Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom zouden wij ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193736)

demonen 4 november 2013 12:36

Waarom zouden wij ?

Waarom zouden wij niet voor een niet traditionele partij mogen stemmen?
De huidige bende zit gemiddeld meer dan 30 jaar aan de vetpotten en bijna iedereen graait bij raden van bestuur, intercommunales, obscure vzw's, banken, etc.
Een gewoon kamerlid verdient netto gemakkelijk 100.000 Euro/jaar.
Neem een Mieke Vogels die zo bezorgd is voor de zwakkeren vd maatschappij. Die vrouw heeft minstens 3 miljoen Euro op haar bankrekening. Het kunnen er ook 4 miljoen zijn!?
Een oude Tobback, gemakkelijk 5 miljoen Euro en waarschijnlijk veel meer!
En dit krapuul heeft heuse dynastieën opgebouwd van vader op zoon en moeder op dochter.
Dit krapuul heeft zich rijkelijk bedeeld maar ons en onze nakomelingen opgescheept met onbetaalde rekeningen ; pensioenen, vergrijzing, staatsschuld, migratie, ...
Waarom zouden wij op dit uitschot moeten stemmen?
Waarom zouden wij?

Snerror 4 november 2013 12:45

Nationalisme?

De schoofzak 4 november 2013 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6870727)
Nationalisme?

Niet nationalisme maar imperialisme is het probleem.
( Alexander Sassen van Elsloo )

.

demonen 4 november 2013 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6870754)
Niet nationalisme maar imperialisme is het probleem.
( Alexander Sassen van Elsloo )

.

Ge kunt zulk regime niet gedurende decennialang in standhouden zonder slippendragers. Mensen die op postjes gezet (benoemd) zijn en exuberante voordelen krijgen en directieven moeten uitvoeren die het regime beschermen.
Dat gaat van boven de piramide nl het koningshuis over een netwerk van cliëntisme zoals journalisten (vol pensioen na 30 jaar, gratis reizen, ...) over rechters en politiecommissarissen, direkteurs van vzw's en duistere intercommunales, over statutaire ambtenaren en hun bonden tot onder de piramide en dan zijn we bij de zuilen (vakbonden, ziekenkassen, etc).
Deze grote groep zal zijn voordelen niet wensen af te geven en zal dit regime proberen in stand te houden.
Dit systeem is zo rot en verwend en hebben nooit last van een crisis.
De politierechter, de burgemeester, de statutaire ambtenaar, de journalist vd VRT met zijn goed loon en dik pensioen, ... hebben een vast inkomen, tal van voordelen en als toetje een exuberant pensioen en crisisbestendig.
Dit moet bekostigd worden door mensen die van 3 zaken zeker zijn nl een zeer zwaar belast inkomen dat onzeker is en een veel te laag pensioen volgens prestaties en afdrachten.
En hier botst het nu.
Zij voeren nu een overlevingsstrijd, eentje die ze niet kunnen winnen want zij die hun voederen zijn het moe om hun welvaart af te geven zonder dat daar iets noemenswaardig tegenover staat (het laagste pensioen vd Westerse wereld, OOK VOOR CEO'S!).

Snerror 4 november 2013 13:36

http://www.hln.be/hln/nl/3424/Econom...ober-aan.dhtml

http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...ederland.dhtml

Dit is waarschijnlijk de schuld van N-VA.

Snerror 4 november 2013 13:37

"We moeten iets aan de loonkosten doen". :lol:

... al 10 jaar horen we dat.

Snerror 4 november 2013 13:40

Bij De Morgen hebben ze dit artikel héél ver weg gemoffeld... Bijna niet te vinden..

http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Fi...ederland.dhtml

demonen 4 november 2013 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6870797)
"We moeten iets aan de loonkosten doen". :lol:

... al 10 jaar horen we dat.

Bij massale werkloosheid, wij evolueren daar in sneltreinsnelheid op af, komt er burgeroorlog.
Waarom?
Omdat je geen leefbare werkloosheidsuitkeringen meer kunt betalen.
Zonder massieve transfers van Vlaanderen en Europa was het straatarme Wallonië nog veel armer en zou Di Rupo reeds lang geen politiek mandaat meer uitoefenen en hoogst waarschijnlijk reeds vermoord zijn.

WetIsWet 4 november 2013 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6870714)
De huidige bende zit gemiddeld meer dan 30 jaar aan de vetpotten en bijna iedereen graait bij raden van bestuur, intercommunales, obscure vzw's, banken, etc.
Neem een Mieke Vogels die zo bezorgd is voor de zwakkeren vd maatschappij. Die vrouw heeft minstens 3 miljoen Euro op haar bankrekening. Het kunnen er ook 4 miljoen zijn!?
En dit krapuul heeft heuse dynastieën opgebouwd van vader op zoon en moeder op dochter.
Dit krapuul heeft zich rijkelijk bedeeld maar ons en onze nakomelingen opgescheept met onbetaalde rekeningen ; pensioenen, vergrijzing, staatsschuld, migratie, ...
Waarom zouden wij?

Demonen, begrijp me niet verkeerd, ik deel jouw frustratie ivm het nepotisme, maar tenzij je toegang hebt tot de bankrekeningen van bovenstaande denk ik dat je je best onthoudt van dergelijke uitspraken want die hebben evenveel waarde als 'ik heb horen zeggen van ne vriend, die iemand kent dat ...'.

demonen 4 november 2013 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 6870804)
Demonen, begrijp me niet verkeerd, ik deel jouw frustratie ivm het nepotisme, maar tenzij je toegang hebt tot de bankrekeningen van bovenstaande denk ik dat je je best onthoudt van dergelijke uitspraken want die hebben evenveel waarde als 'ik heb horen zeggen van ne vriend, die iemand kent dat ...'.

Niet enkel hun bankrekening(en) maar ook hun eigendommen (oa Toscane, Brazilië, Vietnam, Cuba, ...).

Hypochonder 4 november 2013 14:39

Het systeem dat de verzuilde, met handen en voeten aan elkaar-en België gebonden partijen hebben op poten gezet is gedoemd om vroeg of laat in te storten en alles en iedereen in zijn val meer te sleuren. Ze zullen er natuurlijk wel alles aan doen om hun aandeel te verbloemen en de schuld door te schuiven.

We weten al op voorhand wie het gelag zal betalen. De reeds tot op het bot uitgewrongen werkman.

knip 4 november 2013 14:44

Het aantal starters blijft zorgwekkend dalen en het aantal faillisementen blijft stijgen. De kmo's zijn de motor van de vlaamse economie...

R.Verhiest 4 november 2013 14:49

Elk initiatief om de inkomensongelijkheid af te bouwen ipv te doen toenemen is prijzenswaardig en welkom - de politiekers die er het verst in gaan is de PVDA. Bij gebrek aan sympathie voor deze mensen, die per slot van rekening de erfelijke dynastievorming van Noord-Korea als Cuba steunen, kan je nog aan de diverse politieke partijen de vraag stellen hoeveel van hun parlementaire vergoedingen hun mandatarissen aan de partijkassa's moeten afdragen. dat geeft je al een inzicht in het hoofdstuk "persoonlijke verrijking" -

Het cumulardisme bestrijden is eenvoudig : laat ieder één en slechts één inkomen uit een politiek mandaat verdienen - indien hij/zij nog meer wenst te doen voor de maatschappij kan de 2de, 3de... job misschien pro bono gedaan worden ?

Het Verzet 4 november 2013 14:57

Ik deel uw mening. Echter ben ik er nog niet van overtuigd dat NVA een goed alternatief is.

De Brabander 4 november 2013 16:50

www.belgischeunie.be : een niet-plat-gesubsidieerde nationale partij.

4x10E6 4 november 2013 18:01

Citaat:

Waarom zouden wij?

geen paniek. u realiseert zich dit wellicht niet, doch het Belgisch democratisch bestel biedt alternatieven.

4x10E6 4 november 2013 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem (Bericht 6870815)
Het strafste vind ik het ACW (de 'werkliedenbond').
Die hebben miljarden verloren met Dexia en andere zaken.

Wat ik me altijd heb afgevraagd dat is: 'Hoe zijn die aan die miljarden geraakt?'.

Toch niet met het lidgeld van hun leden?

En waarvoor dienden al die miljarden?

Het moeten alleszins enorme artiesten geweest zijn.

niet echt snugger van u. het nv-a werkte zich uit de naad om acw stemmen te recupereren (vrijwilligers knuffelen) en u knalt dit initiatief hier naar de hel en verdoemenis.

Blue Sky 4 november 2013 18:45

Citaat:

Waarom zouden wij?

Politici zijn ook maar gewone mensen en heus niet anders dan de andere mensen in de maatschappij die zich in dezelfde functie net hetzelfde of nog slechter zouden gedragen.

demonen 4 november 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6871352)
Politici zijn ook maar gewone mensen en heus niet anders dan de andere mensen in de maatschappij die zich in dezelfde functie net hetzelfde of nog slechter zouden gedragen.

Fout, u kan als komplete analfabeet en als kompleet geschifte persoon (dus geen gewone mensen!) politieke carièrre maken door geld uit te delen en de populist uit te hangen.
Maar ik geloof in volkswijsheden oa in deze "soort zoekt soort".
Het is opvallend dat de politiek vol graaiers zit en in sommige partijen bijna alle politici en dit is geen toeval.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be