Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Croo : De schaamte VER voorbij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194009)

abramis brama 10 november 2013 19:44

De Croo : De schaamte VER voorbij

Citaat:

In het vtm magazine Royalty neemt Minister van Staat Herman De Croo (Open VLD) het op voor Koning Albert in de dotatieheisa. De vorst vroeg meer geld om zijn buitenverblijven en jacht te onderhouden, maar dat zorgde in het hele land voor verontwaardiging.
’Het was een heel goede koning, hij heeft twintig jaar voor het land gewerkt, was overal aanwezig, en nu - bom - zouden we hem als een vuilniszak op de stoep zetten? Dat wil niemand’, argumenteert De Croo.

'Wij betalen 2 miljard Belgische franken per week aan de spoorwegen, deficit, dat is kolossaal, heb je daarover al een opstand gezien?’ Gaat De Croo verder. ‘En trouwens, ik weet niet of de koning klaagt, ik was er niet bij. Misschien is de transitie moeilijk. Hij heeft al die jaren ons land gediend, daar moet toch iets tegenover staan. Hij moet zijn standing bewaren, is normaal. Brieven beantwoorden enzovoort. In Amerika blijft een gewezen president zijn wedde trekken als president. Ik heb daar niets op tegen.’

Erkenning

'Wij hebben bedongen voor Koning Albert dat dit een deftig bedrag is, maar anderzijds heb je een man die decennialang dit land gediend heeft, er is toch nog wat erkenning.’

Toch zal de regering niet ingaan op de vraag van koning Albert en daar legt Herman De Croo zich ook gewoon bij neer.

'Ik vind dat wat we in de kamer beslist hebben, dat is de afspraak en zo zal het blijven'
Dus iemand die je elk jaar opnieuw 923 000 euro in de schoot werpt zonder tegenprestatie, d�*t is "iemand als een vuilniszak op de stoep zetten" ?

Dan vraag ik me af hoe hij de situatie van al die mensen noemt die heel hun leven wél hebben gewerkt en betaald om die Lakense bende te onderhouden, om dan op het einde van hun loopbaan in �*l hun pensioenjaren tesamen nog niet eens het bedrag te krijgen dat Albert in één jaartje vangt omdat hij in een ver verleden uit de "juiste" foef is gekropen.

Zum kotzen. Wat een degoutante gatlikker van het koningshuis is die vent toch... :Angry5:

007007 10 november 2013 20:02

en wat krijgen de mensen die 20 jaar en langer belastingen hebben betaald in dit apenland?
juist!!!! Meer belastingen en geldgraaiers

Vrijheideerst 10 november 2013 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880078)
Dus iemand die je elk jaar opnieuw 923 000 euro in de schoot werpt zonder tegenprestatie, d�*t is "iemand als een vuilniszak op de stoep zetten" ?

Dan vraag ik me af hoe hij de situatie van al die mensen noemt die heel hun leven wél hebben gewerkt en betaald om die Lakense bende te onderhouden, om dan op het einde van hun loopbaan in �*l hun pensioenjaren tesamen nog niet eens het bedrag te krijgen dat Albert in één jaartje vangt omdat hij in een ver verleden uit de "juiste" foef is gekropen.

Zum kotzen. Wat een degoutante gatlikker van het koningshuis is die vent toch... :Angry5:

:Angry5: walgelijk :(

ViveLaBelgique 10 november 2013 20:05

@abramis brama

Afgunst is nooit een waardevaste basis om aan politiek te doen.

Vrijheideerst 10 november 2013 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880118)
@abramis brama

Juist ja. 8-)

BBB 10 november 2013 20:13

De blauwe partij gaat er prat op de slippendragers te zijn van het blauwe bloed.
Ze zijn echt op zoek naar de kiesdrempel.

Perzik 10 november 2013 20:17

Citaat:

'Wij betalen 2 miljard Belgische franken per week aan de spoorwegen, deficit, dat is kolossaal, heb je daarover al een opstand gezien?’ Gaat De Croo verder.
Heeft die mens dit echt gezegd?
Want een gepensioneerde koning heeft het zelfde nut als de NMBS?
Ik denk inderdaad elke dag: "Hij vandaag neem ik de Koning naar het werk."

Schandalig.
Wel in contrast met z'n zoon.
Citaat:

Vicepremier Alexander De Croo (Open VLD) wil de afgesproken dotatie voor koning Albert respecteren
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31107_00827825

abramis brama 10 november 2013 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880118)
@abramis brama

Wat heeft afgunst daarmee te maken ?

Ik vind het fundamenteel onrechtvaardig ten opzichte van al die mensen die wél heel hun leven gewerkt hebben, en daar een pensioentje voor krijgen waarmee ze nauwelijks rondkomen.

Albert vraagt meer om zijn buitenverblijven te verwarmen en zijn yacht vol te kunnen tanken, weet je wel... Het bijna-miljoen dat hij sowieso al krijgt is niet genoeg voor meneer.

BBB 10 november 2013 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6880132)
Heeft die mens dit echt gezegd?
Want een gepensioneerde koning heeft het zelfde nut als de NMBS?
Ik denk inderdaad elke dag: "Hij vandaag neem ik de Koning naar het werk."

Schandalig.
Wel in contrast met z'n zoon.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31107_00827825

De gespleten tong van de blauwe draak moet u toch bekend zijn, niet?

http://www.youtube.com/watch?v=vo2EFaDMccs

De schoofzak 10 november 2013 20:43

En De Croo Herman was destijds minister van mobiliteit (verkeerswezen heette dat toen).
Hij heeft de nmbs op het juiste spoor gezet !!

(en om sommigen te jennen:
in de grond heeft de ouden Croo wel gelijk: een ambtenaar die heel zijn leven gewijd heeft aan het dienen van het land, wordt soms ook geen fatsoenlijk pensioen gegund ...)

.

Jan Meuleman 10 november 2013 20:56

Intussen kent den Albert zijn vrienden en wacht Herman op zijn lintje.

En Françoise Desguin zijnde madame De Croo zal tevereden zijn want ze liet destijds al een jammerklacht horen in de Juristenkrant, het vakblad van de Vlaamse Juristenvereniging, dat het niet meer gesteld was als vroeger, toen alleen jongeren uit een universitair milieu rechten gingen studeren. 'Er is een andere sociale klasse bij gekomen', kinderen van beenhouwers, bijvoorbeeld."
!

Perzik 10 november 2013 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 6880199)
Intussen kent den Albert zijn vrienden en wacht Herman op zijn lintje.

En Françoise Desguin zijnde madame De Croo zal tevereden zijn want ze liet destijds al een jammerklacht horen in de Juristenkrant, het vakblad van de Vlaamse Juristenvereniging, dat het niet meer gesteld was als vroeger, toen alleen jongeren uit een universitair milieu rechten gingen studeren. 'Er is een andere sociale klasse bij gekomen', kinderen van beenhouwers, bijvoorbeeld."
!

Echt waar? Jezus christus

ViveLaBelgique 10 november 2013 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880155)
Wat heeft afgunst daarmee te maken ?

Ik vind het fundamenteel onrechtvaardig ten opzichte van al die mensen die wél heel hun leven gewerkt hebben, en daar een pensioentje voor krijgen waarmee ze nauwelijks rondkomen.

Albert vraagt meer om zijn buitenverblijven te verwarmen en zijn yacht vol te kunnen tanken, weet je wel... Het bijna-miljoen dat hij sowieso al krijgt is niet genoeg voor meneer.

Afgunst = jaloersheid.

abramis brama 10 november 2013 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880246)
Afgunst = jaloersheid.

Zover zijn we ook al, ja, dat afgunst een synoniem is voor jaloezie.

Maar wat heeft dat te maken met het feit dat Albert jaarlijks al een zeer hoog bedrag opstrijkt, zelf vindt dat het nóg te weinig is én daarin gesteund wordt door zijn liberale vazal ?

Da's geen afgunst, da's een mix van zeer terechte verontwaardiging én plaatsvervangende schaamte.

ViveLaBelgique 10 november 2013 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880274)
Zover zijn we ook al, ja, dat afgunst een synoniem is voor jaloezie.

Maar wat heeft dat te maken met het feit dat Albert jaarlijks al een zeer hoog bedrag opstrijkt, zelf vindt dat het nóg te weinig is én daarin gesteund wordt door zijn liberale vazal ?

Da's geen afgunst, da's een mix van zeer terechte verontwaardiging én plaatsvervangende schaamte.

Is het aan jou om te bepalen wat terecht is en wat onterecht is ?

BBB 10 november 2013 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880277)
Is het aan jou om te bepalen wat terecht is en wat onterecht is ?

Aan jou wel, veronderstel ik als ik het allemaal zo lees?

lamenielachen 10 november 2013 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880078)

Altijd al geweest, zo ken ik hem. Voor de rest niet veel zaaks.

ViveLaBelgique 10 november 2013 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BBB (Bericht 6880289)
Aan jou wel, veronderstel ik als ik het allemaal zo lees?

Jouw veronderstelling is fout.

BBB 10 november 2013 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880324)
Jouw veronderstelling is fout.

Wat is er dan correct aan je eigen insinuatie en vraag aan het adres van medeforummer abramis brama dan?

Zucht 10 november 2013 22:12

Geef die De Croo maar eens een ferme gasboete. Berten II moet bij het KGA ingezameld worden en mag niet in een gewone vuilniszak op de stoep gedumpt worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be