Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Francorchamps, de race voor de Walen, de rekening voor de Vlamingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19429)

omaplop 28 augustus 2004 20:08

Francorchamps of België op zijn best!!!

Francorchamps is een succes voor de Walen, hotels vol, tickettenverkoop prima, maar..... ze gaan een verlies van verschillende miljoenen tegemoet!!!

Waarom al die moeite om die koers in België te houden als er verlies mee gepaard gaat???

Maar ... geen probleem.... het Waals gewest wil dat de federale regering de schuld moet betalen!!!

Ik wil ook wel iets organiseren waar ik beter van word en de kosten door de regering laten betalen.Iemand kandidaat om samen te werken??

Jan van den Berghe 28 augustus 2004 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Maar ... geen probleem.... het Waals gewest wil dat de federale regering de schuld moet betalen!!!

En dan moet men nog weten dat alles wat die materie aangaat gefederaliseerd is. En plotseling zou de federale overheid (lees: de Vlamingen) met geld over de brug moeten komen.

Eens kijken wat de Vlaamse politici in de federale praatbarak uiteindelijk zullen doen...

Hans1 28 augustus 2004 20:24

Bron ?

omaplop 28 augustus 2004 20:29

TV-journaal, zowel op VTM als op VRT;

Jan van den Berghe 28 augustus 2004 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Bron ?

Volgt u eigenlijk wel de actualiteit? Het was juist op het VTM-nieuws. Blijkbaar kwam het dus niet ter sprake op de RTBF, want daar kijkt de Grote Leider immers naar.

Horus 28 augustus 2004 21:06

Francorchamps, de race voor de Walen, de rekening voor de Vlamingen

Dit weekend rijden de bolides van het F1 over het circuit van Spa Francorchamps.
Nu al is gebleken dat de rekeningen niet betaald kunnen worden.
Mijnheer Bernie Eccelstone (vraag me niet of het goed geschreven is) vraagt niet minder dan €13 miljoen omdat hij er de rechten op heeft.
Het Waalse gewest staat borg voor die betaling.
Maar aangezien ze nu al weten dat de race een financiële kater gaat achterlaten, heeft het Waalse gewest al gezegd dat ze de rekening eventueel wil doorschuiven naar............. de federale regering.

Ook moet dringend de pitlane van Francorchamps aangepast worden.
Dit zou voor de rekening kunnen zijn van investeerders, of de eigenaar van het circuit......... het Waalse gewest.

Heeft zo een mega sportevenement nog zin, als tabaksreclame (grote inkomsten) uit den boze zijn, en ze voor de start al weten dat de inkomsten (inclusief die van de sponsors) de uitgaven niet dekken.

Volgens de Walen zitten de hotels in Brussel en Gent ook vol dankzij deze race, dus is het normaal dat zij er ook aan meebetalen.
Absurdistan ten top.
Hoe kan je nu een race organiseren, wetende dat het verlieslatend gaat zijn.
Het zou minder kosten om de helft van het geld, dat door vadertje staat bijgelegd moet worden aan dit evenement, zo te geven aan de regio.

Waar gaat al het sponsorgeld naartoe, en dat van de dure tickets.
En hoe komt men er ingodsnaam bij om aan een wandelend lijk €13 miljoen te geven, want hij kan zo maar eens beslissen waar wat door gaat.

Black Girlke 28 augustus 2004 22:23

:lol: die blanke walen ook al :lol:

Horus 28 augustus 2004 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
:lol: die blanke walen ook al :lol:

Nog een bewijs dat je visie alles behalve ruim is.
Ik hoop niet dat jij behoort tot 'de goegemeente' van jou gemeenschap, want dan is die gemeenschap racistischer dan het hele bataljon van het VB bijeen.

En zo zie je maar, ik durf zelfs kritiek hebben op mijn blanke autochtoon, hetgeen jij weigert van je crimineel-ontsnapte-allochtoon.

Gij, sociaal assistent??
Als je bleek was, was je gegarandeerd Hitlers favorietje voor tussendoor.

ancapa 28 augustus 2004 22:46

een beetje meer roken en het is gearrangeerd ! laat de walen hun zotte koers maar zelf betalen ! ik kom er niet ! van mij geen euro !

er vloeien elk jaar al miljarden euros genoeg naar wallonië !

gm10 28 augustus 2004 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Dit weekend rijden de bolides van het F1 over het circuit van Spa Francorchamps.
Nu al is gebleken dat de rekeningen niet betaald kunnen worden.
Mijnheer Bernie Eccelstone (vraag me niet of het goed geschreven is) vraagt niet minder dan €13 miljoen omdat hij er de rechten op heeft.
Het Waalse gewest staat borg voor die betaling.
Maar aangezien ze nu al weten dat de race een financiële kater gaat achterlaten, heeft het Waalse gewest al gezegd dat ze de rekening eventueel wil doorschuiven naar............. de federale regering.

Ook moet dringend de pitlane van Francorchamps aangepast worden.
Dit zou voor de rekening kunnen zijn van investeerders, of de eigenaar van het circuit......... het Waalse gewest.

Heeft zo een mega sportevenement nog zin, als tabaksreclame (grote inkomsten) uit den boze zijn, en ze voor de start al weten dat de inkomsten (inclusief die van de sponsors) de uitgaven niet dekken.

Volgens de Walen zitten de hotels in Brussel en Gent ook vol dankzij deze race, dus is het normaal dat zij er ook aan meebetalen.
Absurdistan ten top.
Hoe kan je nu een race organiseren, wetende dat het verlieslatend gaat zijn.
Het zou minder kosten om de helft van het geld, dat door vadertje staat bijgelegd moet worden aan dit evenement, zo te geven aan de regio.

Waar gaat al het sponsorgeld naartoe, en dat van de dure tickets.
En hoe komt men er ingodsnaam bij om aan een wandelend lijk €13 miljoen te geven, want hij kan zo maar eens beslissen waar wat door gaat.

jezus wat een ziekelijke onzin
komt ook al van de vb site zeker?

Horus 28 augustus 2004 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
jezus wat een ziekelijke onzin
komt ook al van de vb site zeker?

Nope, dat IS een feit en de bron is het VTM nieuws.
Nu jij weer.

ancapa 28 augustus 2004 23:23

de walen kennen niets van talen : noch vlaams engels duits spaans laat staan chinees of russisch

zeker niet [size=4]BE-TALEN[/size] 8O :evil:

Blijf maar gerust in London... where live is beautiful !

Horus 28 augustus 2004 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de walen kennen niets van talen : noch vlaams engels duits spaans laat staan chinees of russisch

zeker niet [size=4]BE-TALEN[/size] 8O :evil:

Blijf maar gerust in London... where live is beautiful !

"life", het is dan ook al laat........ de vermoeidheid begint door te wegen.

maddox 28 augustus 2004 23:30

Horus 28 augustus 2004 23:32

?? ik ben niet mee???

ancapa 28 augustus 2004 23:51

nieuw toppunt van solidariteit tussen vlaanderen en het profitariaat !

ik organiseer iets en wie betaalt ?

doggy 28 augustus 2004 23:59

dubbele topic!!
http://forum.politics.be/showthread....=francorchamps

Olivier 28 augustus 2004 23:59

Allee, weer een topic walen kakken.

Als ge maar content zijt he flamingantjes....

AyneRand 29 augustus 2004 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
nieuw toppunt van solidariteit tussen vlaanderen en het profitariaat !

ik organiseer iets en wie betaalt ?

niet Ancapa, dat zijn we zeker, iemand uit de lagere klasse kan sowieso niets betalen.

gm10 29 augustus 2004 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Nope, dat IS een feit en de bron is het VTM nieuws.
Nu jij weer.

dus de VTM gebruikt de woorden "wandelend lijk"?
zeveraar

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be