Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Politie wil flitsen vanuit helikopter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193866)

cookie monster 6 november 2013 23:15

Politie wil flitsen vanuit helikopter

Politie wil flitsen vanuit helikopter http://www.nieuwsblad.be/article/det...31106_00826702

Het kostenplaatje van de helikopter bekostigen met de snelheidsovertredingen ??

Micele 6 november 2013 23:53

Aprilmop in november ?

Universalia 7 november 2013 07:46

Citaat:

Het kostenplaatje van de helikopter bekostigen met de snelheidsovertredingen ??
Waarschijnlijk wel :lol:

Ik heb er niet echt een probleem mee mocht men dat doen, flitsen vanuit een heli.

Hypochonder 7 november 2013 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6875053)
Waarschijnlijk wel :lol:

Ik heb er niet echt een probleem mee mocht men dat doen, flitsen vanuit een heli.

Ik heb daar wel een probleem mee. Ze moeten eerder de infrastructuur aanpassen om de snelheid naar beneden te halen eerder dan een repressiebeleid te voeren tegen mensen die al gigantisch veel betalen om auto te rijden in dit land vol files.

Dutch_Strawberry 7 november 2013 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6875059)
Ik heb daar wel een probleem mee. Ze moeten eerder de infrastructuur aanpassen om de snelheid naar beneden te halen eerder dan een repressiebeleid te voeren tegen mensen die al gigantisch veel betalen om auto te rijden in dit land vol files.

Hier ben ik het mee eens. Wwet je wel hoe duur het is om met een helicopter rond te vliegen??? De belastingbetaler zal er weer voor moeten opdraaien, zeker? En de mensen gaan ECHT niet merken dat er een heli boven hun hoofd rondsuist. Echt niet.

Micele 7 november 2013 11:15

Citaat:

Voor wat ben je nu ? vóór snelheid-naar-beneden-halen en toch tegen files ? :?
Als ze niets doen aan de bestaande infrastructuur zakt de gemiddelde snelheid toch steeds meer door het steeds toenemende verkeer ?

Citaat:

http://nl.wikipedia.org/wiki/File_(verkeer)

In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
- langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h
- stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt
- langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
De definitie van een file of congestie is niet eenduidig. In de perceptie van weggebruikers is soms al sprake van filevorming als de doorstroming wordt bemoeilijkt.

Binnen Rijkswaterstaat worden behalve bovenstaande ook andere definities gehanteerd. Zo is de definitie van een file die voor de dynamische route-informatiepanelen (DRIP) wordt gebruikt anders en ook die voor bijvoorbeeld statistische gegevens wijkt af.

Een veelvoorkomend verschijnsel is de zogenaamde harmonicafile, in Vlaanderen ook wel accordeonfile genoemd. Hiermee wordt een situatie over een langere afstand bedoeld waarin congestie wordt afgewisseld met vrij rijdend verkeer.

Skobelev 7 november 2013 11:17

'k wil wel eens weten hoe ze die camera gaan kalibreren/valideren? 8O

Nietzsche 7 november 2013 11:19

Sjezus, wat in en in triest.

Flitsen = geld in het laatje.

Ondernemerke 8 november 2013 11:12

Ze kunnen hun helikopters nog niet deftig onderhouden en met moeite laten vliegen en nu zouden ze er mee gaan flitsen :D Een dag niet gelachen met de politie = een dag niet geleefd :twisted:

reservespeler 8 november 2013 11:25

Citaat:

Moet de snelheid naar beneden?
Moeten we niet eerder opteren voor een gescheiden verkeer?

reservespeler 8 november 2013 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6875185)
Hier ben ik het mee eens. Wwet je wel hoe duur het is om met een helicopter rond te vliegen??? De belastingbetaler zal er weer voor moeten opdraaien, zeker? En de mensen gaan ECHT niet merken dat er een heli boven hun hoofd rondsuist. Echt niet.

Ze hebben al nen piloot, Filip Den Taaie is kandidaat, in ruil voor 5% van de boetes (om zijn arme vader te ondersteunen).

De Prodigy 8 november 2013 19:31

Komaan, nu ook nog constant helikopters boven de ring.
De omwonenden gaan er blij mee zijn.
Heel milieuvriendelijk en efficiënt moet ik zeggen.

Dit klinkt als een 1 april grap gewoon!

PeterCC 9 november 2013 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 6875336)
'k wil wel eens weten hoe ze die camera gaan kalibreren/valideren? 8O

Inderdaad, dat vraag ik me ook af.

Hypochonder 9 november 2013 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6875330)
Voor wat ben je nu ? vóór snelheid-naar-beneden-halen en toch tegen files ? :?
Als ze niets doen aan de bestaande infrastructuur zakt de gemiddelde snelheid toch steeds meer door het steeds toenemende verkeer ?

Ik ben voor een goede doorstroming van het verkeer maar om mensen te ontmoedigen om sneller te rijden dan toegestaan moeten ze de infrastructuur aanpassen. In België denken ze nog altijd dat ze door op een viervaksbaan een bord van 50km/h te zetten de bestuurders moeten kloten met snelheidscontroles om hem aan te zetten om trager te rijden. Het is enkel om geld uit de zakken te halen, gelegaliseerde diefstal noem ik dat.

Ze hebben al de trajectcontroles waarbij ze zo goed als niks moeten doen om het geld te doen binnenstromen en nu gaan ze nog peperdure helicopters inzetten ook. Hoe lang gaan we dit soort onzin nog blijven pikken?

Micele 9 november 2013 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 6878002)
Inderdaad, dat vraag ik me ook af.

Toch raar dat alleen aan snelheid gedacht wordt - en dan nog op een snelweg - als men over flitsen spreekt... jullie kennen nochtans menige andere veel zwaardere overtredingen op de snelweg waar (toevallig) op gecontroleerd kan worden, en vanuit een (toevallige) politiehelicopter gaat dan natuurlijk veel beter zo´n rowdy over vele chaoskms toevallig echt te betrappen en te registreren, dit natuurlijk als bijzaak naast hun veel belangrijkere ## prioritaire opdracht (criminaliteit enz...)

In Duitsland geldt volgende tekst:
Citaat:

http://www.bravors.brandenburg.de/si..._01.c.49086.de

6.5. Hubschraubereinsatz

Der Einsatz des Polizeihubschraubers - im Zusammenwirken mit Bodenkräften - kann insbesondere zur Verkehrsüberwachung auf Bundesautobahnen und Schnellstraßen zweckmäßig sein. Einsatzaufgaben im Rahmen der Verkehrsüberwachung bestehen vor allem in der Kontrolle und Dokumentation von Verkehrsstraftaten und schwerwiegenden Ordnungswidrigkeiten.

Der Einsatz des Hubschraubers ist unter Effektivitäts- und Effizienzaspekten grundsätzlich nur im Einzelfall (z. B. Sondereinsätze im Rahmen vorgesehener Aufklärungsflüge) vorzusehen und auf ein Mindestmaß zu begrenzen.
## filmpje Bundespolizei : http://www.ardmediathek.de/hr-fernse...entId=16754638

Micele 9 november 2013 14:58

vervolg : ;-)

http://www.funnyjunk.com/funny_pictures/2289957/Speed/

Jan van den Berghe 9 november 2013 16:39

Citaat:

Al die aanpassingen aan de infrastructuur zouden niet nodig zijn, mochten mensen zich aan de regels houden. De doorsnee Belg/Vlaming heeft daar echter mateloos moeite mee, omdat hij de mentaliteit koestert dat hij tegelijkertijd koning en keizer is wanneer hij achter het stuur zit. Dan meent hij dat hij aan tachtig kilometer door een straatdorp mag en kan rijden, en geen rekening moet houden met de 30 km/u aan het dorpsschooltje en al evenmin aan de 50 in die rechte hoofdstraat van het dorp.

Eigenlijk ben ik eerder geneigd een strikt en stringent repressiebeleid aan te moedigen in plaats van vele miljoenen te investeren in drempels, vernauwingen, asverschuivingen e.d. Ik vind het veel toepasselijker uit te gaan van "wie niet horen wil, moet voelen".

Jan van den Berghe 9 november 2013 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6878145)
Ik ben voor een goede doorstroming van het verkeer maar om mensen te ontmoedigen om sneller te rijden dan toegestaan moeten ze de infrastructuur aanpassen. In België denken ze nog altijd dat ze door op een viervaksbaan een bord van 50km/h te zetten de bestuurders moeten kloten met snelheidscontroles om hem aan te zetten om trager te rijden. Het is enkel om geld uit de zakken te halen, gelegaliseerde diefstal noem ik dat.

Ze hebben al de trajectcontroles waarbij ze zo goed als niks moeten doen om het geld te doen binnenstromen en nu gaan ze nog peperdure helicopters inzetten ook. Hoe lang gaan we dit soort onzin nog blijven pikken?

Goede raad: begin u te houden aan de limieten en u betaalt nul komma nul euro. Zoals ik al vele tientallen jaren.

Vrijheideerst 9 november 2013 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6878679)
Goede raad: begin u te houden aan de limieten en u betaalt nul komma nul euro. Zoals ik al vele tientallen jaren.

Dus wie 52 rijdt in een zone vijftig moet op zijn OJ Simpson's achtervolgd worden?

Vrijheideerst 9 november 2013 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6878145)

Komt daar nog is bij dat men beter meer zou controleren op gewestwegen.

En ja, men moet zich echt eens gaan bezinnen over de snelheidsregimes: ook verhogingen, van bvb 50 naar 70, zijn voor mij perfect mogelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be