Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Alternatieven voor N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193538)

Txiki 30 oktober 2013 10:39

Alternatieven voor N-VA

De media en heel wat volk loopt dagelijks te kwetteren over de N-VA en nu uiteraard ook over diens congresteksten. De voorstellen worden druk besproken.

Maar ik zit eigenlijk met een paar vragen: welke alternatieven leggen andere partijen op tafel? Wat stellen zij voor als oplossing?

Another Jack 30 oktober 2013 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6862644)
De media en heel wat volk loopt dagelijks te kwetteren over de N-VA en nu uiteraard ook over diens congresteksten. De voorstellen worden druk besproken.

Maar ik zit eigenlijk met een paar vragen: welke alternatieven leggen andere partijen op tafel? Wat stellen zij voor als oplossing?

De andere partijen wachten liever op de exacte berekeningen voor ze hun programma's openbaar maken.;-)

Conscience 30 oktober 2013 10:43

Van belang is ook wat ze niet op tafel leggen.

Als je de bevolking onderhuids 'bedreigt' met armoede door ze de facto in dergelijke situatie te brengen, maak je die bevolking afhankelijk van jezelf.

Het is de politiek van het 'fait accompli', waarvan het gevaar erin bestaat dat het enige alternatief dat nog over is dat is van een radicale catharsis.

Athelas 30 oktober 2013 10:45

Citaat:

Ach wat maakt het uit. Bij Open VLD hebben ze al gezegd dat confederalisme op het programma blijft staan maar dat er geen sprake van is dat het na 2014 op tafel komt... tja. Op die manier mag je eender wat als tekst opstellen. VLD is nu al haar geloofwaardigheid al kwijt.

Jan Meuleman 30 oktober 2013 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6862657)
Ach wat maakt het uit. Bij Open VLD hebben ze al gezegd dat confederalisme op het programma blijft staan maar dat er geen sprake van is dat het na 2014 op tafel komt... tja. Op die manier mag je eender wat als tekst opstellen. VLD is nu al haar geloofwaardigheid al kwijt.

Destijds was het PVV en ze hadden ook geen geloofwaardigheid. Ze glijden langzaam maar zeker onder de kiesdrempel.

giserke 30 oktober 2013 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6862646)
De andere partijen wachten liever op de exacte berekeningen voor ze hun programma's openbaar maken.;-)

Als andere partijen niet met berekeningen voor de dag komen om hun programma te bekostigen, waarom zou N-VA dit moeten doen?

Xenophon 30 oktober 2013 10:50

Citaat:

De berekening van wat hun profitariaat ons kost bedoel je? Ik ben benieuwd.

giserke 30 oktober 2013 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6862668)
De berekening van wat hun profitariaat ons kost bedoel je? Ik ben benieuwd.

Ja, ze kunnen misschien eens beginnen uit te leggen waarom de schulden door hun beleid tot 605% van het BBP gekomen zijn.

Txiki 30 oktober 2013 10:52

En iets concreets? :-D

Effect 30 oktober 2013 10:56

Di Rupo II, lemmings naar de afgrond.

giserke 30 oktober 2013 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6862671)
En iets concreets? :-D

Concreet? Feitelijk niks of niets zeggende standpunten.
Gratuite standpunten, waarbij je geen berekeningen hoeft te geven.

Bobke 30 oktober 2013 11:05

Citaat:

Hadden die exacte berekeningen dan de vergrijzing niet tijdig voorzien ?

Xenophon 30 oktober 2013 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6862687)
Hadden die exacte berekeningen dan de vergrijzing niet tijdig voorzien ?

Jack wil zeggen dat de traditio's nog altijd aan het wachten zijn op die berekeningen.

Txiki 30 oktober 2013 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6862684)
Concreet? Feitelijk niks of niets zeggende standpunten.
Gratuite standpunten, waarbij je geen berekeningen hoeft te geven.

jammaja, ik wil nu toch eens hun alternatieven horen, he. Men kan toch niet verwachten dat ik (of we) genoegen nemen met enkel kritiek op de voorstellen van de N-VA? We gaan toch geen stem uitbrengen op iemand gewoon als beloning voor de "beste kritiek op N-VA"?

Dus: ik wacht.

Jan Meuleman 30 oktober 2013 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6862689)
Jack wil zeggen dat de traditio's nog altijd aan het wachten zijn op die berekeningen.

Ze wachten tot na de verkiezingen, en dan moeten ze niets meer doen.

giserke 30 oktober 2013 11:10

Sommige partijen maken misschien wel eens berekening, maar als we het beleid van de laatste jaren zien, kunnen we maar concluderen dat ze die berekeningen straal genegeerd hebben.
Dit maakt de schuld en verantwoordelijkheid van die partijen in principe nog groter.

Bobke 30 oktober 2013 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6862689)

Een halve eeuw dus. ;-)

Xenophon 30 oktober 2013 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6862690)
jammaja, ik wil nu toch eens hun alternatieven horen, he. Men kan toch niet verwachten dat ik (of we) genoegen nemen met enkel kritiek op de voorstellen van de N-VA? We gaan toch stem uitbrengen op iemand gewoon als beloning voor de "beste kritiek op N-VA"?

Dus: ik wacht.

Hopelijk heb je een lunchpakket en een thermos bij, want je gaat lang wachten.

Travis66 30 oktober 2013 11:13

Citaat:

Wat die anderen voorstellen?

Spa: Denk toch aan de armen!
oVLD: Wij gaan ons programma niet uitvoeren, ném!
CD&V: Denk toch aan Kris Peeters!
Groen: Wij gaan terug samen met ecolo!
VB: Islam is gevaarlijk, gevaarlijk, gevaarlijk.

Txiki 30 oktober 2013 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 6862708)
Wat die anderen voorstellen?

Spa: Denk toch aan de armen!
oVLD: Wij gaan ons programma niet uitvoeren, ném!
CD&V: Denk toch aan Kris Peeters!
Groen: Wij gaan terug samen met ecolo!
VB: Islam is gevaarlijk, gevaarlijk, gevaarlijk.

Dat zijn slogans, geen alternatieve voorstellen. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be