Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kathleen Van Brempt over de flitspalen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19323)

Groot Bakkes 26 augustus 2004 09:26

Kathleen Van Brempt over de flitspalen...

In het Nieuwsblad van vandaag stond dat Kathleen van Brempt het niet correct vind dat een flink deel van de Vlaamse flitspaalboetes in de Waalse kas terecht komt "Ik wil de opbrengst van de Vlaamse verkeersboetes in Vlaamse handen houden." zei Vlaams minister van Mobiliteit Van Brempt.
In Vlaanderen staan er namelijk 516 flitspalen, aan de overkant van de taalgrens nauwelijks een tiental. Toch worden de boetes federaal verdeelt terwijl de gewesten wél zelf de plaatsings- en werkingskosten moeten betalen!
"De opbrengsten van de boetes moeten billijker verdeeld worden ", vindt de kersverse SP.A-minister. "Daarom pleit ik voor een regionalisering van het verkeersboetefonds. Zo kunnen de opbrengsten van onze boetes opnieuw besteed worden aan de verkeersveiligheid in Vlaanderen
De minister wil in elk geval het flitspalenbeleid voortzetten, en gelijk heeft ze want tussen 2000 en 2002 is het aantal verkeersdoden in Vlaanderen gedaalt met 163. In Wallonië daarentegen, is de dodentol van het verkeer gestegen.
Maar voorlopig kunnen de Vlamingen -ondanks ongeveer honderd aanvragen van Vlaamse gemeentes- geen nieuwe flitspalen zetten want er is geen geld meer.
Als de boel geregionaliseerd is, wil de minister ook lokaal het geld beter verdelen, zodat gemeentes die beter hun best hebben gedaan om het verkeer veiliger te maken ook beter beloond worden.

Sp.a, een nieuwe VLAAMSE partij?

:vlaander: :spaspiri::vlaander:

Horus 26 augustus 2004 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
In het Nieuwsblad van vandaag stond dat Kathleen van Brempt het niet correct vind dat een flink deel van de Vlaamse flitspaalboetes in de Waalse kas terecht komt "Ik wil de opbrengst van de Vlaamse verkeersboetes in Vlaamse handen houden." zei Vlaams minister van Mobiliteit Van Brempt.
In Vlaanderen staan er namelijk 516 flitspalen, aan de overkant van de taalgrens nauwelijks een tiental. Toch worden de boetes federaal verdeelt terwijl de gewesten wél zelf de plaatsings- en werkingskosten moeten betalen!
"De opbrengsten van de boetes moeten billijker verdeeld worden ", vindt de kersverse SP.A-minister. "Daarom pleit ik voor een regionalisering van het verkeersboetefonds. Zo kunnen de opbrengsten van onze boetes opnieuw besteed worden aan de verkeersveiligheid in Vlaanderen
De minister wil in elk geval het flitspalenbeleid voortzetten, en gelijk heeft ze want tussen 2000 en 2002 is het aantal verkeersdoden in Vlaanderen gedaalt met 163. In Wallonië daarentegen, is de dodentol van het verkeer gestegen.
Maar voorlopig kunnen de Vlamingen -ondanks ongeveer honderd aanvragen van Vlaamse gemeentes- geen nieuwe flitspalen zetten want er is geen geld meer.
Als de boel geregionaliseerd is, wil de minister ook lokaal het geld beter verdelen, zodat gemeentes die beter hun best hebben gedaan om het verkeer veiliger te maken ook beter beloond worden.

Sp.a, een nieuwe VLAAMSE partij?

:vlaander: :spaspiri::vlaander:

Dat krijgt ze er NOOIT door, maar als ze het geregeld krijgt, dan kan ze mij krijgen.:-)

time bomb 26 augustus 2004 09:40

naïviteit alom

heb me al voorgenomen men voorkeursstem te geven aan de eerste die Vlaams geld van de Walen afsnoept

ik wacht

VlaamseBelg 26 augustus 2004 09:43

Ja, maar wat als een waal in Vlaanderen geflitst wordt? :-)

makepeace 26 augustus 2004 09:50

Zou goeie en logische zaak zijn.

Ben benieuwd hoe ze dit voor mekaar gaat krijgen, maar geef haar het voordeel van de twijfel.

time bomb 26 augustus 2004 09:50

die waal gaat zijn factuur in Wallonie krijgen dus ik veronderstel dat die boete voor de waalse kas is

Sale-Flamin 26 augustus 2004 11:03

Even twee zaken opmerken. De verkeerscijfers zijn achterhaald omdat ze onvolledig weergegeven zijn, actuele cijfers volgen pas in 2005. Elke conclusie op basis van vorige cijfers is daarom nutteloos en misleidend. Uit recente Britse studies blijkt dat de flitspalen op termijn een stijging van het aantal slachtoffers omdat de chauffeurs meer tijd spenderen in het speuren naar mogelijke flitspalen dan hun aandacht te houden op de weg.

Van Brempt zei onlangs dat Vlaanderen het voorbeeld niet zal volgen om flitspalen achter verkeersborden te plaatsen. Kathleentje weet blijkbaar niet dat dit in Vlaanderen al lang zo is (voorbeeld: Thysmanstunnel in A'pen) dat er camera's hangen verschole achter verkeersborden, verkeerslichten, bomen,...

Dus ofwel weet Kathleentje er weer niets van ofwel liegt ze, in beide gevallen toont dit toch wat een omhooggevallen lichtgewicht het vriendinnetje van Voorhamme wel is. Tetteren over haar seksleven kan ze wel, aanpappen met collega's ook maar politiek?

makepeace 26 augustus 2004 11:07

Dus ofwel weet Kathleentje er weer niets van ofwel liegt ze, in beide gevallen toont dit toch wat een omhooggevallen lichtgewicht het vriendinnetje van Voorhamme wel is. Tetteren over haar seksleven kan ze wel, aanpappen met collega's ook maar politiek?

Wat heeft dit van doen met dit onderwerp?
En stop met Dag allemaal te lezen, doet je niet goed:-)

mp

Sale-Flamin 26 augustus 2004 11:39

Wat heeft dat te maken, wow, moeilijk hoor, Kahtleen en flitspalen. Weet je wat, gebruik die grijze pudding in uw hersenpan en als dat niet helpt ga dan even naar de free-clinic.

Zeg liever tegen Kathleentje dat ze nadenkt voor ze zich belachelijk maakt in interviews.

makepeace 26 augustus 2004 11:41

Jan van den Berghe 26 augustus 2004 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ja, maar wat als een waal in Vlaanderen geflitst wordt? :-)

Wat bedoelt u?

Als u in Nederland wordt geflitst, zult u ook betalen. Of meent u dat dit niet zal hoeven omdat u de Belgische nationaliteit heeft?

makepeace 26 augustus 2004 11:43

Oeps, misschien verhuizen naar platteland, je bent aan het verzuren man, niet op de smilley gelet toevallig?

Ik had het niet over Kathleentje versus flitspalen, maar over feit die in vet stond, wat sexleven een aanpappen met deze thread te maken had.

Nog een gelukkige dag verder, hopelijk iets minder zuur.

Jan van den Berghe 26 augustus 2004 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Van Brempt zei onlangs dat Vlaanderen het voorbeeld niet zal volgen om flitspalen achter verkeersborden te plaatsen. Kathleentje weet blijkbaar niet dat dit in Vlaanderen al lang zo is (voorbeeld: Thysmanstunnel in A'pen) dat er camera's hangen verschole achter verkeersborden, verkeerslichten, bomen,...

Of dat "al lang zo is", weet ik niet. In mijn regio staan alle flitspalen duidelijk in het zicht. Men kan er gewoon niet naast kijken.

Turkje 26 augustus 2004 12:12

Waarom verdelen ze de inkomsten van flitspalen niet naar gelang de gemeentes waar die palen staan? Het zijn toch ook de agenten van de gemeente die daar hun tijd moeten instoppen ?!

solidarnosc 26 augustus 2004 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Waarom verdelen ze de inkomsten van flitspalen niet naar gelang de gemeentes waar die palen staan? Het zijn toch ook de agenten van de gemeente die daar hun tijd moeten instoppen ?!

Dan staat er straks op ieder kruispunt zo'n paal. ;-)

makepeace 26 augustus 2004 12:28

Net op nieuws gehoord dat er nog honderden aanvragen klaarliggen van steden en gemeenten tot plaatsing van een flitspaal.
Geld is op voorlopig, zou het terugverdieneffect van zo'n paal dan toch zo groot niet zijn?

Weten jullie trouwens hoe je kan weten als er een camera inzit ofnie?

mp

Sale-Flamin 26 augustus 2004 12:28

Citaat:

Oeps, misschien verhuizen naar platteland, je bent aan het verzuren man, niet op de smilley gelet toevallig?

Ik had het niet over Kathleentje versus flitspalen, maar over feit die in vet stond, wat sexleven een aanpappen met deze thread te maken had.

Nog een gelukkige dag verder, hopelijk iets minder zuur.
Hoe origineel, het verzuringsliedje zodra je commentaar durft hebben op iemand met een rode partijkaart. Wat heeft die flauwe kul met de draad te maken?

Horus 26 augustus 2004 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door makepeace
omhooggevallen lichtgewicht het vriendinnetje van Voorhamme wel is.

Tetteren over haar seksleven kan ze wel, aanpappen met collega's ook maar politiek?

En stop met Dag allemaal te lezen, doet je niet goed:-)

mp

1. Jammer :-(
2. Ik heb dus vannalles gemist, ik word politieker! :-)
3. Dat is dan weer een gezonde opmerking.

TomB 26 augustus 2004 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Uit recente Britse studies blijkt dat de flitspalen op termijn een stijging van het aantal slachtoffers omdat de chauffeurs meer tijd spenderen in het speuren naar mogelijke flitspalen dan hun aandacht te houden op de weg.

Daar geloof ik geen blaas van. Link naar het onderzoek aub.

Sale-Flamin 26 augustus 2004 15:30

De studie werd bekend gemaakt in het BBC programma "Top Gear".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be