Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bwweeeeuh of Njjaaaammmm? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19300)

Starlight 25 augustus 2004 15:10

Bwweeeeuh of Njjaaaammmm?

In opvolging van de pindakaas-topic:

Wat is het bwweuh-degoutantste-onsmakelijkste dat je ooit hebt gegeten?
En voor welk voedsel bega je nog net niet een moord?

Starlight 25 augustus 2004 15:11

Het ergste dat ik ooit heb moeten eten was koeienmaag en uier. (Mijn maag keert er nog van om)

Piet Hein 25 augustus 2004 15:26

het slechtste wat ik ooit gegeten heb is bloedworst. Het lekerste vind ik bij het frituur een frit met 2 hamburgers

dejohan 25 augustus 2004 15:32

Een vriend van mij bestelde eens in China een ei (leek hem redelijk veilig, want ze in China allemaal eten wil je niet weten). Bleek dat daar een een bijna-uitgebroed kuikentje in te zitten. Is blijkbaar een delicatesse in China. Redelijk yuk vind ik.

Lekker: Mosselen!

TomB 25 augustus 2004 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
In opvolging van de pindakaas-topic:

Wat is het bwweuh-degoutantste-onsmakelijkste dat je ooit hebt gegeten?
En voor welk voedsel bega je nog net niet een moord?

Degoutantste: 1 of andere clash op 1 of andere doop

Er is veel eten dat ik met plezier binnenspeel. Een goeie filet mignon met bearnaise, fijnst gesneden carpacio, truffeltjes en foie gras, rauwe tonijn in zuursaus, verse spring rolls, een stukje marcassin aan 't spit, aarbeien en frambozen bavaroise etc.

ingenious 25 augustus 2004 15:42

bweuh: hondeneten, tijdens mijnen doop. maar ik was al blij dat er geen schachtenpap was voor ons

njjaam: rode kool van de bomma en stoofvlees van de mamma (best wel ni samen). stoofvlees uit blik is dan weer 1 van de slechtste dingen die ik ooit heb geprobeerd. trok verdacht veel op de hondeneten!

Turkje 25 augustus 2004 15:48

Bweeuuu: het "duizendjarig ei", ook een Chinese specialiteit. Ze stoppen een rauw ei in de grond, en enkele maanden nadien graven ze dat terug op en serveren ze dat op je bord. Dat ei ziet er dan wel al zwart uit en stinkt naar de zwavel, maar kom... Ook de Zuid-Koreaanse "kim chi" vond ik echt niet te eten. Het gerecht omvat bladeren van een chinese kool (ook bij ons te krijgen), ingesmeerd met een pikante rode chili saus, en dan in het zuur opgelegd. Dit "nationale gerecht" van Zuid Korea was vroeger levensnoodzakelijk om de barre winters door te komen, en nu is het een vorm van beleefdheid als je als buitenlander kim chi kunt smaken. Quod non in mijn geval...

Njaaam: veel te veel om op te noemen, en aangezien ik de chef-kok ben in huis, veel te veel om klaar te maken ook...

Raf 25 augustus 2004 19:19

Bwweeeeuh : het Schotse nationale gerecht, Haggis. Dat bestaat uit een binenstebuiten gekeerde schapenmaag gevuld met zowat alle overige ingewanden van datzelfde beest. Het ruikt naar uitwerpselen, het ziet eruit als uitwerpselen en het smaakt er ook naar.

Njjaaaammmm : foie gras met uienconfituur.

manta 25 augustus 2004 19:28

Njam : Spruiten met puree, worst en lekker veel saus :lol: ...
(Spruiten wel gestoofd , ni gekookt !!! )

Bweikes :Zuurkool............................:crazyeye:

Tzuvar Raemborr 25 augustus 2004 19:30

Bweeeuuuh : Als moeder experimenteerde, was heel het huis in angst. Ook : witloof in hesp gerold en gebakken.

Njjaaamm : Barbecue (modus veel vlees en weinig groenten). Biefstuk met pepersaus en frietjes.

Jeroen 25 augustus 2004 19:33

Njam: gegrilde lamskoteletjes op vaders wijze ;-)
Bweuh: "vette derms"

DaBlacky 25 augustus 2004 19:53

waar ik een instant-loop naar de WC van moet doen (om langs boven er uit te laten komen) is rauwe paprika.

En ik zou een spreekwoordelijke moord begaan voor... euh... heeeeeeeel veeeeeeel dingen.
Italiaans ijs, kebab, pizza in een Italiaans restaurant, bijna alle gerechten met look, Indisch, ... enz.
Weinig dingen die ik niet lust.

Tzuvar Raemborr 25 augustus 2004 19:57

Bwoh, pur sang geef ik eigenlijk geen moer om eten. Benzine voor het lichaam, meer is dat niet voor mij. Snel binnenschrokken en interessanter dingen gaan doen.

skaldis 25 augustus 2004 20:24

beeeuwwwkessssaaaaaaaah koeienuier ni te doen da laat u nooit meer los, smaakt leeg, ijl, dood.

voor de rest lust ik alles en zeker wanneer ik nog eens thuis bij moeder mag tafelen.

doggy 25 augustus 2004 20:50

bweurk: schorseneren

njammie: thaïs, en alles wat pikant is en véél champignons en andere funghi bevat
[size=1](dus: een thaise paddenstoelenschotel)[/size]

oriana 25 augustus 2004 21:03

Bwweeeeuh : Olijven ~ heb mijn 18de verjaardag gevierd in Israel, was daar een tijdje in een kiboets dat een olijvenfabriek had. Die geur!!!!! Ben daar brakend buitengekomen en sindsdien keert mijn maag als ik die penetrante olijfgeur ruik. En ik lust niets van alcohol dat is de allergrootst Bwweeeeuhk en eentje die niemand snapt :lol:
Njjaaaammmm : Mosselen, stoofvlees dat mijn moeder maakte, (niemand van ons kan dat evenaren) :-( mijn eigen pikante scampi's, (heb ik zelfs al vaak voor feestjes van vrienden klaargemaakt) raclette in een zwitserse chalet na een dagje skiën en lamscarré op de BBQ met een zelfgemaakte zachte lookroomsaus en aardappelen in de schil !!

Raf 25 augustus 2004 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
"vette derms"

Ehm.. Wat? 8O

Raf 25 augustus 2004 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Bwoh, pur sang geef ik eigenlijk geen moer om eten. Benzine voor het lichaam, meer is dat niet voor mij. Snel binnenschrokken en interessanter dingen gaan doen.

Ai... Hoe jammer... Ik heb erg met je te doen! Er is niets zo fijn als een avondje gezellig tafelen.

snoodaard 25 augustus 2004 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ehm.. Wat? 8O

Vette darmen.Je moet er wel eerst de stront uitspoelen.8O

Raf 25 augustus 2004 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Vette darmen.Je moet er wel eerst de stront uitspoelen.8O

Bah!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be