Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Miriam Almaci moet ook b zeggen, als ze a zegt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194205)

De schoofzak 15 november 2013 14:40

Miriam Almaci moet ook b zeggen, als ze a zegt.

Dit zegt ze, zoals ik het lees in De Standaard van vandaag.

Citaat:

Wat gebeurt er met
het Belgische spaargeld
als de Franse
moederholding in
de problemen komt?
MEYREM ALMACI (GROEN)
En b zeggen is dan:

trek weg van BNP Paribas.

Geen nood. De Schoof heeft dat al zeer lang geleden gedaan.
Just nog ten gepaste tijden mijn tegoeden van het pensioensparen van in de beginjaren dat dit in voege was, gaan afhalen.

Er zijn Vlaamse banken, met een stevige reputatie.

.

six 15 november 2013 14:43

Wie zijn spaargeld tegen beter weten in bij een bank bewaart, verdient het om het kwijt te raken. Hoe meer dit gebeurt, hoe beter. Het vertrouwen in overheidsfiat moet worden ondermijnd.

roest in vrede 15 november 2013 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6887175)

En b zeggen is dan:

Just nog ten gepaste tijden mijn tegoeden van het pensioensparen van in de beginjaren dat dit in voege was, gaan afhalen.

Er zijn Vlaamse banken, met een stevige reputatie.

.

8O

Leg uit, aub.

Xenophon 15 november 2013 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6887179)
Wie zijn spaargeld tegen beter weten in bij een bank bewaart, verdient het om het kwijt te raken. Hoe meer dit gebeurt, hoe beter. Het vertrouwen in overheidsfiat moet worden ondermijnd.

Inderdaad, niet luisteren is voelen.

Goudbever 15 november 2013 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6887179)

Teveel zero hedge gelezen

De schoofzak 15 november 2013 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roest in vrede (Bericht 6887184)
8O

Leg uit, aub.

Ik ga hier niet riskeren om forumreglementen ivm publiciteit te overtreden.
Mag ik je de site van testaankoop aanbevelen?

Maar anderzijds: het item van de draad is de waarschuwing van Miriam van Groensel.
En die luidt, terecht, : "je centen laten bij fortis paris bas is niet in het belang van de economie van je regio, zelfs niet in het belang van de regio direct ten zuiden van ons".

Zij zegt in werkelijkheid: "Di Rupo, je bent aan het prutsen ! "

Maar trekken de groenen daar lessen uit ?

.

Garry 15 november 2013 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6887175)

En b zeggen is dan:

Er zijn Vlaamse banken, met een stevige reputatie. .

.

Pensioensparen? Tttttt, en ik die dacht dat schoof een slimmerik was. Geen goede zaak Schoof, geen goede zaak.

En ik verwacht zelfs dat het nog een veel slechtere zaak zal worden op termijn. Hoelang gaat het nog duren denk je alvorens dat ze gaan zeggen, Schoof jonge, wij weten dat gij aan pensioensparen gedaan hebt, proficiat, maar dat maakt dat gij financieel sterk genoeg staat om een stuk minder pensioen te mogen ontvangen. Bedankt Schoof ge helpt ons de kost van vergrijzing te bestrijden.

Garry 15 november 2013 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6887939)
Ik ga hier niet riskeren om forumreglementen ivm publiciteit te overtreden.
Mag ik je de site van testaankoop aanbevelen?

Maar anderzijds: het item van de draad is de waarschuwing van Miriam van Groensel.
En die luidt, terecht, : "je centen laten bij fortis paris bas is niet in het belang van de economie van je regio, zelfs niet in het belang van de regio direct ten zuiden van ons".

Zij zegt in werkelijkheid: "Di Rupo, je bent aan het prutsen ! "

Maar trekken de groenen daar lessen uit ?

.

En die prutsers zullen het niet nalaten van ook aan jou pensioentje te gaan prutsen wanneer ze dat nodig achten.

De schoofzak 16 november 2013 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6887957)
Pensioensparen? Tttttt, en ik die dacht dat schoof een slimmerik was. Geen goede zaak Schoof, geen goede zaak.

En ik verwacht zelfs dat het nog een veel slechtere zaak zal worden op termijn. Hoelang gaat het nog duren denk je alvorens dat ze gaan zeggen, Schoof jonge, wij weten dat gij aan pensioensparen gedaan hebt, proficiat, maar dat maakt dat gij financieel sterk genoeg staat om een stuk minder pensioen te mogen ontvangen. Bedankt Schoof ge helpt ons de kost van vergrijzing te bestrijden.

Ik ben van iets of wat leeftijd.
En rustig aan het afwachten om de gespaarde centen af te halen.

De Schoof kan tellen. Wat hij er in gestoken heeft (telkens het maximum bedrag dat je kon aftrekken), en wat er binnenkort - laat de beurs nog maar wat stijgen - aan lucht zal binnenkomen ten huize Schove. Plus de belastingskorting van elk jaar.
Idem dito, tot op de eurocent, voor mijn halve trouwboek.

.

Hypochonder 16 november 2013 08:57

Alsof het mensen als Almaci ook maar een bal zou kunnen schelen dat mensen hun spaargeld kunnen kwijtraken. Zij zit in het kamp waar ze rijkdom willen herverdelen en armoede importeren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be