Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Met zijn vieren tegen een: men duwt nva recht in een underdog-positie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193040)

De schoofzak 18 oktober 2013 20:05

Met zijn vieren tegen een: men duwt nva recht in een underdog-positie

Ik heb net het filmpje over het debat op de kul gezien.
Dit is het: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1756654

Om beurten vinden ze wel iets plezants; iets waarmee ze de lachers op hun hand krijgen; gebruik makend van elke mogelijkheid om hem te onderbreken ....

Ok, de politiek is een harde business.

Maar ik denk dat ze zich vergissen met die taktiek.
Ze zijn ons in een underdog positie aan het manoeuvreren.

Neem nu tussen die studenten. Je kan er gif op nemen dat de linkse kerk daar een flinke afvaardiging naar toe stuurde. En die jongens en meisje kunnen wel flink lachen met de flauwe steken onder water.
Maar eventuele twijfelaars onder die studenten .... zullen hun ogen en oren wel open gehouden hebben, en bepaalde conclusies trekken.

Afijn, de prijzen worden gelijk in de koers uitgedeeld aan de meet.
De volgende tussensprint, evenwel zonder geldprijs, namelijk een volgende peiling, wordt afgewacht.

.

Maikel Joosten 18 oktober 2013 20:11

Netjes, we zitten weer op de banken van de basisschool...

Men is weer begonnen met gratis campagne voeren voor de N-VA, oh wat zullen die niet meer lachen na de 'echte' peiling in 2014.

Scherven A. Mok 18 oktober 2013 20:17

Daar vreesde ik ook voor toen ik dat zag. Eén domme peiling en ze leven in een overwinningsroes van jewelste en beginnen onmiddellijk te vernederen. Hoe achterlijk kan je zijn ? Man ik heb mijn buik vol van al die politici.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 18 oktober 2013 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6845289)
Daar vreesde ik ook voor toen ik dat zag. Eén domme peiling en ze leven in een overwinningsroes van jewelste en beginnen onmiddellijk te vernederen. Hoe achterlijk kan je zijn ? Man ik heb mijn buik vol van al die politici.

Inderdaad zielig hoe de voorzitters van de traditionele partijen zich menen te moeten laten gaan door af te geven op hun concurrent...

Anderzijds: Bracke komt hier toch weer ongelofelijk zwak uit. Heeft N-VA werkelijk niemand beter om het woord te voeren in zulke debatten?

Boduo 18 oktober 2013 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 6845359)
Inderdaad zielig hoe de voorzitters van de traditionele partijen zich menen te moeten laten gaan door af te geven op hun concurrent...

Anderzijds: Bracke komt hier toch weer ongelofelijk zwak uit. Heeft N-VA werkelijk niemand beter om het woord te voeren in zulke debatten?

Een beetje relativeren: Bracke werd voortdurend belachelijk gemaakt met het mikro-gedoe !

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 18 oktober 2013 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6845367)
Een beetje relativeren: Bracke werd voortdurend belachelijk gemaakt met het mikro-gedoe !

Yep, maar dat lukte ook enkel omdat zij verdomd goed wisten dat Siegfried Bracke niet bepaald een sterke debater is. Voor zwakke debaters bestaat in de politiek geen medelijden.

Met Dewever hadden ze het niet gedurfd, want dan hadden ze hun commentaar ongetwijfeld als een own-goal terug in eigen doel gekregen.

KoLoS 18 oktober 2013 22:06

weer gratis reklam voor nva

De schoofzak 18 oktober 2013 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq (Bericht 6845359)

Het Vlaams Strikske is wel een goede debater, maar geen smerige debater.

De anderen, die lol konden scheppen met onnozelheden, vonden het basisschool-pestachtig gedrag geschikt om het Vlaams Strikske de duvel aan te doen.

Boemerang.

.

Svennies 18 oktober 2013 22:32

Citaat:

Nee ,mijn beste,dan pas laten ze werkelijk zien wie er achter die politieke maskers schuilt....

En nu kan iederéén zijn conclusie trekken....

Wees gerust,dat ze het terug gaan krijgen.....

Destijds kon men het volk nog simpel bespelen met sloganeske taal....

Internet heeft daaraan echter een einde gemaakt omdat de wereld niet meer eindigt aan de toog van een café ...

Svennies 18 oktober 2013 22:33

dubbel

abramis brama 18 oktober 2013 22:33

In een debat tussen politici zou Siegfried zijn steek staan. Onder politici versta ik dan mensen die op een fatsoenlijke wijze hun mening uiteenzetten en andermans mening bekritiseren.

Maar tussen de roedel paljassen die men daar had verzameld, was Bracke inderdaad veel te beschaafd en te braaf. Om tussen dat rapalje te gaan zitten heb je een debater nodig die zélf ook smerig durft spelen, of de slagen onder de gordel terug kan kaatsen naar de schaamstreek van de afzender. En daarvoor is Bracke echt wel niet geschikt.

Ik had overigens NOOIT verwacht dat ik dit nog ooit zou moeten zeggen, maar de sterkste deelnemer aan dat debat was begot de oppersmurf van het Groen-partijtje. Bracke was verbaal te zwak, en de drie anderen leken vlak voor het debat zwaar in de drank gezeten te hebben of een verkeerd soort paddestoel gekauwd te hebben.

Gekker moet het niet worden... :-?

Robinus V 18 oktober 2013 22:33

Dat filmpje is de slechtste samenvatting van een politiek debat ooit. Al het gestruikel van Bracke bij de pogingen om hem over inhoud te laten praten zijn eruit gelaten. De onbekwaamheid van de N-VA door de pers gecamoufleerd in naam van de 'politieke neutraliteit', bang voor valse beschuldigingen van het tegendeel die er hoe dan ook toch komen. Of is dat de invloed van de vrouw van Ben Weyts bij de VRT?

peter1962 18 oktober 2013 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6845492)
Dat filmpje is de slechtste samenvatting van een politiek debat ooit. Al het gestruikel van Bracke bij de pogingen om hem over inhoud te laten praten zijn eruit gelaten. De onbekwaamheid van de N-VA door de pers gecamoufleerd in naam van de 'politieke neutraliteit', bang voor valse beschuldigingen van het tegendeel die er hoe dan ook toch komen. Of is dat de invloed van de vrouw van Ben Weyts bij de VRT?

:lol:

Garry 18 oktober 2013 23:44

Citaat:

Van een achterlijke bende die dan nog wat steun geniet van de zender, kunt ge niet anders verwachten. Ik vind alleen dat Brakske getoond heeft over wijnig ballen te beschikken. Met FDW hebben ze dat ook ooit gedaan en die is het toen gewoon opgestapt. Als ge denkt dat ik hier kom om met mijn radijzen te laten spelen, denk dan maar wat anders, was die zijn opvatting. En gelijk had hij.

Garry 18 oktober 2013 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 6845487)
Nee ,mijn beste,dan pas laten ze werkelijk zien wie er achter die politieke maskers schuilt....

En nu kan iederéén zijn conclusie trekken....

Wees gerust,dat ze het terug gaan krijgen.....

Destijds kon men het volk nog simpel bespelen met sloganeske taal....

Internet heeft daaraan echter een einde gemaakt omdat de wereld niet meer eindigt aan de toog van een café ...

Nee, maar op de tribune van het voetbalveld.

Herr Oberst 19 oktober 2013 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6845470)
Het Vlaams Strikske is wel een goede debater, maar geen smerige debater.

De anderen, die lol konden scheppen met onnozelheden, vonden het basisschool-pestachtig gedrag geschikt om het Vlaams Strikske de duvel aan te doen.

Boemerang.

.

Uw Vlaams Strikske blijkt een complete mislukkeling te zijn, meer valt daarover niet te zeggen.

daiwa 19 oktober 2013 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6845587)
Van een achterlijke bende die dan nog wat steun geniet van de zender, kunt ge niet anders verwachten. Ik vind alleen dat Brakske getoond heeft over wijnig ballen te beschikken. Met FDW hebben ze dat ook ooit gedaan en die is het toen gewoon opgestapt. Als ge denkt dat ik hier kom om met mijn radijzen te laten spelen, denk dan maar wat anders, was die zijn opvatting. En gelijk had hij.

Meer dan gelijk !!

De schoofzak 19 oktober 2013 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 6845628)
Uw Vlaams Strikske blijkt een complete mislukkeling te zijn, meer valt daarover niet te zeggen.

Dat is een mooie weergave van wat jij wel zou willen.
Maar de Schoof gaat rustig afwachten wat de kiezer daarover gezegd zal hebben.

.

Boduo 19 oktober 2013 08:12

Citaat:

Zowel bij VB als bij NVA zijn er 10 De Winters nodig.

stuyckp 19 oktober 2013 08:33

Citaat:

Dat was dan ook de enige juiste reactie en dat had Bracke ook moeten doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be