![]() |
N-VA wil spoorwegen in zes splitsen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...splitsen.dhtml
Waar heb ik dat nog gehoord... splitsen in een actieve afdeling een ondersteunende en een overkoepelende was het voor een kwibus vroeger... het bleek echter voor geen meter te werken, en nu wil de "Nieuw Vlaamse Alliantie" :) ... dit gedrocht in zes opsplitsen en privatiseren van personenvervoer ??? Ten eerste zorgt dit voor een extra loonkost en daarbij is net het personenvervoer winstgevend. Mochten ze nu voorgesteld hebben om het goederenvervoer af te splitsen en dat in prive handen te schuiven (zoals het nu ook al gedeeltelijk gebeurd), zou ik zeggen, waag je kans het is al jaren een verliespost. |
Citaat:
Zou zou bijvoorbeeld de spoorweginfrastructuur in de Havens better naar de havenbedrijven gaan. Sommige goederenlijnen kunnen gewoon geprivatiseerd worden. En verder zou ik een onderscheid maken tussen regionaal en intercity vervoer. Voor IC vervoer zou ik gewoon de NMBS houden, die het gewoon commercieel doet, zonder subsidie (in Nederland, Duitsland en Zwitserland lukt dit immers ook gewoon). Voor regionaal vervoer is het beter om een soort van Vlaamse regie te hebben, die de dienstregeling en tarieven beheerd, maar die de uitvoering gewoon uitgbesteedt. Daarbij mag de NMBS overigens meedingen. Het GEN kan bijvoorbeeld gewoon door de drie gewesten gezamelijk aanbesteed worden. |
Citaat:
|
Nog van die voortstellen!
|
Citaat:
in Belgie hebben structuren en splitsingen maar 2 bedoelingen - extra vetbetaalde postjes - extra paraplu' om de verantwoordelijkheid af te schuiven en te kunnen pingpongen als de incompetentie aan het licht komt |
waanzin
|
Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separatisme verhaal als valabel alternatief te profileren. |
Citaat:
|
Zoek er niet teveel achter.
Voor ons telt dat de treinen in Vlaanderen sipt rijden zonder al te veel stakingen. Laat dat laatste nu net een ding zijn waar ze in Wallonië goed in zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lees de reacties maar. Daarom: Nog meer van die voorstellen.:cheer: |
Als 'check' of zo'n splitsing en privatisering denkbaar/mogelijk zou zijn, is het goed van eens out of the box te denken.
Stel je voor dat vrachtvervoer over autostrades en wegen tot aan industriezones ook deel zou uitmaken van de staat. Een soort van nmbs voor camions. De chauffeurs zijn allemaal ambtenaren: "goed" opgeleid, "goed gecontroleerd op veiligheid ....", de camions zijn allemaal aangekocht volgens de principes van de openbare aanbestedingen, en onderhouden in garages van de staat .... Wilt ge als ondernemer iets vertransporteerd zien, dan gaat ge maar naar het loket om u een camion met chauffeur te bestellen ... en dat komt allemaal op tijd aan ... En dan komt er een nitwit die beweert dat dat misschien soepeler enz. kan geregeld worden door privé-bedrijven. En daar antwoordt dan iemand op dat dit toch echt ondenkbaar is in zijn wereld. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heck, ik neem de trein niet en vind het niet kunnen dat er zoveel stakingen zijn als je het belangrijk genoeg vindt om er negen keer zoveel geld in te steken dan in de wegeninfrastructuur (die wandelaars, auto's en fietsers oa gebruiken). |
Citaat:
'neuf said .. nog een pintje ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be