Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het lampje van de koelkast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193659)

circe 1 november 2013 14:22

Het lampje van de koelkast

Dit is geen grap.

al een hele tijd zag ik precies dat het licht van het lampje van de koelkast bleeft branden (ik zag een schijnsel door de rubber aan de deur).

Rare situatie natuurlijk.

tot ik via google opzoek "lampje Liebherr blijft branden" et voil�*, ik was niet de enige met dat probleem.

Oplossing: zet het cool-plus knopje uit (dat dient om de diepvries extra snel te laten invriezen): reden doordat het lampje voor extra warmte in de koelkast zorgt, slaat die sneller aan en zo krijgt de diepvries extra koelte.
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit de aan/uit knop van de koelkast was!

knopje uitgezet et voil�* lampje brandt niet meer als de deur dicht is. (je test dit door op het knopje in de rand van de deur te duwen voor de nitwit die me dat ging vragen).

six 1 november 2013 14:30

Het is al ver gekomen met het knuffelen van de moslims in dit land, als er al koelkastlampjes blijven branden.

kelt 1 november 2013 15:13

...en in ieder geval moet het rubber van circes koelkast node eens vervangen worden....:-)

six 1 november 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door c-96 (Bericht 6866454)
Hopelijk werken er geen moslims bij de hersteldienst...

Stel je voor dat ze de koelkast weigeren te repareren omdat er varkensvlees in heeft gezeten.

plakker 1 november 2013 15:39

Mijn grootmoeder draaide dat lampje uit, die dacht: wat een verspilling dat dat lampje brand in een gesloten koelkast :lol:

Bobke 1 november 2013 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6866313)
Dit is geen grap.

al een hele tijd zag ik precies dat het licht van het lampje van de koelkast bleeft branden (ik zag een schijnsel door de rubber aan de deur).

Rare situatie natuurlijk.

tot ik via google opzoek "lampje Liebherr blijft branden" et voil�*, ik was niet de enige met dat probleem.

Oplossing: zet het cool-plus knopje uit (dat dient om de diepvries extra snel te laten invriezen): reden doordat het lampje voor extra warmte in de koelkast zorgt, slaat die sneller aan en zo krijgt de diepvries extra koelte.
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit de aan/uit knop van de koelkast was!

knopje uitgezet et voil�* lampje brandt niet meer als de deur dicht is. (je test dit door op het knopje in de rand van de deur te duwen voor de nitwit die me dat ging vragen).

Ik dacht al even dat ge daarvoor in de koelkast ging zitten.;-)

Bobke 1 november 2013 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door c-96 (Bericht 6866454)
Hopelijk werken er geen moslims bij de hersteldienst...

Inderdaad, stel u voor dat er varkensvlees in ligt.

circe 1 november 2013 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6866440)
...en in ieder geval moet het rubber van circes koelkast node eens vervangen worden....:-)

daar heb ik ook even aan gedacht, maar de koelkast is nog geen jaar oud, dus vermoed ik maar dat de rubber doorschijnend is en niet lucht/lichtdoorlatend.

circe 1 november 2013 16:00

En geen van jullie heeft enige opmerking op het ingenieus systeem dat een lampje (met extra warmte) laat branden zodat de koelkast meer wil afkoelen met als bijverschijnsel dat de diepvries sneller kouder wordt?

six 1 november 2013 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6866540)
En geen van jullie heeft enige opmerking op het ingenieus systeem dat een lampje (met extra warmte) laat branden zodat de koelkast meer wil afkoelen met als bijverschijnsel dat de diepvries sneller kouder wordt?

Alleen moslims kunnen zoiets bedenken.

circe 1 november 2013 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6866543)

Liebherr? zouden ze Deutschland nu al helemaal hebben ingepalmd?

Trouwens, kent iemand één arabisch merk van koelkasten?

Bobke 1 november 2013 16:06

Citaat:

Werkt natuurlijk alleen bij toestellen met één moter.

Skobelev 1 november 2013 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6866543)

moslims hebben geen weet van het bestaan van koelkasten, die laten hun vlees gewoon buiten hangen, de vliegenmaden eten het bedorven vlees wel op. Ga maar eens kijken in moslimlanden.

Xenophon 1 november 2013 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6866512)
Mijn grootmoeder draaide dat lampje uit, die dacht: wat een verspilling dat dat lampje brand in een gesloten koelkast :lol:

ik herinner me uit mijn jeugd mijn vader, die probeerde dat ook wel eens, de ijskastdeur een klein stukje te openen om te zien of het lampje wel uitging. Hij begreep niet waarom ik hem uitlachte.

Dat was een beetje een speciale, die deed ook altijd de waakvlam uit van de bulex, om te besparen. Hij was de overtuiging toegedaan dat het goedkoper was om de bulex iedere keer dat je hem gebruikte eerst terug aan te steken met lucifers.

Demper 1 november 2013 16:17

Minder neuken met vreemdelingen.

Demper 1 november 2013 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6866562)
ik herinner me uit mijn jeugd mijn vader, die probeerde dat ook wel eens, de ijskastdeur een klein stukje te openen om te zien of het lampje wel uitging. Hij begreep niet waarom ik hem uitlachte.

Dat was een beetje een speciale, die deed ook altijd de waakvlam uit van de bulex, om te besparen. Hij was de overtuiging toegedaan dat het goedkoper was om de bulex iedere keer dat je hem gebruikte eerst terug aan te steken met lucifers.

En agressief dat hij was.

plakker 1 november 2013 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6866565)
En agressief dat hij was.

?
Waarom was ie agressief? Tegen het lampje?

kelt 1 november 2013 16:47

Citaat:

Dat is niet ongewoon hoor...zit ook in mijn Bosh ;-)

kelt 1 november 2013 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 6866559)
moslims hebben geen weet van het bestaan van koelkasten, die laten hun vlees gewoon buiten hangen, de vliegenmaden eten het bedorven vlees wel op. Ga maar eens kijken in moslimlanden.

Wat raar dan,dat vrijwel iedere koelkast die momenteel op de markt komt,van vrijwel ieder merk,uit Turkije komt?

Zou het niet kunnen dat je een klein beetje overdrijft :?

Zondag 1 november 2013 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6866545)
Liebherr? zouden ze Deutschland nu al helemaal hebben ingepalmd?

Trouwens, kent iemand één arabisch merk van koelkasten?

De heer Zanussi was van oorsprong wel een Arabier.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be