Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Terre des Hommes vangt 1000 kindermisbruikers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193833)

cookie monster 6 november 2013 00:00

Terre des Hommes vangt 1000 kindermisbruikers

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...dofielen.dhtml

Simpel , petje af om die vetzakken van het net te plukken !!!!
De mens/samenleving heeft zulke sexmaniakken niet nodig !!!!

Rapture 6 november 2013 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6873402)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...dofielen.dhtml

Simpel , petje af om die vetzakken van het net te plukken !!!!
De mens/samenleving heeft zulke sexmaniakken niet nodig !!!!

De vettige landgenoten die zich hieraan bezondigen zullen echter vrijuit gaan aangezien uitlokking hier verboden is.

six 6 november 2013 12:31

Is moord uitlokken ook verboden?

NognenNVAer 6 november 2013 12:35

Hoe ga je dat doen?

six 6 november 2013 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6873833)
Hoe ga je dat doen?

Stel, ik werk bij een bank als verzekeringhaai. Er komt iemand naar mij wiens ouders net zjn overleden, om de nalatenschapsdossiers in orde te maken. Ik ga die persoon onmiddellijk een uitvaartverzekering proberen aan te smeren, waarbij ik de berekening op naam van een dode ouder zet, en ik ga expres met een zo nep mogelijke glimlach "innige deelneming, maar..." zeggen in het begin van het gesprek. Ik ga er ook op zijn schuldgevoelens inspelen, door te zeggen dat de twee begrafenissen toch wel erg duur zijn geweest en dat hij toch niet wil dat zijn naasten ook voor hem zo'n kost zouden betalen.
Voortdurend haal ik de kost van de begrafenissen erbij en vergelijk ik met hoe het geweest zou zijn moesten zijn ouders 1,5,10 jaar zo'n verzekeringspolis hebben gehad.

Dat is mijn inziens uitlokken van moord.

Rapture 6 november 2013 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6873828)

Ik heb mij verkeerd uitgedrukt.

Men kan niet iemand vervolgen voor een misdrijf dat zelf werd uitgelokt.
Bijv. een undercover-agent vraagt op straat aan iemand of hij niet geïnteresseerd is om wat cocaïne te kopen. De persoon koopt enkele grammen en wordt vervolgens opgepakt wegens drugsbezit. Die persoon zal niet worden vervolgd omdat het misdrijf bewust werd uitgelokt door het handelen van de politie.

Dutch_Strawberry 6 november 2013 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6873847)
Stel, ik werk bij een bank als verzekeringhaai. Er komt iemand naar mij wiens ouders net zjn overleden, om de nalatenschapsdossiers in orde te maken. Ik ga die persoon onmiddellijk een uitvaartverzekering proberen aan te smeren, waarbij ik de berekening op naam van een dode ouder zet, en ik ga expres met een zo nep mogelijke glimlach "innige deelneming, maar..." zeggen in het begin van het gesprek. Ik ga er ook op zijn schuldgevoelens inspelen, door te zeggen dat de twee begrafenissen toch wel erg duur zijn geweest en dat hij toch niet wil dat zijn naasten ook voor hem zo'n kost zouden betalen.
Voortdurend haal ik de kost van de begrafenissen erbij en vergelijk ik met hoe het geweest zou zijn moesten zijn ouders 1,5,10 jaar zo'n verzekeringspolis hebben gehad.

Dat is zo netjes uitgekiend dat ik al bijna zou denken dat je een echte verzekeringshaai bent, six.

Dutch_Strawberry 6 november 2013 16:00

Tussen deze 1000 ziekelingen zouden er 13 van Belgische afkomst zitten, zo las ik gisteren in de Standaard. Wedden dat ze weer vrijkomen dankzij ons idioot en achtergesteld rechtssysteem?

NognenNVAer 6 november 2013 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6874062)
Wedden dat ze weer vrijkomen dankzij ons idioot en achtergesteld rechtssysteem?

Hoe komt ge daar nu bij? Toch niet omdat ze het al sinds gisteren zeiden dat ze ze niet konden oppakken?

buitenlander 6 november 2013 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 6873858)

Bijv. een undercover-agent vraagt op straat aan iemand of hij niet geïnteresseerd is om wat cocaïne te kopen. De persoon koopt enkele grammen en wordt vervolgens opgepakt wegens drugsbezit. Die persoon zal niet worden vervolgd omdat het misdrijf bewust werd uitgelokt door het handelen van de politie.

Maar hier heeft men niets gevraagd hé.
Dit is hetzelfde als vragen aan een politie agent of hij drugs verkoopt.
Dus uitlokking in roepen zal moeilijk zijn.

Nietzsche 6 november 2013 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6873828)

Ik vind van wel, jij niet?

six 6 november 2013 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6874101)
Ik vind van wel, jij niet?

Het zou inderdaad verboden moeten worden, en de dader zou in aantoonbare gevallen vrijgesproken moeten worden.

Nietzsche 6 november 2013 16:21

Maja, dit is uiteraard een kwalijke zaak. Het is pure uitlokking van misdaad.

Gaan we nu ook allemaal fietsen op een plek zetten die niet opslot zijn om fietsenjatters te pakken?

Nietzsche 6 november 2013 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6874102)
Het zou inderdaad verboden moeten worden, en de dader zou in aantoonbare gevallen vrijgesproken moeten worden.

Dit is dan weer ongenuanceerd gebrabbel.

six 6 november 2013 16:24

Met dat verschil dat fietsendiefstallen niet zoveel schade aanrichten als kinderprostitutie.

Rapture 6 november 2013 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander (Bericht 6874077)
Maar hier heeft men niets gevraagd hé.
Dit is hetzelfde als vragen aan een politie agent of hij drugs verkoopt.
Dus uitlokking in roepen zal moeilijk zijn.

Das voer voor advocaten. Feit is dat ze dat virtueel meisje ontworpen hebben met als doel om pedofielen te 'lokken'. In de meeste landen is dit toegestaan (vb. Amerika, dat programma "how to catch a predator"). Het is dansen op een slappe koord. In België is er al veel verschillende rechtspraak over wat al dan niet uitlokking is.

Nietzsche 6 november 2013 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6873847)

Dat is gewoon vragen om een paar flinke klappen.

Maar "moord", vanwaar de neiging om zo erg de drama-queen uit te hangen?

Nietzsche 6 november 2013 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6874111)
Met dat verschil dat fietsendiefstallen niet zoveel schade aanrichten als kinderprostitutie.

Dat is het punt dan ook niet.

DewareJakob 6 november 2013 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 6873858)

Laat het iemand anders doen die niet is 'ingezet' door de politie (een journalist bv.). Die geeft de info door en alles is OK.

DewareJakob 6 november 2013 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6874105)
Maja, dit is uiteraard een kwalijke zaak. Het is pure uitlokking van misdaad.

Gaan we nu ook allemaal fietsen op een plek zetten die niet opslot zijn om fietsenjatters te pakken?

Als je de sleutel van je auto laat steken en/of de deuren onvergrendeld laat, ben je strafbaar, want het is uitlokking.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be