![]() |
waterzuivering
http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20131017_011
Het Europese Hof van Justitie heeft ons land veroordeeld tot een boete van 10 miljoen euro omdat de waterzuivering in de gewesten in gebreke blijft. Het is al de tweede keer dat België een boete krijgt van het Europees Hof voor de gebrekkige zuivering van afvalwater. De boete komt er doordat de gewesten veel te laat werk hebben gemaakt van de zuivering van het stedelijk afvalwater, weet de Standaard. Vooral in Wallonië en Brussel constateerde de Europese Commissie nog verscheidene tekortkomingen toen het België in het najaar van 2011 voor het Hof sleepte. Rarara wie zal moeten betalen? |
Is dien anderen draad daarover niet goed genoeg misschien ?
. |
gewist
|
Citaat:
vooral ???? Vlaanderen haalt gewoon helemaal de norm. het woord uitsluitend is hier meer op zijn plaats dan het woord vooral |
Citaat:
|
Citaat:
% vh gemeentelijk afvalwater dat via een zuivering verwerkt wordt. niet over het eindresultaat in de rivieren en waterlopen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Europa heeft ook nooit geld genoeg, alle problemen zijn op te lossen met boetes.
|
Citaat:
Naast dat artikel lees ik dat de Vlaamse wegen vandaag weer vol files staan. Deze kosten de gemeenschap het veelvoudige van de Europese boete. Nochtans vallen die wegen met files bijna allemaal onder onafhankelijke Vlaams bevoegdheid. Uw oplossing is dus een wensdroom die niet veel met de realiteit te maken heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Anderzijds vraag ik mij af : -Wie wou er toch 1 Europa? Nu moet een land al een boete gaan betalen omdat ze iets wat Europa oplegt niet gehaald heeft. Is het geen hoog tijd dat ze eens terug alle landgrenzen sluiten en elk land voor zichzelf werkt. Wat heeft dat "Europa" ons al gekost? En voor wat? Om enkele duizenden Europese ambtenaren in hun ivoren toren een royaal loon te kunnen betalen :( - Het is een bevoegdheid van de gewesten maar Vlaanderen haalt de doelstelling (lees ik hier toch). Brussel en Wallonië niet. Maar wie zal de rekening gepresenteerd krijgen? De Vlamingen natuurlijk. |
Citaat:
De "Vlaamse onafhankelijkheid" als redmiddel van een probleem met de "Vlaamse onafhankelijkheid" als tegenbewijs van redmiddel voor een probleem vergelijken is peren met peren vergelijken. |
Citaat:
dit is gewestmaterie ... gewesten bepalen autonoom waaraan zij hun middelen besteden het kan niet zijn dat door de keuzes van één gewest een ander beboet wordt toch ?!? |
Citaat:
"Er zijn files dus Vlaanderen mag niet onafhankelijk worden..." :trololol: |
Citaat:
"Blablabla milieu...Blablabla slecht bestuur.... Blablabla Vlaanderen mag niet onafhankelijk worden..." :trololol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31017_00795949 |
Uit het arrest blijkt dat het Hof van Justitie rekening houdt met de toestand op 26 augustus 2009 om vast te stellen dat er een inbreuk begaan werd. Op dat ogenblik voldeden één Vlaamse agglomeratie, 21 Waalse agglomeraties en het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be