Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Brussel vandaag, het Vlaanderen van morgen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194127)

Bezeke 13 november 2013 21:10

Brussel vandaag, het Vlaanderen van morgen?

Het Brussel dat we vandaag kennen... een arme stad vol criminaliteit met 70% van de inwoners die niet-Belgische roots heeft?

Mijn vraag: is dat het Vlaanderen van morgen?

De toekomst van steden als Oostende, Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen, Leuven en Hasselt?

Dutch_Strawberry 13 november 2013 23:27

Ik hoop ter harte van niet, mijn beste...Maar als onze nutteloze, graaiende politici zo door gaan, vrees ik dat het niet lang meer zal duren... Weg met het nutteloze koningshuis!!!

Eberhard Leclerc 14 november 2013 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke (Bericht 6884887)
Het Brussel dat we vandaag kennen... een arme stad ....

Arm? Hoe arm is Vlaanderen dan?

Huizenprijzen 2012

Paars : zeer duur
Groen: heel goedkoop

Citaat:

met 70% van de inwoners die niet-Belgische roots heeft?

Zo wat?

Jij dacht toch niet dat Vlaanderen een meerderheid Vlaams autochtoon zou blijven?

Jan van den Berghe 14 november 2013 00:16

Citaat:

Het Brussel dat we vandaag kennen... een arme stad vol criminaliteit met 70% van de inwoners die niet-Belgische roots heeft?

De toekomst van steden als Oostende, Brugge, Gent, Antwerpen, Mechelen, Leuven en Hasselt?

Als de Vlamingen verder doen zoals ze nu bezig zijn, zal het aantal kinderen te laag zijn om nog een generatiewissel door te voeren. Het aantal autochtonen zal dus steeds verder afnemen; het aantal allochtonen toenemen.

meneer 14 november 2013 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6885157)
Als de Vlamingen verder doen zoals ze nu bezig zijn, zal het aantal kinderen te laag zijn om nog een generatiewissel door te voeren. Het aantal autochtonen zal dus steeds verder afnemen; het aantal allochtonen toenemen.

En binnen 30 of 40 jaar herken je het niet meer, dan is het een hel geworden. Een soort Liberia - aan - de - noordzee, vol geweld, armoede, drugs, corruptie, hoeren en ziektes, trafiek allerhande...
Géén blanke meer te bespeuren, het einde van Europa.

Bezeke 14 november 2013 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6885151)

Arm? Hoe arm is Vlaanderen dan?

Huizenprijzen 2012

Paars : zeer duur
Groen: heel goedkoop

Waarom blijven al die armen dan in Brussel wonen als het daar zo duur is?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 6885151)
Zo wat?

Jij dacht toch niet dat Vlaanderen een meerderheid Vlaams autochtoon zou blijven?

Dat is toch het doel

Eberhard Leclerc 14 november 2013 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke (Bericht 6885216)
Waarom blijven al die armen dan in Brussel wonen als het daar zo duur is?

Ik zou nog maar eens goed naar het kaartje kijken , en dan snap je waarom ''de armen'' uit Brussel naar Aalst, Ninove, Geraardsbergen, etc komen. En steeds meer.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke (Bericht 6885216)
Dat is toch het doel

Wiens doel?

DewareJakob 14 november 2013 11:08

Doen zoals Abu Jaja zegt tegen de autochtonen: Heb je problemen met ons, verhuis dan!

vlijmscherp 14 november 2013 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6885157)

het aantal kinderen heeft niet altijd te maken met autochtoon/allochtoon maar meestal wel met sociale klassen. In lagere sociale klassen en soms in de hoogste, zijn er meer kinderen dan in de middenklasse.

maw, hoe hoger de allochtonen opklimmen op de sociale klasse, hoe minder kinderen.

In Zele zien we dat heel mooi. De Vlamingen van Turkse afkomst die in de middenklasse zitten, hebben meestal 1 of 2 kinderen, zelfs als 1 van de partners uit Turkije komt.
Autochtone Vlamingen van lagere sociale klassen hebben meestal ook meer kinderen.

plakker 14 november 2013 11:32

Dat is inderdaad de toekomst van Vlaanderen. Geen mooie, maar wel de toekomst.

DewareJakob 14 november 2013 11:58

De gezinnen met de meeste kinderen vind je meestal bij de mensen die dat het minst aankunnen.

Amon_Re 14 november 2013 12:09

Citaat:

Antwerpen is erger dan Brussel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be