Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Meer winkels stoppen ermee na overvallen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19395)

Sinistra 28 augustus 2004 10:33

Meer winkels stoppen ermee na overvallen

http//:www.gva.be

Unizo maakt zich zorgen over het stijgend aantal winkeliers dat de boeken definitief sluit na één of meerdere overvallen. Exacte cijfers bestaan er volgens de Unie van Zelfstandige Ondernemers niet, wél melden er zich de jongste tijd veel winkeliers die hun hart willen luchten over wat ze hebben meegemaakt.

"We krijgen opvallend veel brieven van zelfstandigen die afhaken en nog één keer hun verhaal willen doen. De meesten waren het slachtoffer van gewapende overvallers. In hun verhalen komen de ontgoocheling en de machteloosheid naar boven", zegt juridisch adviseur Kris Baetens van Unizo. Die gevoelens spitsen zich vooral toe op het gerecht. Want als de daders al worden gearresteerd, worden ze veel te snel vrijgelaten. Bovendien hebben de slachtoffers het gevoel dat de daders meer rechten hebben dan zijzelf.

"Recent kregen we een aangrijpende brief van een Antwerpse juwelier", zegt Baetens nog. "Hij was het beu. Na de zoveelste overval moest hij bijna een lening afsluiten om zijn verzekeringspremie nog te kunnen betalen. Die zaak was zijn leven, maar hij kon het gewoon niet meer aan om verder te doen." Uit cijfers van de federale politie blijkt dat er vorig jaar in ons land 421 ramkraken werden gepleegd, tegenover 324 in 2002 en 274 het jaar daarvoor. De voornaamste doelwitten van overvallers blijven - in die volgorde - elektrozaken, kledingzaken, warenhuizen, juweliers en benzinestations.

Cijfers voor 2004 worden pas eind dit jaar verwacht. Maar de eerste indrukken wijzen opnieuw op een toename van het aantal overvallen op winkeliers, al zal die wellicht minder sterk zijn dan de voorgaande jaren.

Waarom schrik ik daar niet méér van?? Het Belgische gerecht is immers de levensverzekering van vélén criminelen voor het plegen van hun daden. Als men dat weet dat de meerderheid van de rechters in dit land er dan ook linkse en onfrisse gedachten erop nahouden is de frustraties van deze mensen begrijpelijk. Criminelen mogen immers niet aangepakt worden of men krijgt de Liga voor de rechten van de mens op zijn dak :roll:

Raven 28 augustus 2004 10:48

Eens te erger wordt het als men beseft dat deze KMO's net de ruggengraad zijn van Vlaanderen.

Er bestaan nochtans zeer goede weermiddelen tegen ramkraken, zoals betonnen paaltjes voor deze winkels, wat vaak niet toegestaan wordt omdat ze niet estetisch zijn en bijdragen tot het onveiligheidsgevoel.

Black Girlke 28 augustus 2004 10:54

Zoveel te beter, hoe meer winkels wij kunnen openen en alles overnemen zoals in de andere grootsteden, aan zo dingen zie je wie de macht heeft en wie de straten bezit, zoals in Frankrijk.

Sinistra 28 augustus 2004 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Zoveel te beter, hoe meer winkels wij kunnen openen en alles overnemen zoals in de andere grootsteden, aan zo dingen zie je wie de macht heeft en wie de straten bezit, zoals in Frankrijk.

Zéér goed. Méér racisten op straat die de allochtone winkeliers zullen terroriseren zo zal het wel opgelost geraken.

Black Girlke 28 augustus 2004 11:01

Bij de allochtoon winkel is gezelliger 8) de buurt leeft en is zo leerzaam en zo ken je ook eens alle nationaliteiten, maar je moet de stap naar die lieve mensen zetten en geen waanideeen hebben.

Rock Against Communism 28 augustus 2004 11:03

Citaat:

bol af B.G!

Ik vrees dat ge hiermee het "black zijn" een niet al te positieve connotatie bijbrengt...

LA'er 28 augustus 2004 11:59

Citaat:

Bij de allochtoon winkel is gezelliger 8) de buurt leeft en is zo leerzaam en zo ken je ook eens alle nationaliteiten, maar je moet de stap naar die lieve mensen zetten en geen waanideeen hebben.

Zoals de seefhoek in Antwerpen zeker? Op een zomeravond kan men de blanke mensen op 1 hand tellen die men er tegen komt. De vorming van getto's is een gevaar voor de samenleving.

giserke 28 augustus 2004 12:13

De reden waarom deze zaken sluiten, is omdat ze geen verzekering meer kunnen krijgen, en als ze er een krijgen is die niet betaalbaar.

Black Girlke 28 augustus 2004 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Zoals de seefhoek in Antwerpen zeker? Op een zomeravond kan men de blanke mensen op 1 hand tellen die men er tegen komt. De vorming van getto's is een gevaar voor de samenleving.

als het u niet bevalt , immigreer dan he

Darwin 28 augustus 2004 12:34

Citaat:

Jullie smeken écht om Kristallnacht II als ik jou zo bezig hoor.

En dan vraagt men zich af waarom er meer en meer leegstand van handelszaken komt in onze steden... Zogezegd omdat het "koopgedrag gewijzigd is" en de binnenstad "moeilijker toegankelijk is"...

LA'er 28 augustus 2004 12:57

Citaat:

als het u niet bevalt , immigreer dan he

Emigreer bedoelt u. Ik kan dat foutje best wel begrijpen, de wachtlijsten voor de cursussen Nederlands voor laaggeschoolde allochtonen zijn immers zo lang. Nog even geduld, dan lukt het je wel!

KempensBoerke 28 augustus 2004 13:03

Citaat:

Bij de allochtoon winkel is gezelliger 8) .....

De strontvliegen op de voedingswaar krijgt ge er gratis bij??

thePiano 28 augustus 2004 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Jullie smeken écht om Kristallnacht II als ik jou zo bezig hoor.

En jij staat er op te springen om eraan te beginnen, als ik jou zo bezig hoor. :?

Bob 28 augustus 2004 13:14

Citaat:

Bent gij nu gewoonweg lomp, of ne gecamoufleerde vb'er ? (nu, troost u, want ben blijkbaar ook niet van de slimsten, want weet het nog altijd niet)

Darwin 28 augustus 2004 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
En jij staat er op te springen om eraan te beginnen, als ik jou zo bezig hoor. :?

Dat laat ik aan het "jonge geweld" over. Ik zal wel toezien van op veilige afstand. 8)

Jij hebt overigens geluk gehad of een tijdje geleden was het zover toen Abou Jahjah en zijn kornuiten een tweede Kristallnacht wilden komen aanrichten in de Pelikaanstraat en omgeving. Doordat de politie hen heeft weten tot staan te brengen hebben onze moslim-medemensen zich toen moeten beperken tot het in mekaar slaan van een rolstoelpatiënte en de vitrines en wagens van anderen.

Bij de rellen op de Turnhoutsebaan waren het trouwens ook weer de vitrines van de niet-moslims die eraan moesten geloven.

brutus 28 augustus 2004 21:39

Citaat:

Dom mens rot op !!!

Black Girlke 28 augustus 2004 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brutus
Dom mens rot op !!!

of wat , de Klop Erop :lol: op Robse wijze

brutus 28 augustus 2004 22:02

Citaat:

of wat , de Klop Erop :lol: op Robse wijze

Waarom altijd over het zelfste zagen he ,
als ik traangas in uw gezicht spuit laat u me dan
begaan en zegt achteraf danku nog eens !!!

Horus 28 augustus 2004 22:02

Citaat:

???????????? lees ik dat goed???????????
'lieve mensen', terwijl je een paar reacties daarvoor de ramkraken als zeer goed beschouwt?
Dit omdat je weet dat criminelen niet bij hun eigen soort gaan stelen, anders kan de reden niet zijn dat je zo een onzin uitkraamt.

Mensen als jij, KWEKEN racisten en houden het VB levend!

Black Girlke 28 augustus 2004 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
???????????? lees ik dat goed???????????
'lieve mensen', terwijl je een paar reacties daarvoor de ramkraken als zeer goed beschouwt?
Dit omdat je weet dat criminelen niet bij hun eigen soort gaan stelen, anders kan de reden niet zijn dat je zo een onzin uitkraamt.

Mensen als jij, KWEKEN racisten en houden het VB levend!

er zijn criminele Vlamingen en allochtonen, maar je moet dingen niet meer opblazen, want jullie zoeken elk gazetje en verdraaien de waarheid en de kranten zoals GVA met een rechtse redactie zijn niet betrouwbaar meer en 85ù van de Vlamingen gelooft toch de media niet meer , dus zijn die berichten wel allemaal waar...

"den dikke" van Antwerpen was tenslotte ook maar een achtergestelde tiener
met weinig kansen en veel complexen en het is schandalig wat Dewinter die
jongen aandeed...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be