![]() |
Wereldvreemde N-VA
De N-VA gaat er nog altijd vanuit dat België een optelsom is van zogenaamde "Vlamingen" en "Walen" met wat Brusselaars in het midden. Als die visie al ooit bestaan heeft (misschien in zekere mate tussen 1970 en 2000) is ze vandaag door de immigratie en de europeanisering van België volledig voorbijgestreefd. We moeten gaan naar een drietalig bestuur voor een drietalig land, plus het Engels in zekere mate. Van taalfederalisme zal geen sprake meer zijn, maar wel van een unitaire staat die op 9 bestuurlijke provincies is gebaseerd. Laten kan ook het Groothertog Luxemburg als tiende provincie bij België gevoegd worden.
|
Citaat:
Waarom zou jij wakker liggen van een visie van 15 jaar geleden? Je huldigt er één van 180 jaar geleden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
N-VA is nog braaf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leg eens uit. Iets tegen meertaligheid en unitarisme?
|
Citaat:
|
Waarom?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) Unitarisme heeft in het verleden al bewezen niet te werken. In de eerste plaats omdat het hopeloos inefficiënt is om twee regio's die op zowat alle vlakken lijnrecht tegenover elkaar staan in een gezamenlijk beleid te proberen gieten. Dat eindigt automatisch in wantoestanden zoals de beruchte wafelijzerpolitiek, hoge staatsschuld, communautaire spanningen, enz... Een blik op het verleden zegt meer dan 1000 woorden. |
:cheer: separatisme :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
Even offtopic, ik maakte het een maand terug nog maar mee, mijn nicht had haar franstalige vriend mee voor een familiefeest. We zitten met 9 mensen aan 1 tafel, hij spreekt Frans, resultaat: heel de avond, heel de tafel Frans. Ik kon nu lastig gedaan hebben, en een beetje ambras gemaakt hebben op een familiefeest, maar tjah... |
Citaat:
|
Citaat:
Meertaligheid is een groot voordeel. Maar we lukken er niet eens in om een volledige federale regering te vormen waar ieder lid tweetalig is. Evenmin lukken we er in om in onze tweetalige (volgend de grondvod) hoofdstad te voorzien van een schepencollege waarvan elk lid behoorlijk tweetalig is. Met jouw wereldvreemdheid moet ik dus eens hartelijk lachen. Met jouw voorstel voor officiële drietaligheid moet ik niet lachen. Wel wenen. Ik had nooit gedacht dat zulke wereldvreemde voorstellen de pagina's van dit forum zouden halen. . |
België is al officieel drietalig. Als sinds 1993. Ongelooflijk, hè.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be