Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Boycot tegen Nederlandsonkundige handelszaken in Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194034)

Snerror 11 november 2013 19:22

Boycot tegen Nederlandsonkundige handelszaken in Vlaanderen

Beste medeforummers,

Aangezien vele handelaars in Vlaanderen het blijkbaar niet de moeite vinden om tot 100 te leren tellen in het Nederlands of vaak zelfs een 'dankuwel' er niet af kan het volgende initiatief;

Onderstaande link leidt u naar een google map met al enkele zulke handelaars aangeduid. Dit initiatief heeft als doel:
- De handelaars in hun portomonnee raken, wat hen hopelijk zal aansporen om Nederlands te leren.
- Het probleem van respectloosheid tov het Nederlands in kaart brengen.
- Om sommige naïeve Vlamingen eens op te feiten te wijzen.
- Omdat ik en anderen graag in het Nederlands bedient worden en dan even deze kaart kunnen checken alvorens te vertrekken.

Dit topic is waarschijnlijk vooral handig voor mensen die in de Vlaamse rand wonen.
Als je nog zulke handelaars kent gelieve de naam van de zaak, het adres en een korte beschrijving van het probleem door te mailen naar [email protected].

Dit is de link:
https://mapsengine.google.com/map/ed...4.kMckDTdSkftM

Brussel volgt misschien later maar we beginnen met Vlaanderen, wat voor ons toch een groter probleem is.

Goudbever 11 november 2013 19:23

Zielig

Another Jack 11 november 2013 19:24

Wat is de volgende stap?
Vitrines inslagen?

Dat zal wel niet gebeuren... lekker laf vanachter het schermpje mensen overschrijven.

Snerror 11 november 2013 19:25

De volgende stap is Nederlandstalige bediening in Vlaanderen.

Another Jack 11 november 2013 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6881677)
De volgende stap is Nederlandstalige bediening in Vlaanderen.

Denk je dat nu echt?

Snerror 11 november 2013 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6881678)
Denk je dat nu echt?

Elk initiatief helpt, als ze merken dat ze klanten verliezen door hun respectloze houding zullen sommigen wel tot inkeer komen.

Another Jack 11 november 2013 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6881682)
Elk initiatief helpt, als ze merken dat ze klanten verliezen door hun respectloze houding zullen sommigen wel tot inkeer komen.

Wie zou daar nu wakker van liggen?

Snerror 11 november 2013 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6881672)
Zielig

Nee, de logica zelve. Ga jij maar de knecht uithangen.

Snerror 11 november 2013 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6881688)
Wie zou daar nu wakker van liggen?

Álle Nederlandstalige handelaars in de rand spreken ook Frans om geen klanten te verliezen. Ik denk niet dat de Franstalige handelaars heel anders redeneren.

Another Jack 11 november 2013 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manneken pis (Bericht 6881691)
Jij zou het Arabisch stimuleren?

Ik zou mij gewoon niet moeien met wat zelfstandigen in hun zaak zeggen.

Another Jack 11 november 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6881692)
Álle Nederlandstalige handelaars in de rand spreken ook Frans om geen klanten te verliezen. Ik denk niet dat de Franstalige handelaars heel anders redeneren.

Voor mijn part spreken handelaars in de rand Perzisch met een Teheraans accent.

4x10E6 11 november 2013 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6881670)
Beste medeforummers,

Aangezien vele handelaars in Vlaanderen het blijkbaar niet de moeite vinden om tot 100 te leren tellen in het Nederlands of vaak zelfs een 'dankuwel' er niet af kan het volgende initiatief;

Onderstaande link leidt u naar een google map met al enkele zulke handelaars aangeduid. Dit initiatief heeft als doel:
- De handelaars in hun portomonnee raken, wat hen hopelijk zal aansporen om Nederlands te leren.
- Omdat ik en anderen graag in het Nederlands bedient worden en dan even deze kaart kunnen checken alvorens te vertrekken.

Dit topic is waarschijnlijk vooral handig voor mensen die in de Vlaamse rand wonen.
Als je nog zulke handelaars kent gelieve de naam van de zaak, het adres en een korte beschrijving van het probleem door te mailen naar [email protected].

Dit is de link:

Brussel volgt misschien later maar we beginnen met Vlaanderen, wat voor ons toch een groter probleem is.

skitterend : nederlandsonkundig en het voltooid deelwoord bedient in één en dezelfde post. il faut le faire.

Another Jack 11 november 2013 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manneken pis (Bericht 6881719)
Jij zou ze waarschijnlijk, in navolging van de O-VLD, deze zelfstandigen ook verder kapot belasten?

Ja, dat is natuurlijk ook een optie.

Bol af, lelijke trol.

DucDEnghien 11 november 2013 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6881670)
Beste medeforummers,

Dit is de link:

Handig. Ik stuur dit door aan mijn franstalige vriendenkring. Weten ze meteen waar ze moeten zijn als ze in de buurt komen.

Snerror 11 november 2013 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6881712)
Voor mijn part spreken handelaars in de rand Perzisch met een Teheraans accent.

Dat is uw goed recht, deze post is dan ook niet echt voor mensen met uw mentaliteit bedoeld.

Snerror 11 november 2013 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 6881748)
Handig. Ik stuur dit door aan mijn franstalige vriendenkring. Weten ze meteen waar ze moeten zijn als ze in de buurt komen.

Leuk dat die tenminste Nederlands begrijpen.

DucDEnghien 11 november 2013 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6881758)
Leuk dat die tenminste Nederlands begrijpen.

De meeste zijn Fransen, dus reken er niet op. Naam en adres die je zelf opgeeft is meer dan voldoende.

Xenophon 11 november 2013 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 6881748)

- lol -

Snerror 11 november 2013 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 6881765)
De meeste zijn Fransen, dus reken er niet op. Naam en adres die je zelf opgeeft is meer dan voldoende.

Doe maar, ik denk toch niet dat jij veel vrienden hebt.

DucDEnghien 11 november 2013 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6881770)
Doe maar, ik denk toch niet dat jij veel vrienden hebt.

Het is dan ook de kettingreaktie dat telt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be