![]() |
Onvoorstelbaar: blunder justitie nr. 2338458
Citaat:
Justitie in Belgie: nog steeds zo rot als wat. |
Woehahahaaaaaaa
Die is goed, de Walen denken, we laten die jongen gaan, want deze staatsinstelling wordt grotendeels betaald door Vlamingen, teveel volk in onze gevangenis zou teveel profiteren zijn van het andere landsgedeelte. :-):-):-) |
Citaat:
Dat gezegd zijnde, is dit weer een fait divers dat zich overal wel eens voordoet. Vergissingen zijn menselijk. Uit de gevangenis van Leuven zijn ook al heel wat gedetineerden ontsnapt. |
Citaat:
|
klopt wel degelijk; 25% van de actieve beroepsbevolking werkt voor de staat
voornamelijk in onderwijs en administratie van belastingen en sociale zekerheid |
Citaat:
Onlangs onsnapte in Nijvel nog de beruchte gangster Ben Allal (voor de derde keer!) en nu dit weer. Je zou denken dat na zo'n voorval de cipiers wat beter opletten, maar neen hoor! En dat dit te wijten zou zijn aan geldgebrek vanwege de ingewikkelde staatsstructuur is al helemaal te gek. Iemand die in een gevangenis werkt, wordt verzocht z'n werk naar behoren te doen. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd in een aantal welbepaalde gevangenissen des Vaderlandsch. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De gevangenisbewaarders vragen al lang meer personeel en minder gedetineerden per gevangenis. Rechtmatige eisen, die zich moeten vertalen in meer middelen en nieuwe gevangenissen. Maar er gebeurt niks ... Dus moeten we geen steen werpen naar de individuele cipiers, wel naar het aanslepende non-beleid op justitie.
|
Citaat:
|
Citaat:
On-topic: cipiers vragen idd al lang meer geld en middelen, maar 2 gevangenen verwisselen vind ik gewoon dom. Punt. :-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alof er in Leuven nooit iemand gaat lopen. ;-) Citaat:
[size=1]wat kan ik toch hard zijn soms[/size] :-P |
Citaat:
Lidkaart PS en FGTB is enigste kriterium, voor een Waalse gevangenis toch. En welke vaardigheden moet je ginder hebben om een gevangenis te leiden, om er de dingen te organiseren, zodat wisselingen van gevangenen - wat toch een voorspelbaar en reeds herhaaldelijk succesvol fenomeen is in dat milieu - of ontsnappingen kunnen voorkomen worden? Juist: dezelfde lidkaarten en een beetje bewezen trouw aan beider instellingen. Is er politieke verantwoordelijkheid? Natuurlijk: de evenzeer politiek benoemde ambtenaren die de zaken moeten inspekteren, hebben er evenzeer met hun klak naar gegooid, en blijken hun wedde niet waard te zijn. Zou dat in Vlaamse handen beter georganiseerd worden? Ik denk het wel. Ik denk dat een Vlaams-georganiseerde gevangenis in eerste instantie een gevangenis zou blijven; terwijl de Waals georganiseerde in eerste instantie een instelling blijft waar partijgenoten werk verschaft kan worden, en waar gevangenen meer de dienst uitmaken dan de bewakers. En wie is de dupe? De brave burger die slachtoffer zal worden van de misdaden die de ontsnapte nu wel zal moeten plegen om in zijn levensonderhoud te voorzien. Tenzij hij naar een Waals ocmw zou gaan aankloppen. Maakt ie nog een kans ook. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1][size=2] Citaat:
[size=1](x-rated -> Zelfcensuur)[/size] |
Citaat:
Pas dan kan je je pijlen richten naar de individuele gevangenisbewaarder. |
Citaat:
Of het in een zelfstandig(er) Vlaanderen beter zou gaan? Dat weet ik niet, maar ik heb wel een vermoeden. ;-) Citaat:
[size=1] Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be