![]() |
Electrawinds
Het gaat precies niet zo goed met het subsidiepersvehikel in het Palermo aan de Noordzee.
Hallo baard? Hallo "kritische" journalisten.... Allemaal aan de zak van Steve aan het zuigen of... Weggepest. |
Tja, zo gaat dat met politieke speeltjes zonder economische zin.
Maar vooraleer het failliet gaat zal de domme Vlaming er eerst nog een pak geld mogen insteken via een of ander overheidsinvesteringsvehikel. Het groenestroombedrijf Electrawinds uit Oostende zit in slechte papieren. Maar wees gerust, Johan Vandelanotte zal er geen boterham minder om vreten. Griekse staat koopt schulden Electrawinds ;-) |
Waarom die molens niet privé laten worden in de zin van "laten kopen door gewone mensen?" Er zijn al dergelijke initiatieven die prachtig werken. Een groep gezinnen financiert een windmolen, krijgt op die manier gratis elektriciteit en eventueel winstdeling.
Zo wordt het plaatsen van windmolens gemakkelijker aanvaard , blijft er onderweg minder aan de vingers kleven en wordt er meer toezicht en verantwoording geëist. In de streek van Eeklo geloof ik , is er zo'n project. |
Citaat:
|
Citaat:
In Limburg is ook dergelijk project bezig. Ik zou toch eens willen de resultaten zien van de 3 molens op het Rensongebouw in Waregem. |
Van de Lanotte is een genie !
|
Citaat:
|
Citaat:
....komaan zeg....zo een molen kakt geen goud...het produceert electriciteit waar niet altijd vraag naar is.... Het lijkt me het nieuwe Lernoult&Hauspie in aanmaak....windmolenaandelen kopen..:roll: Het is zoals met de meeste aandelen...als gewone mensen er interesse beginnen voor tonen zoekt de slimme belegger snel de uitgang... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij welke partij zit de oprichter van Electrawinds en broer van de CEO? Neen, niet in dezelfde partij als 'den Baard', wel bij N-VA. Nooit eerder zat er een relatief nieuwe politieke partij zo snel aan de vetpotten bij een vermeend politiek vehikel.
(Ik ben niet diegene die beweert dat het om een politiek vehikel gaat, tussen haakjes, maar ik vind het wel grappig dat net N-VA'ers complottheorieën bedenken rond een bedrijf van een N-VA'er.) |
Citaat:
Nou, dat zal U snel geweten hebben, denk ik zo. En...vluchten kan niet meer....ze hebben op "zeer" korte tijd zowat overal hun pionnetjes geplaatst. |
Citaat:
Paul Desender (N-VA) nieuwe voorzitter Electrawinds Hij en zijn broer (die ook CEO is) richtten Electrawinds op. Al snel werden ze door de N-VA vanuit de Vlaamse regering gesteund. Aïe. Nu wordt het wel moeilijk om als N-VA'er kritiek te geven op vriendjespolitiek. Maar, nogmaals, ik geef nu gewoon de N-VA'ers een koekje van eigen deeg. Ik weet net als die N-VA'ers die steeds kritiek spuien te weinig over Electrawinds om het te kunnen beoordelen. |
Vande Lanotte is er tot nu toe altijd in geslaagd de dans te ontspringen en iemand anders in zijn plaats voor de bus te gooien.
Benieuwd of dat gaat blijven duren. |
Citaat:
|
Citaat:
Die aandelen zijn binnen Electrawinds gebleven. Na het wegvallen van de subsidies voor groene stroom, kan Electrawinds die lening niet meer aflossen. Het probleem van Electrawinds is dus niet dat hun windmolens niet rendabel zijn, maar dat het bestuur te veel leningen heeft aangegaan. De andere hoofdaandeelhouders zijn Belgie en Vlaanderen. Maar vanuit die twee regeringen word er evenveel toezicht uitgevoerd op Electrawinds, als in het verleden op Sabena. Niks toezicht of controle dus. |
Citaat:
http://www.access2grid.de/news/gr%C3...stung-von-1-mw Citaat:
Citaat:
Final report: Citaat:
|
Citaat:
en daar nog wat zeewierbanken bij in de oceanen en we zijn helemaal van het CO2-gezeur af ;-) |
Citaat:
Maar of het economisch nog te verantwoorden is betwijfel ik.We hebben nog al gezien hoe "problemen",via een goed geolied en getrapt filtersysteem(privé-aandeelhouders halen eerst voldoende centen er uit) bij de overheid terechtkomen.... |
Citaat:
Een betrouwbare Cummins diesel generator van dat vermogen kost 200.000 Euro. Een duizendste dus. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be