eet ik een maand of twee geen kip meer....

Geen schrik, ik pas niet op die haken. Ik zei slachterij niet boerderei.

Skobelev 17 oktober 2013 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6842921)
Ik heb wel zin om me voor één jaartje een lidmaatschapskaart van gaia aan te schaffen, om hen voor deze zaak te steunen.
Maar ik vrees dat gaia dat geld gaat gebruiken om mij (ik bedoel: mijn kleinkinderen) te dwingen (via via ... en niet letterlijk natuurlijk) om vegetariër te worden.

.

Zo extreem zijn die niet Schoof. En veggie is best lekker hoor. ;-)

hikikomori85 17 oktober 2013 06:30

circe 17 oktober 2013 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply simple (Bericht 6842964)
Dat spotje bewijst perfect hoe onverdraagzaam de Vlaming is geworden.
En niet alleen tegen de moslims, maar ook tegen Walen, Brusselaars, Roma's en Romeinen.

Vlamingen voelen zich te veel schaap. Misschien zijn ze het wel.

u bedoelt dat we verdraagzamer moeten zijn en staan te juichen omdat muzelmensen schapen onverdoofd staan te kelen? En "o wat een verrijking" jubelen?

of wat bedoel je nu in feite?

Hoomer 17 oktober 2013 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply simple (Bericht 6842981)
Soms worden er zelfs mensen onverdoofd geopereerd en sterven tijdens of na die operaties.

Hoor je dan onze moslimhaters?

Dat vraagt om een woordje uitleg, of minstens een linkje. :-)

JBM 17 oktober 2013 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6842921)

Ik denk dat onze samenleving in die richting zal evolueren. Abrupt zal dat niet gebeuren maar ik vermoed dat binnen ten vroegste enkele tientallen jaren, maar eerder enkele honderden, een groot deel van de mensheid vegetarisch zal zijn.

JBM 17 oktober 2013 08:37

?

Distel 17 oktober 2013 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply simple (Bericht 6842981)
Soms worden er zelfs mensen onverdoofd geopereerd en sterven tijdens of na die operaties.

Dat praat onverdoofde slachtingen niet goed.

Citaat:

Hoor je dan onze moslimhaters?
Moslimhaters of islamhaters? Daar zit een groot verschil tussen, zeker wanneer je kritikasters van achterlijke primitieve zaken als woestijngodsdiensten wilt gaan stigmatiseren.

De schoofzak 17 oktober 2013 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 6842944)
Zo extreem zijn die niet Schoof. En veggie is best lekker hoor. ;-)

Wat vegetarisme en veganisme betreft, zijn ze wel extreem. Toch naar mijn aanvoelen.
En als de Schoof groentes wil fretten, dan schept hij die wel uit de pot, en legt ze naast zijn entrecote, zijn chateaubriand, zijn tournedos, zijn varkensribbetjes van de bbq, zijn varkenshaasje ... en bij een hapje jamon neem ik dan wel een olijfje.

De schoof kan ook niet zo goed tegen het woord veggie. Ik ben daar pertang niet zo orthodox in, maar ja, ik ben ook maar half-mens-half-god.

.

doremi 17 oktober 2013 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6842908)
Daarvoor dient dus ons belastinggeld. Kan iemand me uitleggen wat franstaligen in de pap te brokken hebben bij een Nederlandstalige spot gemaakt in Vlaanderen door een Nederlandstalige organizatie?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131016_00794231

djeezes!
Is die Fadila dezelfde die ooit een uitgewezen asielzoeker uit het vliegtuig heeft gehaald?

De vraag is op welke manier deze klacht stigmatiserend is. Eigenlijk pleit men hier (indirect) voor een verbod van kritiek op alle mogelijke handelingen die in groepsverband gebeuren aangezien men dan die groep zogezegd stigmatiseert. In casu zou een aanklacht tegen racisme kunnen gezien worden als een stigmatisatie van de leden van de KKK. Gezien men een centrale activiteit van deze groep aanklaagt!

circe 17 oktober 2013 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 6843007)
Dat vraagt om een woordje uitleg, of minstens een linkje. :-)

doremi 17 oktober 2013 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6843030)
Dat praat onverdoofde slachtingen niet goed.

Moslimhaters of islamhaters? Daar zit een groot verschil tussen, zeker wanneer je kritikasters van achterlijke primitieve zaken als woestijngodsdiensten wilt gaan stigmatiseren.

De kern van de zaak en ook meteen het meest storende dat racisme als term gebruik wordt voor kritiek op systemen, overtuigingen, gewoonten e.d.

Zal ik binnenkort nog het recht hebben om bijvoorbeeld de overdreven pracht en praal in de gebouwen van de katholieke kerk aan te kaarten zonder dat ik zogezegd alle katholieken discrimineer?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be