![]() |
Balans na 7 maanden paus Franciscus.
Er komen heel veel positieve reacties over het pontificaat van paus Franciscus. Toch zijn er ook een aantal katholieken die zich keren tegen de paus.
http://valseprofeet.wordpress.com/ http://kavlaanderen.blogspot.be/sear...s%20Franciscus Persoonlijk vind ik dat men in de bovenstaande websites te ver gaat. Uiteraard is waakzaamheid geboden dat men in het Vaticaan bepaalde traditionele normen en waarden op maatschappelijk en ethisch vlak blijft behouden, maar ik heb geen aanwijzingen dat men dit zou veranderen. Bovendien vind ik het zeer goed dat de nieuwe paus de nadruk opnieuw legt op het Evangelie en de Blijde Boodschap. Dat het duidelijk wordt aan de rest van de wereld dat de katholieke kerk dagdagelijks ook heel veel goede dingen doet voor de armsten en de zwaksten in de maatschappij. Achter de schermen moet de paus wel blijven werken, desnoods met harde hand, om de problemen zoals corruptie en pedofilie op te ruimen. Maar dit moet zoveel mogelijk achter de schermen gebeuren en mag in geen geval een schaduw werpen op waar het echt over gaat: de boodschap van onze Heer Jezus Christus... |
Word nu toch eens protestant. Grijp die Bijbel eens vast.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon even openslaan. |
Daar ben ik vet mee , zulke boekskes komen hier niet binnen !!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een katholiek mag de bijbel best lezen en interpreteren naar zijn goeddunken, hij zal nog steeds het gezagsargument van anderen moeten aanvaarden in de interpretatievorm die hij of zij naar buiten brengt. |
Citaat:
|
Wat vinden jullie eigenlijk van onze nieuwe paus ? Want daar gaat deze draad over.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg nu eens, cookie, wat doe jij eigenlijk in deze draad? Wil je de boodschap van Jezus leren kennen, of verlaag je je enkel tot wat pure uitdagerij? |
Citaat:
Ik "volg" hem op de professionele account die ik voor het werk op Twitter onderhoud. Zijn boodschappen zijn sereen, mooi, liefdevol, vervuld van kennelijk oprecht ontzag voor de Heer. Zijn Lumen Fidei komt daarbij echter wat als vanzelfsprekend... Ik werd er niet meteen warm van. |
Ik wil dat de Max z'n uitlegt staaft , da's alles !!
En ja , ik moet van geloofsgeloof zelf geen moer weten !! Trouwens , mijn vraag is niet verlagend , ik scheld gelovige niet uit , maar .... ik vind sommige gelovige een werkelijke verlaging tov de mens !! |
Citaat:
Dus: waarom vraag jij meer uitleg over de boodschap van Christus? Hoe de boodschap van Christus een verlaging zou zijn ten opzichte van een mens die er geen gevolg aan wenst te geven, is me bijster. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be