![]() |
Boer Swa haat de democratie
Dat Bourgeois geen democraat is, is uiteraard geen nieuws.
Volgende uitspraak illustreert dit weer eens treffend: Hebt u oren naar het verzet van een handvol grote Belgische ngo's tegen de regionalisering van ontwikkelingssamenwerking? Geert Bourgeois: Ik hier op mijn kabinet al verschillende sollicitanten uit de ngo wereld over de vloer gekregen, en ik weet zeker dat lang niet iedereen in die sector tegen de verdere regionalisering gekant is. Ik wil zo snel mogelijk met de ngo's aan tafel gaan zitten, maar ik besef dat sommige heel moeilijk van hun standpunt af te brengen zullen zijn. En de politieke meerderheid van dit land heeft nu eenmaal grondwettelijk vastgelegd dat Vlaanderen bevoegd wordt voor ontwikkelingssamenwerking, dus zullen zij wel binnen dat kader moeten werken.... Met andere woorden: de unanieme mening van alle organisaties telt niet, want ondergeschikt aan de Vlaamse Zaak. De "politieke meerderheid" heeft (uiteraard) nooit gevraagd naar de mening van de NGO's. Inderdaad, meer Vlaanderen (Wallonië) = minder democratie. |
Bij mijn weten ligt de wetgevende macht in een land inderdaad bij de VOLKSvertegenwoordiging en niet bij de BEDRIJFSvertegenwoordiging.
Als 97% van de bedrijven geen belasting meer wil betalen, moet die dan ook maar afgeschaft worden? Volgens mij hebben bedrijven en instellingen zich gewoon neer te leggen bij de beslissingen die door de volksvertegenwoordiging zijn genomen, uit naam van de gehele bevolking. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil morgen wel eens een enquete doen onder de bevolking voor de totale afschaffing van de belastingen. Gaat de regering dan ook "de democratie" volgen? :-o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat iemand het concept "democratie" nog eens uitleggen aan Patriot, want die jongen heeft het duidelijk niet gevat.
Als het parlement een beslissing neemt, is het een democratische verplichting die uit te voeren. Omdat Bourgeois dat eist, is hij een democraat. Logischer kan het niet... |
Citaat:
|
Citaat:
Uw 'enquête' is van nul en generlei bindende democratische waarde. Gelieve het begrip 'democratie' niet te bezwadderen met voorbeelden die niet relevant zijn. Voorbeelden uit landen waar het bestuur democratischer en directer dan hier geschiedt, spreken trouwens uw insinuatie tegen. De overgrote meerderheid van burgers is zich daar weldegelijk bewust van het nut van belasting. In die landen is de begroting trouwens vaak beter in evenwicht dan in onze particratie, waar géén stok achter de deur is om correcte besteding van ditzelfde belastingsgeld af te dwingen.:evil: |
Citaat:
Mooie democratie is dat... |
Zou onze vriend Patriot zijn provocatieve en bovenal erg leugenachtige titeltje niet eens willen verwijderen?
|
Neen.
|
Mij eender. Ik wacht dan ook op een posting waarin u uitgebreid verklaart welke democratische spelregels dhr. Bourgeois overtreedt door een beslissing van het federale én Vlaamse parlement uit te voeren?
|
Legt u eerst eens uit waarom álle betrokken partijen tegen die splitsing zijn, en uwe leider weigert naar hen te luisteren?
|
Citaat:
Die "betrokken" organisaties hebben geen enkele democratische legitimiteit en vertegenwoordigen zichzelf. Waarom moet hun wil wet zijn? De betrokken organisaties zijn nooit happig op evolutie, dat is een natuurlijke trend. Als het aan hen lag zou er nooit iets veranderen. Soms moeten ze eens wakker worden geschopt. Maar dat maakt dhr. Bourgeois nog altijd geen democratie-hater, is het niet? Het is aan u om uw eigen titel te motiveren. Boer Swa haat de democratie, waarom dan wel? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be