Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams Belang (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Hereniging met Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19360)

*M@g!C* 27 augustus 2004 12:09

Hereniging met Nederland

Betekent "Vlaamse onafhankelijk" op lange termijn hereniging met Nederland?
M.a.w. is het Vlaams Blok officieel voor of tegen een hereniging van Vlaanderen met Nederland? Hoe denken jullie hier zelf over?

Mvg,

*M@g!c*

jan hyoens 27 augustus 2004 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door *M@g!C*
M.a.w. is het Vlaams Blok officieel voor of tegen een hereniging van Vlaanderen met Nederland? Hoe denken jullie hier zelf over?

Mvg,

*M@g!c*

Ik zie een confederatie met Nederland wel zitten en dat is ook de mening van het Blok.

Cyperken 27 augustus 2004 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik zie een confederatie met Nederland wel zitten en dat is ook de mening van het Blok.

Ja maar we mogen niet te hard van stapel lopen, eerst een sterk onafhankelijk Vlaanderen uitbouwen voor we aan uitbreidingsplannen beginnen denken natuurlijk. Het is aangewezen dat Vlaanderen en Nederland hechter gaan samenwerken ecomonisch en politiek vlak ook voor de verdediging van onze gemeenschappelijke taal als officiële taal binnen de EU.

Koenraad Maesschalck 28 augustus 2004 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door *M@g!C*

Mvg,

*M@g!c*

Ik onderschrijf volledig wat hierover in de grondbeginselen van het Vlaams Blok staat:

"Ook de hardnekkigste tegenstanders zijn wel genoodzaakt, niet alleen het bestaan van het Vlaams Blok te erkennen, maar méér nog, het feit te aanvaarden dat het Vlaams Blok zijn eigen, duidelijke, onvervangbare plaats in het politieke spectrum inneemt: de partijpolitieke vertegenwoordiger van het radicale Vlaamse en Heelnederlandse nationalisme;..."
{...}
"Het Vlaams Blok is en blijft een harde, veeleisende, compromisloze partij, in dienst van het nationalisme, in dienst van Vlaanderen, de Nederlanden en Europa."
{...}
"In een eenwordend Europa is de enig mogelijke federalistische vorm een federalisme binnen het kader van de Lage Landen bij de zee. Twintig miljoen Noordnederlanders en Vlamingen moeten in het komende Europa hun eenheid als taal, cultuur, volk opnieuw beleven om hun eigen zelfstandige plaats in Europa in te nemen en zo hun eigenheid te handhaven."
{...}
"Op langere termijn eisen wij, vanuit de Vlaamse onafhankelijkheid, een politiek van federale toenadering der Nederlanden."

8)

berre 31 augustus 2004 21:22

Ik ben in elk geval geheel voor een hereniging met Nederland. Maar laten we dan maar eerst ons eens toeleggen op het onafhenkelijk krijgen van Vlaanderen!

N.J.S.V. Antwerpen 31 augustus 2004 22:31

Inderdaad, Dietsland is het einddoel, maar een onafhankelijk Vlaanderen (mét Brussel en Zuid-Vlaanderen (= Frans-Vlaanderen)) is een onoverkomelijke halte. Ik vind trouwens dat we eerst zowel in Vlaanderen als Nederland een gunstig bewind moeten verkrijgen, zodat het ene land zich niet verbindt met een land dat minder ver staat in de evolutie.

Jammer voor onze leeuw en ons volkslied, maar goed. Staatsnederland geeft zijn Rood-Wit-Blauw ook op voor de Oranje-Blanje-Bleu. En wat het volkslied betreft, er bestaat er een tweede Nederlands, misschien kunnen we dat gebruiken?

William 1 september 2004 00:09

Ik ben ook volledige voorstander om Vlaanderen TERUG te herenigen met Nederland, want geef nu toe, deze kaart is toch echt om van te genieten hé....

Tzuvar Raemborr 1 september 2004 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door William
Ik ben ook volledige voorstander om Vlaanderen TERUG te herenigen met Nederland, want geef nu toe, deze kaart is toch echt om van te genieten hé....

Absoluut, net een draak die een sigaretje rookt :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be