Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Quick of McDonalds? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193686)

bembem 2 november 2013 06:38

Quick of McDonalds?

Zonder twijfel: McDonalds!

De broodjes bij Quick vind ik helemaal niet lekker.. en ik vind het er ook niet al te hygiënisch, bweh..

En jullie? Hebben jullie een voorkeur? :-)

Weezer 2 november 2013 08:14

Geen van beiden. Gore troep...

Johan Daelemans 2 november 2013 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 6867321)
Geen van beiden. Gore troep...

:thumbsup:

Jantje 2 november 2013 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6867296)
Zonder twijfel: McDonalds!

De broodjes bij Quick vind ik helemaal niet lekker.. en ik vind het er ook niet al te hygiënisch, bweh..

En jullie? Hebben jullie een voorkeur? :-)

Geen van beide, mijn kinderen verkiezen Burgerking en KFC.
Peroonlijk verkeis ik mijn eten zelf te koken.

six 2 november 2013 09:22

Troep voor uitschot.

Bobke 2 november 2013 09:34

Nog nooit binnengeweest.

maddox 2 november 2013 09:52

McDonalds zou ik nog niet eens aan de varkens geven.

Quick is een last resort, het is met moeite eetbaar te noemen.

Maar ik trek nog liever een blik bonen met worst open.

job 2 november 2013 11:10

In mijne studententijd heb ik voor mezelf eens een test gedaan.
Bij beiden onmiddellijk achter elkaar gaan eten.

Nu, smaken verschillen voor ieder van ons. Gelukkig maar.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Quick.

Maar sinds een flink aantal jaren werden in Vlaanderen de Quick-vestigingen buiten de (grote) steden hoe langer hoe meer gesloten.

Ondertussen plantte de Mac haar vestigingen ook wél buiten de steden. En met succes.

Af en toe overvalt het me om eens zo'n vettige calorievolle brok hamburger te willen eten met verhitte diepvriesfrietjes en mayo uit een potje.
Ik beperk me tegenwoordig tot de Mac, want de Quick is te ver rijden. En de Mac geeft je continu kortingsbonnen, die je eerst even snel uitprint.
Ik eet er dan ook met veel plezier (nostalgie, weet je, studententijd, enz...) en met veel zin. Maar... ik weet reeds op voorhand, voor ik er binnen stap, dat ik nadien echt en gemeend spijt heb dat ik van die brol gegeten heb.
En dan heb ik het hier echt niet over overprijsde gerechten. Maar louter over de 'gerechten'.
Ik begrijp immers nog altijd niet hoe ze zichzelf een 'restaurant' durven noemen.

Neen, geef mij toch maar liever echt eten dan den brol van den Kwik of van den Mek.

Rollercoaster 2 november 2013 12:14

Af en toe ga ik met mijn kinderen eens naar de Mc Donalds.
Doordat ik het maar af en toe bezoek, vinden de kinderen het super.
Wat me telkens opvalt, is de massa volk die er komt eten.
Als er dan op het forum een topic over gestart wordt, vindt iedereen het troep; beweren ze er nooit een voet binnen te zetten.
Raar hé?
De laatste maal dat ik er ging eten, kwam ik een geitenwollensokster tegen. Ze schrok toen ze mij zag. Ze voelde zich een beetje betrapt en ze sloofde zich uit in excuses: "Het is zeker 2 jaar geleden dat ik hier nog geweest ben en telkens is het toch een beetje een ontgoocheling."
Qua hygiëne in de keuken is er helemaal niks mis met MD. Ik herinner me een programma waarin eetgelegenheden op hygiëne gecontroleerd werden . MD scoorde daar bijzonder goed. Er waren amper opmerkingen.
Om op de vraag te antwoorden: ik verkies Mc Donalds.

hurricane 2 november 2013 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6867370)
Troep voor uitschot.

Dikke nek.

Koenraad Noël 2 november 2013 12:21

Noch Quick, noch McDonald's zijn al te hygiënisch, zeker als er jobstudenten bezig. Geen van beiden heeft goede broodjes, het is zompige brol.

Als het toch fastfood moet zijn, geef mij dan maar een frituur.

six 2 november 2013 12:33

On topic: Chick-Fil-A, maar dat hebben wij hier niet. Fastfood met familiewaarden.

Nietzsche 2 november 2013 12:35

Ik eet nauwelijks fastfood. Misschien 2 keer per jaar ofzo.

Alleen de Big Tasty met bacon bij de mac is gewoon baas.

Koenraad Noël 2 november 2013 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6867522)
On topic: Chick-Fil-A, maar dat hebben wij hier niet. Fastfood met familiewaarden.

Hypochonder 2 november 2013 12:51

Het is inderdaad allebei gore troep. Er bestaat ergens een Amerikaanse documentaire waarin ze de bedrijven laten zien waar de dieren gekweekt worden die dan verwerkt worden tot ham-en kipburgers voor McDo. Er zijn geen woorden voor die praktijken: runderen die in schandalige omstandigheden zo snel mogelijk gefokt worden, plofkippen (kippen die zodanig snel en artificieel groot worden gekweekt dat ze met moeite een poot kunnen verzetten). De gortigheid in de vleesverwerkende fabrieken slaat echt alles.

Sinds ik dat gezien heb ga ik niet veel meer naar fastfoodrestaurants. Ik voel me ook totaal niet thuis tussen het marginaal gespuis dat meestal te vinden is in dergelijke zaken.

six 2 november 2013 12:51

Ja, dat. In sommige staten wordt een officiële Chick-Fil-A appreciation day ingelast op opdracht van de governeur. Zo zie je maar hoe Christelijk zij zijn.

Nietzsche 2 november 2013 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6867558)
Het is inderdaad allebei gore troep. Er bestaat ergens een Amerikaanse documentaire waarin ze de bedrijven laten zien waar de dieren gekweekt worden die dan verwerkt worden tot ham-en kipburgers voor McDo. Er zijn geen woorden voor die praktijken: runderen die in schandalige omstandigheden zo snel mogelijk gefokt worden, plofkippen (kippen die zodanig snel en artificieel groot worden gekweekt dat ze met moeite een poot kunnen verzetten). De gortigheid in de vleesverwerkende fabrieken slaat echt alles.

Sinds ik dat gezien heb ga ik niet veel meer naar fastfoodrestaurants. Ik voel me ook totaal niet thuis tussen het marginaal gespuis dat meestal te vinden is in dergelijke zaken.

Jaja, want de bio-industrie is zoveel beter........

nabat54 2 november 2013 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6867387)
McDonalds zou ik nog niet eens aan de varkens geven.

Quick is een last resort, het is met moeite eetbaar te noemen.

Maar ik trek nog liever een blik bonen met worst open.

Idem hier, Quick, als het echt niet anders kan, gemiddelde is 1 * per jaar (10 jaar) en dan is het omdat vriendin dat ne keer graag eet...

Blik met bonen, worst, en "gebruneerde" patatjes ;-) en een tomaatje, witloof, sla als groentjes ;-)

Nietzsche 2 november 2013 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door c-96 (Bericht 6867576)
Licht eens toe?

Was ironie hé.

Mensen die huilie huilie doen om dierenmishandeling en roepen om dierenrechten en wel gewoon vlees eten dat komt van de bio-industrie zijn een van de grootste hypocrieten op deze aardbodem.

Die beesten hebben hartstikke veel stress als ze die vrachtwagens in gaan, zeker als het om varkens gaat. Varkens zijn namelijk relatief intelligente beesten. Of neem het feit dat het kalfje bij de koe wordt weggehaald. Ook zo,n koe toont dan vaak tekenen van "stress".

Daarbij werken in een slachthuis ook vaak van die inteelt oostblokkers. Die vinden het nog wel eens leuk om die beesten lekker tegen de poten aan te schoppen als die beesten aankomen bij het slachthuis (eigen ervaringen).

Nee, als je serieus een dierenvriend bent dan eet je gewoon geen vlees meer. Want dat biologisch vlees eten is ook gelul . Jaja, die beesten meer vrijheid gehad ! nounou, wat goed zeg !

maddox 2 november 2013 13:13

Vrij simpel, in de bio-industrie mag niks industrieels gebruikt worden, dus waar is de volgende bak met verse koeie en paardenmest. Effe de stront over de aarsbeien kappen.

Geef mijn maar aardbeien gegroeid op grond verrijkt met korreltjes gebonden stikstof en fosfor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be