Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De Europese cultuur wordt beetje bij beetje afgeschraapt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193209)

MaGNiFiCaT 22 oktober 2013 22:00

De Europese cultuur wordt beetje bij beetje afgeschraapt.

Verene Shepherd, een mensenrechtenonderzoekster bij de Verenigde Naties met Jamaïkaanse afkomst, vindt dat het Sinterklaasfeest moet afgeschaft worden. Shepherd is het hoofd van de VN-commissie die onderzoekt of de figuur van Zwarte Piet racistisch is. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer is naar de slavernij en dat in de 21e eeuw dit feest moet stoppen", dat zei Shepherd in een interview met het Nederlandse tv-programma EenVandaag. Volgens haar is Zwarte Piet een beledigend gebruik. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben." De VN-commissie is nog volop bezig met het onderzoek naar Zwarte Piet.

Beetje bij beetje worden oude historische gebruiken, die vaak sinds vele eeuwen deel uitmaken van onze cultuur, afgeschaft door vreemdelingen die er eigenlijk niets mee te maken hebben. Kunnen wij het het eigenlijk accepteren dat een persoon die hoogst waarschijnlijk nog nooit een stap in onze contreien heeft gezet, en er dus weinig van afweet, en er ook niets mee maken heeft, haar mening via machtige organen als de VN, op ons afdwingt? Nu is het Sint-Nicolas, maar wat is het volgende?
Wij moeten allerlei vreemde culturen en gebruiken zo maar verdragen, maar onze folklore en gebruiken zouden ze dan zo maar af schaffen. Hoe lang zal de Westerse mens zich nog zo laten schofferen?

Robinus V 22 oktober 2013 22:02

Sinterklaas cultuur? :lol:

MaGNiFiCaT 22 oktober 2013 22:04

Dit gaat nu over het Sint-Nicolas-feest, en kan wat onbenullig lijken. Maar het is toch een oud gebruik in onze contreien die sinds vele eeuwen meegaat. Nu is het Sint-Nicolas, maar wat is het volgende?

MaGNiFiCaT 22 oktober 2013 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6851095)

Het is absoluut een vorm van cultuur. Voor de kinderen is het leuk meegenomen. Als je dat niet kan of wilt inzien ben je gewoon van slechte wil, en is je mening van geen enkele tel.

vlijmscherp 22 oktober 2013 22:06

Citaat:

Waarom niet?

Zucht 22 oktober 2013 22:11

Citaat:

In Iran hebben zij een heel gelijkende "zwarte piet" en die wordt wel door de unesco erkend. Waarom is dat wel cultuur en Sint Niklaas niet ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...55&postcount=6

MaGNiFiCaT 22 oktober 2013 22:11

Oei, ik zie nu dat het onderwerp al werd aangekaart. Ik had nochtans gezocht naar het onderwerp en niet gevonden. Deze topic mag verwijderd worden. Mijn excuses.

Hollander 22 oktober 2013 22:15

kan iemand die ZO vooringenomen is wel 'onderzoek' doen?

Thuleander 22 oktober 2013 22:16

Als niet-Europeanen hetzelfde doen is het allemaal prachtig en wordt het zelfs beschermd door diezelfde VN.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...e_Piet___.html

Calvinist 22 oktober 2013 23:38

Je meent het goed maar slaat de bal wel een beetje mis. Er bestaat geen europese cultuur. Europa is geen land dus bestaat er ook geen cultuur. De titel was beter geweest " De Nederlandse cultuur wordt beetje bij beetje afgeschraapt'' en wat mij betreft idd...groot gelijk!!!!

Dutch_Strawberry 22 oktober 2013 23:44

Ik weet niet waar die Jamaicaanse trut haar diploma vandaan heeft, maar hieruit blijkt dat ze nog nooit ook maar één deftige scriptie of thesis heeft moeten schrijven of echt onderzoek heeft gedaan. Het is schandalig hoe tegenwoordig de racismekaart zomaar op tafel wordt gegooid om het kleinste geringste. Wat heeft dat mens hier feitelijk in de pap te brokken? Ze heeft niet eens in Belgie of Nederland gewoond, en mist dan ook volledig het referentiekader dat van zo iemand bij een onderzoek verwacht wordt. Maar ik ken het liedje al. Een zwarte of allochtoon moet zijn/haar bek maar opentrekken, en heel Europa springt er slaafs op, gelijk een kwispelend, lebberend hondje. Walgelijk. Gewoonweg walgelijk. Des te meer reden om op het Vlaams Belang te stemmen. Al het rocht moet buiten!

giserke 22 oktober 2013 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 6851206)
Je meent het goed maar slaat de bal wel een beetje mis. Er bestaat geen europese cultuur. Europa is geen land dus bestaat er ook geen cultuur. De titel was beter geweest " De Nederlandse cultuur wordt beetje bij beetje afgeschraapt'' en wat mij betreft idd...groot gelijk!!!!

Nederlandse cultuur?

Joesoef Dewitte staat zich al af te trekken in de coulissen, om het zelfde te eisen hier in België.

giserke 22 oktober 2013 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6851210)
Ik weet niet waar die Jamaicaanse trut haar diploma vandaan heeft, maar hieruit blijkt dat ze nog nooit ook maar één deftige scriptie of thesis heeft moeten schrijven of echt onderzoek heeft gedaan. Het is schandalig hoe tegenwoordig de racismekaart zomaar op tafel wordt gegooid om het kleinste geringste. Wat heeft dat mens hier feitelijk in de pap te brokken? Ze heeft niet eens in Belgie of Nederland gewoond, en mist dan ook volledig het referentiekader dat van zo iemand bij een onderzoek verwacht wordt. Maar ik ken het liedje al. Een zwarte of allochtoon moet zijn/haar bek maar opentrekken, en heel Europa springt er slaafs op, gelijk een kwispelend, lebberend hondje. Walgelijk. Gewoonweg walgelijk. Des te meer reden om op het Vlaams Belang te stemmen. Al het rocht moet buiten!

Ja het Vlaams Belang, de beschermheer van cultuur. - lol -

SDX 23 oktober 2013 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6851213)
Ja het Vlaams Belang, de beschermheer van cultuur. - lol -

NVA dan?

De partij die gestemd heeft voor 'uitbreiding' van 't clubbeke' van Joesoef?

giserke 23 oktober 2013 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6851229)
NVA dan?

Ach dat is nieuw? N-VA wil Joesoef zijn club afschaffen.

meneer 23 oktober 2013 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 6851206)

Behalve dat Sinterklaas en Zwarte Piet niet enkel in Nederland bestaat hé hele slimme.:roll:

SDX 23 oktober 2013 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6851230)
Ach dat is nieuw? N-VA wil Joesoef zijn club afschaffen.

Dat heb jij dan blijkbaar gemist.

http://www.vandaag.be/binnenland/138...oegdheden.html

zonbron 23 oktober 2013 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 6851084)
Verene Shepherd, een mensenrechtenonderzoekster bij de Verenigde Naties met Jamaïkaanse afkomst, vindt dat het Sinterklaasfeest moet afgeschaft worden. Shepherd is het hoofd van de VN-commissie die onderzoekt of de figuur van Zwarte Piet racistisch is. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer is naar de slavernij en dat in de 21e eeuw dit feest moet stoppen", dat zei Shepherd in een interview met het Nederlandse tv-programma EenVandaag. Volgens haar is Zwarte Piet een beledigend gebruik. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben." De VN-commissie is nog volop bezig met het onderzoek naar Zwarte Piet.

Beetje bij beetje worden oude historische gebruiken, die vaak sinds vele eeuwen deel uitmaken van onze cultuur, afgeschaft door vreemdelingen die er eigenlijk niets mee te maken hebben. Kunnen wij het het eigenlijk accepteren dat een persoon die hoogst waarschijnlijk nog nooit een stap in onze contreien heeft gezet, en er dus weinig van afweet, en er ook niets mee maken heeft, haar mening via machtige organen als de VN, op ons afdwingt? Nu is het Sint-Nicolas, maar wat is het volgende?
Wij moeten allerlei vreemde culturen en gebruiken zo maar verdragen, maar onze folklore en gebruiken zouden ze dan zo maar af schaffen. Hoe lang zal de Westerse mens zich nog zo laten schofferen?

Ik heb ja gestemd, maar dan wel vanwege de traditioneel in Europa aanwezige culturen. De EU-poespas is juist de oorzaak van deze kwaal welke U zo netjes als 'afschrapen' verwoordde.

zonbron 23 oktober 2013 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6851229)
NVA dan?

De pilarenaanbiddende Bracke heeft duidelijk niet veel vreugde gebracht binnen de NVA. De Wever zag het en ook hij was tevree...

Pffff....

SDX 23 oktober 2013 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6851291)
De pilarenaanbiddende Bracke heeft duidelijk niet veel vreugde gebracht binnen de NVA. De Wever zag het en ook hij was tevree...

Pffff....

Ik had 't niet zo snel verwacht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be