Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   "Kamerlid Karolien Grosemans wellicht niet slachtoffer van spionage" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193734)

Antoon 4 november 2013 10:16

"Kamerlid Karolien Grosemans wellicht niet slachtoffer van spionage"

:lol::lol::lol:

Het wicht heeft zich onnoemelijk belachelijk gemaakt.

Citaat:

"Kamerlid Karolien Grosemans wellicht niet slachtoffer van spionage"

Politica Karolien Grosemans werd wellicht niet bespioneerd door de Amerikaanse inlichtingendienst, zo stellen een aantal IT-experten vast.
Het N-VA-kamerlid verklaarde afgelopen weekend in de pers dat ze in één van haar verzonden e-mails het IP-adres terugvond van een Amerikaanse militaire basis: volgens een expert die door Grosemans werd gecontacteerd het teken dat de mail in de VS werd geopend.
"Zeer onwaarschijnlijk", reageert prof Frank Neven van de vakgroep informatica aan de UHasselt. "Mogelijk werd de code in de e-mail geïnterpreteerd als een IP-adres, omdat het dezelfde vorm heeft. Toevallig komt die code ook overeen met het IP-adres van een Amerikaanse militaire basis. Heel wat elementen wijzen er echter op dat de betreffende cijfercode geen IP-adres vormt, maar de versiecode van het gebruikte e-mailprogramma is. Dat is een cijfercombinatie die Mail.com, het programma dat Grosemans gebruikte, zelf aan een e-mail kan toevoegen. Zulke codes kunnen handig zijn om eventuele fouten in hun softwareprogramma's gemakkelijk op te sporen."

Een kleine test staaft dat vermoeden: "Als je een account aanmaakt op Mail.com en jezelf een mailtje verstuurt, verschijnt precies dezelfde code als die uit Grosemans' mailtje. Als je terugkijkt in de tijd, blijken ook andere mails verstuurd via Mail.com zo'n code te bevatten: hoe recenter de mail, hoe hoger het cijfer. Vandaar het vermoeden dat het om de aanduiding van een versie gaat: ook zo'n code loopt met de tijd op."

BRON
Ter herinnering : Groseman beweerde dat een email die ze naar een IT-expert stuurde, werd geopend op een Amerikaanse militaire basis in Arizona. Ze zei hierover: "Dit bevestigt mijn vermoeden dat de Amerikanen niet alleen Merkel en andere wereldleiders volgen, maar ook gewone mensen als u en ik". Bron

Kieken.

Amon_Re 4 november 2013 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6870586)

Ter herinnering : Groseman beweerde dat een email die ze naar een IT-expert stuurde, werd geopend op een Amerikaanse militaire basis in Arizona. Ze zei hierover: "Dit bevestigt mijn vermoeden dat de Amerikanen niet alleen Merkel en andere wereldleiders volgen, maar ook gewone mensen als u en ik". Bron

Kieken.

De ongenoemde "expert" maakte zich eindeloos belachelijk. Die Grosemans illustreerde gewoon haar totale onkunde door hotmail te gebruiken.

Die ongenoemde "expert" zou beter genoemd worden zodat'm ontslagen kan worden.

k9 4 november 2013 10:37

Citaat:

Kieken.

Correctie de expert naar wie ze de mail stuurde beweerde dit.

Echter ging het hier puur over een toeval, de versie van software gebruikt voor die header af te handelen kwam toevallig overeen met een IP adres van de range die efectief gebruikt word door VS leger.

Die "expert" maakt zich idd onsterfelijk belachelijk.

Voor de rest een non item dat weeral opgeklopt word.

Btw; ze heeft gewoon gelijk gewone burger word ook bespioneerd hoor al jaren lang.

giserke 4 november 2013 10:46

Citaat:

Kieken.

Als je ziek bent, en je gaat naar de dokter, maar die dokter maakt een verkeerde diagnose.
Is dat dan uw schuld?

Amon_Re 4 november 2013 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 6870592)
Btw; ze heeft gewoon gelijk gewone burger word ook bespioneerd hoor al jaren lang.

ECHELON

k9 4 november 2013 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6870598)
Als je ziek bent, en je gaat naar de dokter, maar die dokter maakt een verkeerde diagnose.
Is dat dan uw schuld?

Als je lid bent van NVA : Ja

ALs je geen lid bent van NVA, nee want dan is het de schuld van de NVA die niet goed de gezondheidszorg beheert.

giserke 4 november 2013 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6870599)
ECHELON

Echelon is al een oldtimer hoor.
Het stelt niks voor in vergelijking met Prism.

De schoofzak 4 november 2013 11:09

"Zeer onwaarschijnlijk", reageert prof Frank Neven.

Maar hij zegt niet "Onmogelijk".

Hij laat zich ook niet uit of de gewone mens in Vlaanderen nu een mail kan versturen in volle privacy of niet.

De Schoof trekt het hem geen bal aan.

Mocht mijn partij oproepen om vanaf nu met ons allen dagelijks 50 mails te versturen onder mekaar en naar adressen in de States, met in het onderwerp allerlei 'verdachte termen' en met in de tekst nog meer verdachte zaken,
dat alles just maar om ze ginder met hun teelballen te spelen,
ik zou wel meedoen.
Want, baat het niet dan schaadt het niet.

En zelfs al ben ik voorstander dat ze ons 'kunnen' afluisteren. Ik heb liefst dat ze een beperkt aantal apen zeer grondig kunnen volgen. Niet om hen te beletten naar Syrië te gaan vechten, maar wel om ons te verwittigen dat ze er zijn (kan hun dop ingetrokken worden) en dat ze eventueel terug gaan komen ....

.

hollande 4 november 2013 11:11

Citaat:

Kieken.

en zo is dat onnozel wicht en haar stront partij weer eens in het nieuws geweest.

Another Jack 4 november 2013 11:13

Citaat:

Kieken.

Zo, mevrouw Grosemans heeft ook eens in de krant gestaan.
Nu kan ze terug verder niksen.

Bob 4 november 2013 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 6870592)
Correctie de expert naar wie ze de mail stuurde beweerde dit.

Echter ging het hier puur over een toeval, de versie van software gebruikt voor die header af te handelen kwam toevallig overeen met een IP adres van de range die efectief gebruikt word door VS leger.

Die "expert" maakt zich idd onsterfelijk belachelijk.

Voor de rest een non item dat weeral opgeklopt word.

Weet eigenlijk niet hoever men in Belgie gaat met het lezen... van emails..., al of niet naar bepaalde adressen verstuurd. Maar dat de Amerikanen hier (zeer) ver in gaan, zal dan wel een feit zijn.

giserke 4 november 2013 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6870621)
Zo, mevrouw Grosemans heeft ook eens in de krant gestaan.
Nu kan ze terug verder niksen.

Op welke info baseer je dit?

Amon_Re 4 november 2013 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6870607)

ECHOLON is de voorloper van prism en het ECHELON project dateert van de jaren '60. ECHECLON is trouwens nog steeds actief.

Amon_Re 4 november 2013 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6870607)

ECHOLON is de voorloper van prism en het ECHELON project dateert van de jaren '60. ECHECLON is trouwens nog steeds actief.

Bob 4 november 2013 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6870591)
De ongenoemde "expert" maakte zich eindeloos belachelijk. Die Grosemans illustreerde gewoon haar totale onkunde door hotmail te gebruiken.

Die ongenoemde "expert" zou beter genoemd worden zodat'm ontslagen kan worden.

Denk dat het weinig uitmaakt of men nu hotmail of iets anders gebruikt. Zelfs het gebruik van "secure email" zal niet veel uitmaken.

Amon_Re 4 november 2013 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6870616)
"Zeer onwaarschijnlijk", reageert prof Frank Neven.

Maar hij zegt niet "Onmogelijk".

De argumenten van de "expert" die beweerde van wel zijn niet correct, dat is met 100% Zekerheid te zeggen. Het bestaan van die headers maakt deel uit van email sinds de beginperiodes. X-Headers zijn vrij te gebruiken headers die door verschillende programma's die de mails verwerken toegevoegd kunnen worden. Voorbeelden zijn de mailservers, antivirus software, antispam software... Die headers zijn vrijblijvend, het toevoegen ervan is dus optioneel.

Er is geen enkele reden waarom NSA hun eigen header zou toevoegen, dit gaat totaal in tegen hun objectieven.

Die "expert" is gewoon compleet incompetent.

Het is onmogelijk om te zien aan een email waar die onderweg gelezen is of gekopieerd of wat dan ook. Daarom dat email niet als secure bekeken wordt.

Citaat:

Hij laat zich ook niet uit of de gewone mens in Vlaanderen nu een mail kan versturen in volle privacy of niet.
Neen. Dat kan niet meer sinds de nieuwe data retentiewetgeving van Vande Lanotte en die andere trut. Assumptie van privacy bij email is trouwens gewoon dom, de technologie is daar niet op voorzien (95% van alle emails worden zelfs zonder encryptie of wat dan ook verzonden).

Citaat:

Mocht mijn partij oproepen om vanaf nu met ons allen dagelijks 50 mails te versturen onder mekaar en naar adressen in de States, met in het onderwerp allerlei 'verdachte termen' en met in de tekst nog meer verdachte zaken,
dat alles just maar om ze ginder met hun teelballen te spelen,
ik zou wel meedoen.
Want, baat het niet dan schaadt het niet.
Ik heb nog geen kritische geluiden gehoord van de N-VA ivm die data retentiewetgeving, sta me dus toe enorm te' twijfelen aan de belangrijkheid van privacy voor N-VA.

Citaat:

En zelfs al ben ik voorstander dat ze ons 'kunnen' afluisteren. Ik heb liefst dat ze een beperkt aantal apen zeer grondig kunnen volgen. Niet om hen te beletten naar Syrië te gaan vechten, maar wel om ons te verwittigen dat ze er zijn (kan hun dop ingetrokken worden) en dat ze eventueel terug gaan komen .....
Die 'apen' weten maar al te goed welke communicatiekanalen ze kunnen gebruiken om te ontsnappen aan bv die data retentiewetgeving. Die wetgeving dient dan ook niet voor het pakken van terroristen of pedofielen.

Amon_Re 4 november 2013 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6870636)
Denk dat het weinig uitmaakt of men nu hotmail of iets anders gebruikt. Zelfs het gebruik van "secure email" zal niet veel uitmaken.

Da's een andere discussie. Trouwens, bestaat er in België geen wetgeving die bepaald dat zulke mails via maildiensten van de staat zelf moeten verstuurd worden?

Bob 4 november 2013 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6870648)
Da's een andere discussie. Trouwens, bestaat er in België geen wetgeving die bepaald dat zulke mails via maildiensten van de staat zelf moeten verstuurd worden?

Spreek hier niet over de zogezegde "aangetekende emails", doch wel de emails van het htpps// statuut, die worden gebruikt als ge Uw email niet voor iedereen toegankelijk, wil versturen. Trouwens alle bankverrichtingen... gaan via dit statuut.

De Brabander 4 november 2013 11:38

Citaat:

Kieken.

Hahaha, die "Vlaams"-nationalisten toch. Dat wil zich dan eens interessant maken zoals met hun confederalisme. :-D:lol:

De Brabander 4 november 2013 11:39

Citaat:

Kieken.

Wel mooi unitaristisch schilderij op de achtergond. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be