| circe |
31 oktober 2013 10:07 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist
(Bericht 6864391)
Mn vader en nonkel hebben in Broekzele gewoond.Op de Gentsesteenweg.
Volkse buurt,beetje vlaams,beetje Frans maar vooral Brussels.De naam van de gemeente is volledig vlaams;Molenbeek.Mn nonkel is uitgeweken naar Anderlecht.Mn vader is een zaak begonnen in Borgerhout.In 1 generatie zijn deze gemeenten afgegleden van leefbaar tot onleefbaar.
Beiden hebben zaken gehad,konden zaken doen met de buurtbewoners.
Meertalig?ja.Onnozel?nee.
Wat is er zo mis gegaan in deze in deze gemeentes?Molenbeek,Anderlecht,Borgerhout? Hebben we een oorlog verloren?Waren daar mijnen?
In elk geval is er een invasie geweest.Niet door arbeiders,wel door parasieten.
Wat met de Brusselaars?Wel die zijn gevlucht.
De mening van de Brusselaar kan je niet in Brussel vinden.De mening van de PS ga je er wél vinden.
|
Ze hebben daar wel een héél leuk woord voor gevonden : DE VERRIJKING
Blijkbaar heeft de VERRIJKING volledig toegeslagen in de gemeentes die je aanhaalt.
Ik woon (tot nu toe, maar het einde is in zicht) nog in een arme gemeente. De verrijking is wel op komst, zeker de sociale wijken worden nu overspoeld door verrijkende personen, degenen die in de sociale woningen woonden zijn hier ook al vertrokken.
Achter mijn hoek wonen ook verrijkertjes. Ze hebben het eigen cultureel gebruik meegebracht om als "tarzannetjes" (doe ik het goed zo?) in de treurwilgen te hangen, zodat heel het pleintje bomvol ligt men afgetrokken takken. Ook dat is het begin van de verrijking. Wij leerden onze kinderen namelijk om die troep op te ruimen.
Er komen nu Polen wonen. Ik ben zeer blij. Die zijn het niet zo gewoon om zich door verrijkertjes in de hoek te laten drummen. Dan wordt onze buurt hopelijk vast terug armer.
|