Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dus moeten we ons maar verder laten overspoelen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193481)

Universalia 29 oktober 2013 07:21

Dus moeten we ons maar verder laten overspoelen?

Naar aanleiding van een artikel verslikte ik mij weer haast in mijn koffietje.

Citaat:

Nergens in Europa worden mensen met buitenlandse roots zo sterk bena*deeld op de jobmarkt als in België. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad op basis van cijfers die het Europese bureau voor de statistiek Eurostat analyseerde.
Bron

Dat woordje bena*deeld in het krantenartikel stoorde mij vrij zwaar in de zin van, overspoelen ze ons nog niet genoeg krijgen ze niet alle voordelen?

Een slag in het gezicht ook van die autochtonen die om de een of andere reden hun werk verloren zijn en werkloos zijn op huidig ogenblik.

Ik 'vraag' mij dan ook nog steeds af wat men daar eigenlijk wil mee bereiken met zo van die berichtgeving, volksopstand?

Ok, ok met het snel naderende 2014 jaartje kan het best zijn dat men weeral maar eens een visje in het water wilde gooien ...

In een 'ver' verleden schreeuwden er sommige mensen van de daken: Eigen volk eerst!

Na zo van die idiote berichtgevingen in de kranten zou je voor minder gaan staan meekrijsen dacht ik :cheer:

Don Quichote 29 oktober 2013 07:59

Ik zou in dat onderzoek eens graag de cijfertjes zien , opgesplitst in nationaliteiten(afkomst).

-----------
In dit land kan men gaan doppen vanaf 18 tot 65 jaar.
Hierbij blijf je in orde met ziekteverzekering en pensioenrechten.

Mooi , maar niet erg bevorderlijk voor de lust tot werken/studeren/diploma behalen.

Tussen nu en 15 jaar verder zullen er enorm veel mensen op pensioen gaan.
Veel ervaren en geschoolde mensen die onmisbaar zijn in het bedrijfsleven.

De bedrijven ( als ze hier nog zijn) zullen staan springen om werknemers.

Ik zal op het puntje van mijn stoel zitten om te zien wie die jobs gaat innemen.

Ik vrees dat we nog veel meer Polen gaan moeten invoeren.

Maar wie gaat de toenemende werkloosheid betalen?

Hypochonder 29 oktober 2013 08:23

Dergelijke berichten komen volgens mij uit linkse hoek. Het maakt deel uit van de strategie om de autochtone bevolking met een schuldgevoel op te zadelen.

Dat die allochtonen misschien geen reden zien om te werken omdat ze in België een uitkering krijgen die niet in tijd beperkt is vergeten ze er bij te zeggen in dat bericht.

Universalia 29 oktober 2013 08:35

Citaat:

Dergelijke berichten komen volgens mij uit linkse hoek. Het maakt deel uit van de strategie om de autochtone bevolking met een schuldgevoel op te zadelen.
Naar alle waarschijnlijkheid komt het uit die hoek inderdaad. :roll:

circe 29 oktober 2013 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6860766)

Dat die allochtonen misschien geen reden zien om te werken omdat ze in België een uitkering krijgen die niet in tijd beperkt is vergeten ze er bij te zeggen in dat bericht.

Zouden er nog steeds autochtonen zijn die werkelijk een schuldgevoel blijven hebben? Of vindt men die enkel terug in de ongerepte polderdorpjes is Oost en West Vlaanderen?

Weinig Antwerpenaars "voelen zich schuldig" geloof me vrij (buiten het lot die-hard spagroenen die vooral vinden dat "de anderen" schuldig zijn.)

Maar, zoals reeds gezegd:

- graag opgesplitst per land van herkomst
- opgesplitst per gewest
- opgesplitst per taalgroep (het merendeel der Brusselse allochtonen is werkloos, maar vertikt het om op de Vlaamse Markt te solliciteren wegens "une langue si locale"

en dan ook nog eens graag de verhouding van die allo's tegenover de volledige oorspronkelijke bevolkingsgroep. Belgie heeft namelijk in verhouding ook het grootste aantal moslims ingevoerd.
Niet dat dit ook maar iets zou kunnen te maken hebben met de hogere werk(onwillige)loosheid maar ik zou het toch eens graag willen zien tegenover al die andere o zo niet-racistische Europese landen.

Wat is DS van plan? een dreigend faillissement af te wentelen op de racistische inborst van de vlamen?

Conscience 29 oktober 2013 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6860777)

Wat is DS van plan? een dreigend faillissement af te wentelen op de racistische inborst van de vlamen?

De kern van de vraag.

Volgens mij is DS failliet en hebben ze geld nodig.

Daarom zoeken ze iets dat de 'machthebberigen' graag horen, het emotioneel leegzuigen van de Vlamingen.

Bij de volgende ronde geld uitdelen zal iemand erop rekenen dat dit beloond wordt.

Goudbever 29 oktober 2013 09:32

Wat een jankers hier zeg

Ongetemde Leeuw 29 oktober 2013 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6860861)
Wat een jankers hier zeg

Heel dit forum zit vol jankers.

Stingray 29 oktober 2013 11:22

Tja, de EU wil naar het schijnt de nationale homogeniteit vernietigen.

Xenophon 29 oktober 2013 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6860766)

Volgende verkiezing weten we of de bevolking nog steeds zo dom is.

Xenophon 29 oktober 2013 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 6860972)
Heel dit forum zit vol jankers.

Ik meen dat onze gouden poster een moderater is.

Of tenminste, ik vind geen andere verklaring waarom hij zo met die eeuwige one liners mag blijven trollen, vermits het duidelijk tegen het reglement is.

Ongetemde Leeuw 29 oktober 2013 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6861039)
Ik meen dat onze gouden poster een moderater is.

Of tenminste, ik vind geen andere verklaring waarom hij zo met die eeuwige one liners mag blijven trollen, vermits het duidelijk tegen het reglement is.

Ik heb eens zijn berichten bekeken. Veel inhoudelijk is er precies ook niet aan :P

metten 29 oktober 2013 11:45

Bommelding UA afkomstig van radicale moslims.
Nergens werken zo weinig allochtonen als in België.
Op deze artikels in HLN kan niet gereageerd worden. Ik vraag mij af waarom niet.

quercus 29 oktober 2013 11:52

Immigratie op zich is niet zo schrikwekkend. Maar wat mij wél op de heupen werkt is de ongebreidelde instroom van moslims. Te meer daar die moslims in veel gevallen een erg lage scholingsgraad vertonen. Er zou in deze bananenstaat La Belgique véél selectiever horen opgetreden te worden. Een beetje op zijn Zwitsers.

Xenophon 29 oktober 2013 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 6861062)
Ik heb eens zijn berichten bekeken. Veel inhoudelijk is er precies ook niet aan :P

Ja, daarom.

circe 29 oktober 2013 12:24

Men zou toch denken dat zo'n artikelenreeks in de vroegere kwaliteitskrant DS zou leiden tot een totale stilstand in de asielindustrie?

Wie wil hier nu nog wonen tussen al die racisten die je geen job gunnen en uw kinderen op school geen diploma verstrekken alhoewel ze véél slimmer, intelligenter, vlijtiger en betrouwbaar zijn dat die witte domme vlamingskes met hun "langue si local".

en toch blijven ze maar komen hé! We gaan het nog duidelijker moeten maken denk ik.

Bezeke 29 oktober 2013 12:36

Achterlijk kutland

we hebben een hoofdstad waar Belgen in de minderheid zijn

Lukkas 29 oktober 2013 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6861080)
Immigratie op zich is niet zo schrikwekkend. Maar wat mij wél op de heupen werkt is de ongebreidelde instroom van moslims. Te meer daar die moslims in veel gevallen een erg lage scholingsgraad vertonen. Er zou in deze bananenstaat La Belgique véél selectiever horen opgetreden te worden. Een beetje op zijn Zwitsers.

In een land als Japan komen moslims gewoon niet binnen, laat staan dat zij er zich vestigen. Japanners zijn slimmer en beschermen hun eigen cultuur. In West-Europa doet men aan zelfvernietiging. Heeft er in dit land al iemand één moslim horen zeggen: ik zal mijn eis(en) laten vallen en mij aanpassen aan de cultuur van België? Nooit zullen die zich hier aanpassen en zij bezetten verder het land. Spa, groen, OVLD en in iets mindere mate CD&V zijn collaborateurs van deze bezetter, uit eigenbelang en de voorlopig nog politieke macht. Wanneer de islam zich volledig schaart achter één moslimpartij, waar gaan Spa, groen en ovld nog hun stemmen halen?

Boduo 29 oktober 2013 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 6861199)
In een land als Japan komen moslims gewoon niet binnen, laat staan dat zij er zich vestigen. Japanners zijn slimmer en beschermen hun eigen cultuur. In West-Europa doet men aan zelfvernietiging. Heeft er in dit land al iemand één moslim horen zeggen: ik zal mijn eis(en) laten vallen en mij aanpassen aan de cultuur van België? Nooit zullen die zich hier aanpassen en zij bezetten verder het land. Spa, groen, OVLD en in iets mindere mate CD&V zijn collaborateurs van deze bezetter, uit eigenbelang en de voorlopig nog politieke macht. Wanneer de islam zich volledig schaart achter één moslimpartij, waar gaan Spa, groen en ovld nog hun stemmen halen?

2 !

In Noorwegen & Denemarken is het tij aan het keren.
Langzaam maar zeker.
Voor zover ik weet is het in Australië al ver gezet.

DucDEnghien 29 oktober 2013 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 6861199)

"According to japanfocus.org,there are currently between 30 and 40 single-story mosques in Japan, plus another 100 or more apartment rooms set aside, in the absence of more suitable facilities, for prayers."

"The majority of estimates of the Muslim population in Japan have been put at around 100,000 in estimates"

Wiki.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be