Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-VA wil spoorwegen in zes splitsen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193528)

Bierke 30 oktober 2013 07:38

N-VA wil spoorwegen in zes splitsen
 
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...splitsen.dhtml

Waar heb ik dat nog gehoord... splitsen in een actieve afdeling een ondersteunende en een overkoepelende was het voor een kwibus vroeger... het bleek echter voor geen meter te werken, en nu wil de "Nieuw Vlaamse Alliantie" :) ... dit gedrocht in zes opsplitsen en privatiseren van personenvervoer ??? Ten eerste zorgt dit voor een extra loonkost en daarbij is net het personenvervoer winstgevend. Mochten ze nu voorgesteld hebben om het goederenvervoer af te splitsen en dat in prive handen te schuiven (zoals het nu ook al gedeeltelijk gebeurd), zou ik zeggen, waag je kans het is al jaren een verliespost.

Zwitser 30 oktober 2013 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6862420)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...splitsen.dhtml

Waar heb ik dat nog gehoord... splitsen in een actieve afdeling een ondersteunende en een overkoepelende was het voor een kwibus vroeger... het bleek echter voor geen meter te werken, en nu wil de "Nieuw Vlaamse Alliantie" :) ... dit gedrocht in zes opsplitsen en privatiseren van personenvervoer ??? Ten eerste zorgt dit voor een extra loonkost en daarbij is net het personenvervoer winstgevend. Mochten ze nu voorgesteld hebben om het goederenvervoer af te splitsen en dat in prive handen te schuiven (zoals het nu ook al gedeeltelijk gebeurd), zou ik zeggen, waag je kans het is al jaren een verliespost.

In Zwitserland zijn er 58 spoorwegbedrijven actief, en dat werkt zonder problemen. Het plan van de NV-A is op zich goed, al zou ik nog verder gaan.
Zou zou bijvoorbeeld de spoorweginfrastructuur in de Havens better naar de havenbedrijven gaan. Sommige goederenlijnen kunnen gewoon geprivatiseerd worden. En verder zou ik een onderscheid maken tussen regionaal en intercity vervoer.
Voor IC vervoer zou ik gewoon de NMBS houden, die het gewoon commercieel doet, zonder subsidie (in Nederland, Duitsland en Zwitserland lukt dit immers ook gewoon).
Voor regionaal vervoer is het beter om een soort van Vlaamse regie te hebben, die de dienstregeling en tarieven beheerd, maar die de uitvoering gewoon uitgbesteedt. Daarbij mag de NMBS overigens meedingen.
Het GEN kan bijvoorbeeld gewoon door de drie gewesten gezamelijk aanbesteed worden.

Het Oosten 30 oktober 2013 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6862420)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...splitsen.dhtml

Waar heb ik dat nog gehoord... splitsen in een actieve afdeling een ondersteunende en een overkoepelende was het voor een kwibus vroeger... het bleek echter voor geen meter te werken, en nu wil de "Nieuw Vlaamse Alliantie" :) ... dit gedrocht in zes opsplitsen en privatiseren van personenvervoer ??? Ten eerste zorgt dit voor een extra loonkost en daarbij is net het personenvervoer winstgevend. Mochten ze nu voorgesteld hebben om het goederenvervoer af te splitsen en dat in prive handen te schuiven (zoals het nu ook al gedeeltelijk gebeurd), zou ik zeggen, waag je kans het is al jaren een verliespost.

Wat een waanzin. De NVA zou beter zichzelf in 6 splitsen.

Another Jack 30 oktober 2013 08:55

Nog van die voortstellen!

1207 30 oktober 2013 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6862441)
In Zwitserland zijn er 58 spoorwegbedrijven actief, en dat werkt zonder problemen.

Maar we zijn hier in Belgie

in Belgie hebben structuren en splitsingen maar 2 bedoelingen
- extra vetbetaalde postjes
- extra paraplu' om de verantwoordelijkheid af te schuiven en te kunnen pingpongen als de incompetentie aan het licht komt

jogo 30 oktober 2013 08:58

waanzin

Another Jack 30 oktober 2013 09:02

Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separatisme verhaal als valabel alternatief te profileren.

Distel 30 oktober 2013 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6862514)
Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separartisme verhaal als valabel alternatief te profileren.

In die situatie zitten we toch al lang?

reservespeler 30 oktober 2013 09:06

Zoek er niet teveel achter.
Voor ons telt dat de treinen in Vlaanderen sipt rijden zonder al te veel stakingen.
Laat dat laatste nu net een ding zijn waar ze in Wallonië goed in zijn.

Another Jack 30 oktober 2013 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6862518)
In die situatie zitten we toch al lang?

Lang genoeg om te stoppen met die onzin.

Distel 30 oktober 2013 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6862522)
Lang genoeg om te stoppen met die onzin.

Er zijn genoeg mensen bij de "democraten" die er veel te veel baat hebben dat die onzin nog zo lang mogelijk blijft duren.

Another Jack 30 oktober 2013 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6862527)
Er zijn genoeg mensen bij de "democraten" die er veel te veel baat hebben dat die onzin nog zo lang mogelijk blijft duren.

Zelfs het hln.be-plebs begint het eindelijk in te zien.
Lees de reacties maar.

Daarom: Nog meer van die voorstellen.:cheer:

De schoofzak 30 oktober 2013 09:33

Als 'check' of zo'n splitsing en privatisering denkbaar/mogelijk zou zijn, is het goed van eens out of the box te denken.

Stel je voor dat vrachtvervoer over autostrades en wegen tot aan industriezones ook deel zou uitmaken van de staat. Een soort van nmbs voor camions.

De chauffeurs zijn allemaal ambtenaren: "goed" opgeleid, "goed gecontroleerd op veiligheid ....", de camions zijn allemaal aangekocht volgens de principes van de openbare aanbestedingen, en onderhouden in garages van de staat ....
Wilt ge als ondernemer iets vertransporteerd zien, dan gaat ge maar naar het loket om u een camion met chauffeur te bestellen ... en dat komt allemaal op tijd aan ...

En dan komt er een nitwit die beweert dat dat misschien soepeler enz. kan geregeld worden door privé-bedrijven.
En daar antwoordt dan iemand op dat dit toch echt ondenkbaar is in zijn wereld.

.

Bierke 30 oktober 2013 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6862514)
Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separatisme verhaal als valabel alternatief te profileren.

Correct

Bierke 30 oktober 2013 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6862552)
Als 'check' of zo'n splitsing en privatisering denkbaar/mogelijk zou zijn, is het goed van eens out of the box te denken.

Stel je voor dat vrachtvervoer over autostrades en wegen tot aan industriezones ook deel zou uitmaken van de staat. Een soort van nmbs voor camions.

De chauffeurs zijn allemaal ambtenaren: "goed" opgeleid, "goed gecontroleerd op veiligheid ....", de camions zijn allemaal aangekocht volgens de principes van de openbare aanbestedingen, en onderhouden in garages van de staat ....
Wilt ge als ondernemer iets vertransporteerd zien, dan gaat ge maar naar het loket om u een camion met chauffeur te bestellen ... en dat komt allemaal op tijd aan ...

En dan komt er een nitwit die beweert dat dat misschien soepeler enz. kan geregeld worden door privé-bedrijven.
En daar antwoordt dan iemand op dat dit toch echt ondenkbaar is in zijn wereld.

.

Ok "out of the box" zullen treinen dan bestuurd worden door minder betaalde Polen, Hongaren, Bulgaren? In dezelfde leefomstandigheden en werkomstandigheden zoals we nu zien in het vrachtverkeer?

Dakeyras 30 oktober 2013 09:46

Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.

Athelas 30 oktober 2013 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6862514)
Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separatisme verhaal als valabel alternatief te profileren.

Het spoorverkeer in België is een onwerkbare knoeiboel. Dat is het nu en dat was het vroeger. Het kan er maar beter op worden. Mijn id is eerder dat ze dit rood bastion willen opruimen en hun macht breken.

Another Jack 30 oktober 2013 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6862568)
Het spoorverkeer in België is een onwerkbare knoeiboel. Dat is het nu en dat was het vroeger. Het kan er maar beter op worden. Mijn id is eerder dat ze dit rood bastion willen opruimen en hun macht breken.

Waarom zou de N-VA dat eigenlijk willen?

Athelas 30 oktober 2013 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6862576)
Waarom zou de N-VA dat eigenlijk willen?

Sinds wanneer draait politiek om wat een politieke partij wil? Als ze het spoorverkeer debacle (lees gerust miskleun) kunnen oplossen, zal dat heeeeeel veeeeeel stemmen opleveren want de meesten zijn die eindeloze vertragingen en stakingen meer dan beu. Breek de idiote macht van de rode vakbond en je bent van dat laatste al vanaf.

Heck, ik neem de trein niet en vind het niet kunnen dat er zoveel stakingen zijn als je het belangrijk genoeg vindt om er negen keer zoveel geld in te steken dan in de wegeninfrastructuur (die wandelaars, auto's en fietsers oa gebruiken).

Bierke 30 oktober 2013 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6862604)
Sinds wanneer draait politiek om wat een politieke partij wil? Als ze het spoorverkeer debacle (lees gerust miskleun) kunnen oplossen, zal dat heeeeeel veeeeeel stemmen opleveren want de meesten zijn die eindeloze vertragingen en stakingen meer dan beu. Breek de idiote macht van de rode vakbond en je bent van dat laatste al vanaf.

Heck, ik neem de trein niet en vind het niet kunnen dat er zoveel stakingen zijn als je het belangrijk genoeg vindt om er negen keer zoveel geld in te steken dan in de wegeninfrastructuur (die wandelaars, auto's en fietsers oa gebruiken).


'neuf said .. nog een pintje ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be