Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ieper Schaam U !! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193840)

pegasus6869 6 november 2013 10:31

Ieper Schaam U !!

http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Dat zijn dan van die jonge inwoners die niets meer beseffen van wat er gebeurd is in die oorlog,maar ja wat wil je, de jonge 'gasten"van deze tijd weten niet eens meer wat +++RESPEKT+++ ,tucht,leren luisteren is,enkel een luilekker leven van luxe uitgaan,drugs,geldverkwisten,ze zijn zwak geworden.

IEPER SCHAAM U !!!!!!

Boduo 6 november 2013 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 6873682)

Dat zijn dan van die jonge inwoners die niets meer beseffen van wat er gebeurd is in die oorlog,maar ja wat wil je, de jonge 'gasten"van deze tijd weten niet eens meer wat +++RESPEKT+++ ,tucht,leren luisteren is,enkel een luilekker leven van luxe uitgaan,drugs,geldverkwisten,ze zijn zwak geworden.

IEPER SCHAAM U !!!!!!

Korrektie: SOMMIGE buurtbewoners janken over de overvloed aan bezoekers van de "Last Post".
Het is NIET omdat enkele bleiters beginnen te janken dat je hieraan zou moeten toegeven.
In Ieper zijn ze wel nuchter & zakelijk genoeg om dat gejank gewoon te negeren !
Zeker weten !

giserke 6 november 2013 17:14

Ja zeg, ze mogen toch ook wel eens beginnen stoppen met elke avond die last post te trompetten.
Het is kerdjie 100 jaar geleden.

Er zitten daar verzekers ventjes tussen die elke maand mogen aan en binnenschuiven.

Of wel die last post vervangen door 'Killing in The name of'. Daar kan ik nog mee leven.

Het Verzet 6 november 2013 17:24

Citaat:

IEPER SCHAAM U !!!!!!

Allez, om een even idioot en generalizerend antwoord te geven:

Hadden die "betere" generaties zich niet bezig gehouden met elkaar uit te roeien op grote schaal, zou de "jeugd" zo niet moeten morrelen. Mekaar met mosterdgas bestoken en dan klagen over "respect"

Boduo 6 november 2013 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6874195)
Ja zeg, ze mogen toch ook wel eens beginnen stoppen met elke avond die last post te trompetten.
Het is kerdjie 100 jaar geleden.

Er zitten daar verzekers ventjes tussen die elke maand mogen aan en binnenschuiven.

Of wel die last post vervangen door 'Killing in The name of'. Daar kan ik nog mee leven.

Gis, hoe oud (jong) ben jij ?

Another Jack 6 november 2013 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6874244)

Mentaal is hij nooit 20 geworden.

Boduo 6 november 2013 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6874282)

Ik vreesde er al voor maar ik durfde het niet schrijven.

lamenielachen 7 november 2013 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 6874208)

Hadden die "betere" generaties zich niet bezig gehouden met elkaar uit te roeien op grote schaal, zou de "jeugd" zo niet moeten morrelen. Mekaar met mosterdgas bestoken en dan klagen over "respect"

Ik kan u deels volgen maar het waren niet de "betere generaties" maar de "betere klassen?" zoals nu ook weer, die het voetvolk jij en ik, lieten bestoken met van alles en nog wat.
Nu leven ze er nog altijd op los, kijken evengoed neer op ons en pakken gewoon ons spaargeld af als ze te kort komen, wat toch al iets "beschaafder" is ....

Boduo 7 november 2013 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 6874959)
Ik kan u deels volgen maar het waren niet de "betere generaties" maar de "betere klassen?" zoals nu ook weer, die het voetvolk jij en ik, lieten bestoken met van alles en nog wat.
Nu leven ze er nog altijd op los, kijken evengoed neer op ons en pakken gewoon ons spaargeld af als ze te kort komen, wat toch al iets "beschaafder" is ....

Inderdaad: tijdens WO I waren het de "betere" klassen die de simpele "boere"jongens in het vuur zonden. Die jongens MOESTEN vechten om zélf te overleven. Het is voor dié sukkelaars dat de Last Post geblazen wordt.
Tip aan Gis: als je nog nooit op een mistige novemberavond in Ieper de Last Post bijwoonde, dan is het nu het moment.

Dutch_Strawberry 7 november 2013 08:23

Citaat:

IEPER SCHAAM U !!!!!!

Ehm, sorry, maar waar zie jij ergens in dat artikel staan dat het jonge mensen zijn die klagen over overlast? Het spijt me, maar je klinkt als één van die geitenwolensokken breiende bittere omaatjes die een ander het licht in de ogen niet gunt. Het is trouwens niet de schuld van de 'onnozele' jongere generatie dat Belgie nu onder de schulden bezwijkt.

De schoofzak 7 november 2013 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6874282)

Ik zou daar wel willen blijven steken bij mijn (fysieke) aftakeling.

Ernstig nu: af en toe wat beter je best doen Jaak, je humor is maar flauwtjes.

.

peter1962 7 november 2013 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6874244)

Als je Rage Against the Machine kent weet je dat hij zeker geen 75 jaar is hee :-)

giserke 7 november 2013 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6875182)
Als je Rage Against the Machine kent weet je dat hij zeker geen 75 jaar is hee :-)

En zou hij ook moeten weten dat de verwijzing RATM zeer terecht is.

peter1962 7 november 2013 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6875192)
En zou hij ook moeten weten dat de verwijzing RATM zeer terecht is.

Killing in the Name was een mijlpaal. En tevens een zware aanklacht, over net hetgeen het hier gaat in dit draadje.
http://www.lyricsfreak.com/r/rage+ag..._20113458.html

pegasus6869 7 november 2013 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 6874208)

Om een "idioot" van antwoord te dienen.Deze duizenden gesneuvelden hebben daar ook niet om gevraagd,en voor deze slachtoffers heb ik ++ RESPEKT ++

leeuwenhart 7 november 2013 13:54

Ondertussen is het alweer 1-0 voor Giserke. Wat niet verwonderlijk is natuurlijk.

Anna List 7 november 2013 13:55

kunnen ze die last post niet op het plaatselijke industrieterrein gaan houden of zo ? veel plaats en geen overlast.

giserke 7 november 2013 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6875601)
kunnen ze die last post niet op het plaatselijke industrieterrein gaan houden of zo ? veel plaats en geen overlast.

de last post is sowieso een verwerpelijke groet. het is het symbool van de militaire perversie.
En ik vermoed dat die gesneuvelden geen militaristische groet zouden willen, nadat ze door diezelfde militaire gorde de dood zijn ingejaagd.

pegasus6869 7 november 2013 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6875601)

Wie ben jij ?? Wat doe jij hier ?? Met uw cynische onbeschaamde tekst,u moesten ze hier bannen op dit forum,Schaam u !!

Het Verzet 7 november 2013 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 6875596)
Om een "idioot" van antwoord te dienen.Deze duizenden gesneuvelden hebben daar ook niet om gevraagd,en voor deze slachtoffers heb ik ++ RESPEKT ++

Diegene die de "orders" gaven waren eveneens van die generatie zelle.
Trouwens, in het artikel wordt het woordje jeugd niet vernoemd. Het is uw

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be