![]() |
Ontwerp-congresteksten N-VA
Heb net mijn bundel uit de brievenbus gehaald. Ik was uiterst tevreden met de tekst. Voor degenen die willen weten wat N-VA met Brussel van plan is, even een overzicht.
Confederalisme is dus de spiltsing van Belgie in Vlaanderen -Wallonië en Brussel Hoofdstad. Behalve voor wat uitzonderingen zoals BTW en landsverdediging enzo. Grondgebonden materies zijn dus voor V- W of BH, Persoonsgebonden materies enkel voor V en W. Personenbelasting wordt geheven door V of W. En als je in Brussel woont, mag je kiezen of je Vlaming of Waal wil zijn. Dacht dat dat de kern van de zaak is. Wat mij betreft, liever vandaag dan morgen. |
Citaat:
Verlaging van de pensioenen, afschaffing van de werkloosheid, aanval om de ziekteverzekering bij langdurige ziekte, afschaffing van de loonindex. Maar nergens heb ik iets gevonden over verminderingen van aantal betaalde politici, afschaffing van cummulus voor politici, afschaffing van oprotbonussen voor politici. De N-VA wil alle inspanningen laten dragen door de werknemers in de privé. Ze zijn dus geen haar beter dan de liberalen, die ook enkele denken aan hun eigen klasse en hun bevriende rijkere klasse. |
Citaat:
Had ik niet zien komen... |
Citaat:
|
Wat zijn zowat de argumenten om pensioenen te verlagen en ziekteverzekeringen voor langdurig zieken aan te pakken?
|
Citaat:
En dan daarop een conclusie baseren. PEUT! terug naar af. |
Citaat:
In de teksten staat dat het basispensioen verhoogt en dat er een rugzakprincipe op wordt toegepast dat wie meer heeft gewerkt, meer gaat krijgen. Er staat niks over minder, alleen over meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Anders struikel je hier over de draadjes met slogans dat we de hoogste belastingen en de laagste pensioenen hebben, en nu wil n-va die nog verlagen ? En wat men wil besparen op de kap van langdurig zieken interesseert mij ook. :? edit : net #7 gelezen, was dus een stropop |
Travijs ontwijkt dat puntje van die langdurig zieken wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik maar denken dat ze de werkloosheidsuitkeringen gingen beperken in de tijd... |
Citaat:
En wat blijkt? Jantje liegt. In punt 3.7 met titel "Een pensioen dat werken beloont" is geen sprake van een lager pensioen. Tenzij je niet bijgedragen hebt. Bijvoorbeeld tijdens een jaartje sabbatical een wereldreis 'presteren'. . |
Citaat:
Verder staat er alleen in dat zij die het nodig hebben, méér moeten krijgen. |
ik wil wel eens een linkje zien
|
Citaat:
Dan vraag ik mezelf altijd af, zijn ze slecht dat ze tegen beter weten in de medemens voorliegen? Of zijn ze zo stom dat ze het zelf niet doorhebben? Beetje gelijk voodoo dokters. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be