Een zootje bij de nva ??
Ik vind net het omgekeerde: wat een zootje in onze maatschappij !!
Daar zit daar doodgemoederd een stuk Turk (of welke nationaliteit dan ook) die veroordeeld is voor zoiets, en die mag hier blijven wonen.
Dat is toch geen veroordeling om eens door een rood licht te rijden, ja ?
En hoe zou de nva dat dan moeten te weten komen? Via illegale en duistere praktijken iemands verleden natrekken?
Wat wel opvalt voor mij: hoe komt die pvda'er dat te weten? Die heeft dus wel kanalen om de privacy van de oude machtspartijen naast zich neer te leggen !!
De nva kan in deze niets verweten worden. Niets, nada, nul komma nul.
De partij komt te weten dat er iets loos is, maar wellicht voorlopig zonder bewijs.
Er komt een gesprek, waaruit blijkt dat er wel iets loos is.
De banden worden doorgeknipt.
Et alors?
Is er iemand hier voorstander om aan politieke partijen toe te laten hun kandidaten-leden of kandidaten-bestuursleden te laten checken door de flikken en door de staatsveiligheid ?
In ieder geval ben ik voorstander om veroordeelde criminelen hun bekomen b. nationaliteit af te pakken en die m/v terug te sturen.
Edit: een stukje uit De Standaard:
Citaat:
Volgens Hostyn is Mezösy tot tweemaal toe, in 1996 en 2001, veroordeeld voor wapenhandel. Zo zou Mezösy betrokken geweest zijn bij een netwerk dat wapens leverde aan ex-Joegoslavische landen tussen 1992 en 1994, terwijl er daar een oorlog woedde en er een embargo was opgelegd vanuit de VN-Veiligheidsraad.
|
Nogmaals de vraag: wat doet dat hier nog bij "ons" ?
Welke politieker heeft verhinderd dat meneer terug gestuurd kon worden?
.