![]() |
Ik niet begrijp, de verlaging van BTW op eletriciteit
Zopas op de radio een interview met Beke en de CD'nV zou nu ook positief staan tegenover een btw verlaging op electriciteit om beter te kunnen aanpappen met de SPa/PS.
Ik heb dus wel ernstige vragen bij zo'n maatregel, het dient voor een loonkostverlaging en betere competitiviteit voor de bedrijven. Maar de meeste bedrijven trekken die btw nu al gewoon terug, dat zal dus niets verschil uitmaken. Of gaan ze de niet aftrekbare tax verlagen? Toch wordt er enkel gesproken over btw, het is niet duidelijk. Europa zegt ook dat het zal leiden tot meer verbruik en verspilling, daar gaan de groenen dan niet blij mee zijn. Onzinnige maatregel in mijn ogen, er moeten betere zaken bestaan die rechtreeks het loon verlagen en de administratie vereenvoudigen. |
Het dient vooral om de index te beïnvloeden...
Oh ja, en ook om zand in de ogen te strooien ;-) |
Je bedoelt waarschijnlijk:
Het dient vooral om zand in de ogen te strooien... Oh ja, en ook om de index te beïnvloeden ;-) |
Citaat:
|
Niks anders dan gewoon raddraaierij.Zijn we gewoon van politici.
|
Citaat:
|
Electriciteit is helemaal geen basisbehoefte. Dat is een misprijzen van de miljarden mensen die zonder elektriciteit leven.
De positieve effecten op de economie van de BTW verlaging zijn als volgt: - De inflatie blijft beperkt en de indexsprongen worden uitgesteld. - Door de lagere BTW zijn grote commerciële energieverbruiker minder afhankelijk van vreemd vermogen voor hun liquiditeiten. ( minder interest op kaskrediet). De negatieve effecten zijn: - Belasting op milieu wordt verminderd. - Koopkracht electriciteitszuinige consument stijg minder door de verminderde inflatie. - Contraproductief effect groene subsidies. - Lange termijneffect is negatief berekend door menig gerenommeerd econoom. Benieuwd naar commentaar van Johan Van Overveldt ( N-VA). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is een interessante visie om de taks te heffen op de primaire economie en niet op de secondaire zoals in de fat-tax. Het probleem is echter dat er meer invoer zal komen van afgewerkte producten op basis van aardappelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest, mijn patatten als ik ze uitdoe zijn altijd afgewerkt. Ik moet ze alleen planten. Tegenwoordig betaal je meer voor de verpakking met weekmakers, als voor het product. |
Citaat:
Maar hierdoor heb ik wel minder dwang om te investeren in zonnepanelen en zuinige lampen die wel nog steeds 21% btw hebben. Een zeer hoge kost voor de overheid om slechts 1 indexering te beïnvloeden, dit heeft 0,0 invloed op de 2e en volgende indexering. Een zeer kortlopende positieve balans (1 indexering) met een langdurig nadelig effect door minder inkomsten van btw de volgende jaren en jaren. Ik begrijp het dus echt niet waarom daar zo op gefocust wordt, politiekers denken dat we dom zijn zeker? |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be