Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kan De Wever opkomen in Brussel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193793)

BonBon 5 november 2013 12:35

Kan De Wever opkomen in Brussel?

Als je Brussel zo wil veranderen dan moet je je daar ook verkiesbaar stellen vind ik, kan dit wel bij de regionale verkiezingen? Dat hij momenteel burgemeester is houden we als bijzaak, we weten best dat hij zal opkomen bij de verkiezingen.

Waar zou Bart De Wever zich verkiesbaar moeten stellen en hoe?

reservespeler 5 november 2013 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6872447)
Als je Brussel zo wil veranderen dan moet je je daar ook verkiesbaar stellen vind ik, kan dit wel bij de regionale verkiezingen? Dat hij momenteel burgemeester is houden we als bijzaak, we weten best dat hij zal opkomen bij de verkiezingen.

Bonbon,

Als De Wever opkomt, kan dit alleen in Antwerpen.
De vraag is eigenlijk te dom om ze te beantwoorden.

Boduo 5 november 2013 12:39

Citaat:

Het gaat niet over BDW maar over de NVA !!!

Anselmo 5 november 2013 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6872450)
Bonbon,

Als De Wever opkomt, kan dit alleen in Antwerpen.
De vraag is eigenlijk te dom om ze te beantwoorden.

Precies !
zeker als men wee dat Di Rupo het hier voor het zeggen heeft en die woont niet eens in Vlaanderen.

De schoofzak 5 november 2013 12:49

Citaat:

Wat precies willen we zo veranderen aan Brussel ?

Ik zal het je zeggen wat we willen veranderen: de sociale zekerheid. In gans Vlaanderen. D�*t willen we veranderen.

Ik zal je een voorbeeld geven wat we niet willen veranderen: het onderwijs. Vlaams onderwijs met Vlaamse centen, beschikbaar voor elke Vlaming, ook een Vlaming in Brussel.
Dat is nu al zo; dat willen wij niet veranderen. En de Brusselse politiekers ook niet, want iets anders zouden ze in geen jaren kunnen betalen.

.

ViveLaBelgique 5 november 2013 13:35

Citaat:

1. Niets houdt Bart De Wever tegen om campagne te voeren in Brussel om N-VA kandidaten te ondersteunen. Inclusief met zijn foto en zijn aanwezigheid.
2. Om op een lijst te figureren moet hij naar Brussel verhuizen zoals Onckelinx en Reynders.

BonBon 5 november 2013 15:23

En nationaal, kan die dan ook niet in Brussel opkomen? Wat voor land is dat hier eigenlijk? :|

fcal 5 november 2013 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6872472)
Wat precies willen we zo veranderen aan Brussel ?
Ik zal het je zeggen wat we willen veranderen: de sociale zekerheid. In gans Vlaanderen. D�*t willen we veranderen.
Ik zal je een voorbeeld geven wat we niet willen veranderen: het onderwijs. Vlaams onderwijs met Vlaamse centen, beschikbaar voor elke Vlaming, ook een Vlaming in Brussel.
Dat is nu al zo; dat willen wij niet veranderen. En de Brusselse politiekers ook niet, want iets anders zouden ze in geen jaren kunnen betalen.

Of de Brusselse politiekers dat niet zouden willen veranderen, blijkt niet uit hun daden (beroepsonderwijs...) en communicatie in de media. Het nu nog bestaande nederlandstalig onderwijs (circa 25% van de schoolgaande jeugd) 'steekt hen de ogen uit'. Ze hebben er veel voor over om het onder hun leiding te krijgen. De bedoeling is uiteraard het eerst 'tweetalig' te maken en vervolgens 'eentalig' Frans. Het geld hiervoor zullen ze via onderhandelingen c.q. chantage van Vlaanderen bekomen.

Boduo 5 november 2013 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 6872684)
Of de Brusselse politiekers dat niet zouden willen veranderen, blijkt niet uit hun daden (beroepsonderwijs...) en communicatie in de media. Het nu nog bestaande nederlandstalig onderwijs (circa 25% van de schoolgaande jeugd) 'steekt hen de ogen uit'. Ze hebben er veel voor over om het onder hun leiding te krijgen. De bedoeling is uiteraard het eerst 'tweetalig' te maken en vervolgens 'eentalig' Frans. Het geld hiervoor zullen ze via onderhandelingen c.q. chantage van Vlaanderen bekomen.

Inderdaad: het onderwijs is héél belangrijk in Brussel !
Gelukkig moeten ze (de "tweetaligen") eigenlijk schooien bij de Vlaamse regering.
Dat wordt dus een miskraam.

:roll:

ViveLaBelgique 5 november 2013 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6872669)
En nationaal, kan die dan ook niet in Brussel opkomen? Wat voor land is dat hier eigenlijk? :|

In Duitsland was de kop van Angela Merkel ook over het hele land te zien tijdens de kiescampagne. Ook daar is er geen nationale kieskring.

circe 5 november 2013 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6872545)
2. Om op een lijst te figureren moet hij naar Brussel verhuizen zoals Onckelinx en Reynders.

jaja vooral Onkelinx.... een appartementje huren in Schaarbeek is voldoende. Wonen doe je dan in je "buitenverblijf" in het sjieke Lasne nietwaar?

ViveLaBelgique 5 november 2013 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6872941)
jaja vooral Onkelinx.... een appartementje huren in Schaarbeek is voldoende. Wonen doe je dan in je "buitenverblijf" in het sjieke Lasne nietwaar?

Denk jij dat er nog domicilie-adressen vrij zijn voor Bart De Wever in dezelfde appartementsblok als Onckelinx ?

Zucht 5 november 2013 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6872947)
Denk jij dat er nog domicilie-adressen vrij zijn voor Bart De Wever in dezelfde appartementsblok als Onckelinx ?

Staat er sinds kort geen gebouw leeg inj St. Joost ?

Echte Waal 5 november 2013 21:03

Met zijn grote bakkes zal De Zever moeilijk streven in BXL.

BonBon 5 november 2013 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6872913)
In Duitsland was de kop van Angela Merkel ook over het hele land te zien tijdens de kiescampagne. Ook daar is er geen nationale kieskring.

Verdeeld in het formaat van Brussel? België is een gedrocht.

fonne 7 november 2013 12:24

Citaat:

Jij schijnt te geloven dat N-VA niet in staat is volwaardige kandidaten uit eigen stad voor te stellen op de Brusselse lijst?

circe 7 november 2013 13:25

Citaat:

ja, volgens mij kan je federaal toch over heel Vlaanderen opkomen?

Ooit kon ik stemmen op Dehaene, op Verhofstadt, op Leterme..... alleen ooit op Di Rupo.

circe 7 november 2013 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6875437)
Jij schijnt te geloven dat N-VA niet in staat is volwaardige kandidaten uit eigen stad voor te stellen op de Brusselse lijst?

het gaat toch niet over gemeenteraadsverkiezingen?

hoe zitten die kiesdistricten nu weer ineen?

fonne 7 november 2013 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6875540)
het gaat toch niet over gemeenteraadsverkiezingen?

hoe zitten die kiesdistricten nu weer ineen?

Ik dacht dat BHV gesplitst was ondertussen? Dat wil zeggen dat de Brusselaars over eigen lijsten voor Kamer, Vlaamse Gemeenschap en Brussels Hoofdstedelijk Arrondissement kunnen beschikken.

Kallikles 7 november 2013 13:41

Citaat:

Hoor ik daar een pleidooi voor een federale kieskring? :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be