Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Welke is een terechte straf voor parkeren op plaats voor gehandicapten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193590)

De schoofzak 31 oktober 2013 10:48

Welke is een terechte straf voor parkeren op plaats voor gehandicapten?

Ik stel de vraag en wou even een schot voor de boeg geven, naar aanleiding van het krantenartikel en de volt-reportage die er blijkbaar zit aan te komen.

Titel: Agent wil snel geld afhalen: zet zich op gehandicaptenplaats
link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...enplaats.dhtml

Mijn voorstel is: auto in beslag nemen en verbeurd verklaren. Is die auto van iemand anders dan de chauffeur, dan moet de chauffeur die auto vergoeden aan de eigenaar.

Opgelet: wie gebruik maakt van een valse kaart ... misbruikt ook zo'n voorbehouden parkeerplaats.
Ook opgelet: als de Schoof zijn gehandicapte schoonmoeder-die-een-kaart-heeft gaat afhalen aan de dagkliniek, dan mag hij die kaart op zijn dashboard leggen: dat is voorzien. Anders kan dat wijveke niet van haar rolstoel in de auto geraken omdat gewone parkeerplaatsen te smal zijn.

Citaat:

Het leven van een politieagent kan toch makkelijk zijn. Wil je snel even geld afhalen, dan parkeer je je toch gewoon op een plaats voor mensen met een handicap? Helaas voor de agent werd hij betrapt door de cameraploeg van het consumentenprogramma van de VRT Volt.

De filmploeg verborg zich vlak voor een parkeerplaats voor mensen met een handicap om te ontdekken of hier vaak misbruik van werd gemaakt. De ploeg ontdekte dat heel wat mensen zich ten onrechte op deze gunstig gelegen plaatsen zetten. Als er gevraagd wordt waarom ze zich hier zonder gehandicaptenkaart op parkeren, komen ze met de slechtste smoesjes eerst aandraven. De meest frappante betrapte was een agent die zich zelf niet aan de wet hield, terwijl er in de buurt nog een andere parkeermogelijkheid was. Achteraf zei de man dat hij gewoon even snel geld wou gaan afhalen.

Nietzsche 31 oktober 2013 10:50

Auto krassen.

Distel 31 oktober 2013 11:12

Gemeenschapswerk: helpen om meer parkeerplaatsen aan te leggen. Ze zijn nodig.

Black Seven 31 oktober 2013 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6864447)
Auto krassen.

Altijd doen, of met verfspuitje een nazikruis zetten op hun motorkap, of nog beter, auto´ke in brand steken, liefst als dat gespuis zich nog in de wagen bevind.
Nazi gespuis die gehandicapten haten vond je begin jaren 40 ook al, en nu zijn ze nog met meer in Vlaanderen getuige de reacties die je kon zien in de reportage van Volt of de reacties van hln.

Hypochonder 31 oktober 2013 13:38

Bij een eerste keer: één week rijverbod
Bij een tweede keer: twee weken rijverbod
Derde keer: levenslang rijverbod zonder pardon.

Politieagent in functie: onmiddelijk C4 én levenslang rijverbod én vier maand effectief in de cel.

Clicquot 31 oktober 2013 14:29

wat een vandalen hier zeg :-) een boete van minimum 250€, onmiddellijke inning, zou voor de meesten onder ons toch al 'pikken', niet?

Voorts, schaf dat soort parkeerplaatsen gewoon af. Er zijn er ofwel te veel of ze zijn niet nodig denk ik, want ik zie ze 9/10 gewoon onbenut staan. Maak in de plaats daarvan alle parkeerplekken gewoon breder/langer, zodat die mensen de ruimte krijgen om met hun krukken, rolstoel etc gemakkelijk te kunnen manouvreren (in/uit-stappen/laden). Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hier over 'dicht bij' kunnen parkeren gaat. Iemand die fysiek 'afziet' om te kunnen gaan shoppen, die blijft thuis, laat zich rijden/leveren. Gaat dus eerder om iets dat al dan niet gemakkelijker bereikbaar is, de praktische kant als het ware?
Frustraties/misbruiken weg langs beide kanten.

"Drive-ins", wachtzones, om mensen op te pikken, af te droppen is ook maar een kleintje hé... carrefour, ikea, ziekenhuizen, zie je overal, staat los van parkeerplekken.

Laatste zag ik dit, als ik me niet vergis aan de mediamarkt in St-P-Leeuw??

te gek voor woorden vind ik dat!

Anna List 31 oktober 2013 14:41

overtreder een jaartje verplichten altijd en overal een rolstoel mee te zeulen.

overtreder en rolstoel een enkelbandje aandoen en dat kan simpel gecontroleerd worden :p

Hypochonder 31 oktober 2013 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6864850)
overtreder een jaartje verplichten altijd en overal een rolstoel mee te zeulen.

overtreder en rolstoel een enkelbandje aandoen en dat kan simpel gecontroleerd worden :p

Krijgt hij dan een gehandicaptenparkeerkaart? :D

Anna List 31 oktober 2013 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6864857)
Krijgt hij dan een gehandicaptenparkeerkaart? :D

ah nee, anders snapt m de gevolgen van zijn daden nooit hé ! :p

1207 31 oktober 2013 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 6864830)
te gek voor woorden vind ik dat!

En delhaize heeft iets gelijkaardigs voor zwangere vrouwen

voor mij geldt alleen de gehandicaptenplaats, de rest negeer ik

Anna List 31 oktober 2013 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6864925)
En delhaize heeft iets gelijkaardigs voor zwangere vrouwen

voor mij geldt alleen de gehandicaptenplaats, de rest negeer ik

omdat ge vindt dat Delhaize niet het recht heeft zijn privé parking in te richten zoals Delhaize dat wil ? ge vindt eigenlijk dat gij daar zeggenschap in hebt ?

hebt ge veel Delhaize aandelen mss ?

Clicquot 31 oktober 2013 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6864928)
omdat ge vindt dat Delhaize niet het recht heeft zijn privé parking in te richten zoals Delhaize dat wil ? ge vindt eigenlijk dat gij daar zeggenschap in hebt ?

hebt ge veel Delhaize aandelen mss ?

welke sancties staat daar op bij het 'niet naleven'?

Zeg, stel eens, dat uw fien net azo is... en ge ziet het dus nog niet, moet die dan met haren echo voor haar raampke rijden ofzo? Of zo iemand die er elken dag zwanger uitziet... hoe check je dat dan dat ze niet zwanger is?

De schoofzak 31 oktober 2013 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 6864830)
...
Iemand die fysiek 'afziet' om te kunnen gaan shoppen, die blijft thuis, laat zich rijden/leveren. Gaat dus eerder om iets dat al dan niet gemakkelijker bereikbaar is, de praktische kant als het ware?
...

Ik vind jouw houding nog niet weinig schandalig.
't Is niet dat ik jou zo'n beperking toe zou wensen, maar 't scheelt begod niet veel.

En zelfs al is er veel aan te merken aan het parkeerbeleid in de steden. Persoonlijk ga ik nog liever twee km door de gietende regen, dan op zo'n plaats te staan.

.

De schoofzak 31 oktober 2013 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 6864943)

Zeg, stel eens, dat uw fien net azo is... en ge ziet het dus nog niet, moet die dan met haren echo voor haar raampke rijden ofzo? Of zo iemand die er elken dag zwanger uitziet... hoe check je dat dan dat ze niet zwanger is?

Kent gij het verkeersreglement? Die verkeersborden op private parkings zijn geen zaak van de politie.
Het is op die plaatsen maar een regeling vanwege de eigenaar, net zoals sommige snelkassa's waar je slechts gebruik van mag maken als je maximum 5 of 10 items in je karretje hebt liggen.
Ik denk niet dat de Delhaize die zaken "controleert", alhoewel het ze zou sieren mochten ze laten weten dat ze liever hebben dat je elders maar gaat winkelen, als je aan die zaken liever je gat veegt.

.

De schoofzak 31 oktober 2013 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven (Bericht 6864543)
Altijd doen, of met verfspuitje een nazikruis zetten op hun motorkap, of nog beter, auto´ke in brand steken, liefst als dat gespuis zich nog in de wagen bevind.
Nazi gespuis die gehandicapten haten vond je begin jaren 40 ook al, en nu zijn ze nog met meer in Vlaanderen getuige de reacties die je kon zien in de reportage van Volt of de reacties van hln.

Je zal wellicht naast dat nazi-kruis ook een 'hamer en sikkel' symbool spuiten. Die regimes deden exact hetzelfde met de mensen.

Ikzelf daarentegen zal nooit dergelijke daden van vandalisme plegen.

.

Clicquot 31 oktober 2013 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6865038)
Ik vind jouw houding nog niet weinig schandalig. 't Is niet dat ik jou zo'n beperking toe zou wensen, maar 't scheelt begod niet veel.
En zelfs al is er veel aan te merken aan het parkeerbeleid in de steden. Persoonlijk ga ik nog liever twee km door de gietende regen, dan op zo'n plaats te staan.

Hey Schoofzak, hoeveel andersvaliden heb je ooit al vervoerd/geholpen, buiten uw schoonmoeder? Echte praktijkervaring dus. Juist ja...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Kent gij het verkeersreglement? Die verkeersborden op private parkings zijn geen zaak van de politie.
Het is op die plaatsen maar een regeling vanwege de eigenaar, net zoals sommige snelkassa's waar je slechts gebruik van mag maken als je maximum 5 of 10 items in je karretje hebt liggen.
Ik denk niet dat de Delhaize die zaken "controleert", alhoewel het ze zou sieren mochten ze laten weten dat ze liever hebben dat je elders maar gaat winkelen, als je aan die zaken liever je gat veegt.

Als iemand een drol voor u neerdraait, dan trapt gij daar écht in he? Hilarisch eigenlijk :-) Gij neemt uzelf te veel au serieux heb ik de indruk "ik ga het je hier eens duidelijke maken" lol

Anna List 31 oktober 2013 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 6864943)

sommige mensen handelen uit ethisch normbesef, ongeacht regels, ongeacht pakkans en eventuele bewijslast ...

anderen niet.

Clicquot 31 oktober 2013 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6865109)
sommige mensen handelen uit ethisch normbesef, ongeacht regels, ongeacht pakkans en eventuele bewijslast ... anderen niet.

hier nog zo ne serieuzen ;-)
Ge zoudt eens moeten weten/beseffen hoeveel "gehandicapten" (die 'ok' zijn tussen de oren of course) er met onze kop lachen, "ons" zijnde de "niet-gehandicapten". Je zou nogal kunnen opkijken... maar dat is natuurlijk interne keuken... is iets tussen "gehandicapten" en zij die er rechtstreeks in contact mee staan/die ze begeleiden/verzorgen.

schaduw 31 oktober 2013 16:56

Laatst ook zoiets gezien voor een garagepoort. Man die politieagente was gegeneerd. Stond in de weg van een werkmanscamionette en iedereen weet hoe in't stad de politie in de nek van de werkmensen zit die hun camionette met gerief graag zo dichtbij als mogelijk hebben. Die gasten hebben zich dus ook niet ingehouden :-D

De schoofzak 1 november 2013 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot (Bericht 6865132)
hier nog zo ne serieuzen ;-)
Ge zoudt eens moeten weten/beseffen hoeveel "gehandicapten" (die 'ok' zijn tussen de oren of course) er met onze kop lachen, "ons" zijnde de "niet-gehandicapten". Je zou nogal kunnen opkijken... maar dat is natuurlijk interne keuken... is iets tussen "gehandicapten" en zij die er rechtstreeks in contact mee staan/die ze begeleiden/verzorgen.

Ja! 't Zit hier vol met serieuzen !
En af en toe komt er een zwanzer voorbij.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be