![]() |
BUB is om: niet elke Belg hoef tweetalig te zijn
BUB voorzitter Hans Van de Cauter:
De overheid richt het onderwijs in, dus dient dan ook voor de nodige tweetaligheid te zorgen. Echter, niet elke Belg hoef tweetalig te zijn, alleen zij die het nodig hebben. Bovendien zijn en blijven Engels en Frans wereldtalen, in tegenstelling tot het Nederlands. Een beetje bescheidenheid van de Nederlandstaligen is misschien op z'n plaats. |
Hans, Henri1 op dit forum, is daar voorzitter van?
|
Citaat:
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ative_speakers Engels (3e plaats) daarentegen wordt gebruikt als standaard taal voor grote bedrijven, zeevaart, luchtvaart, havens, ruimtevaart, programmeertalen, internet enz Engels is de taal die we zouden moeten leren als 2e taal en die vormt ook geen gevaar voor onze entiteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hans Van De Cauter is een Vlaming. Hij spreekt niet voor de Franstaligen.
|
Citaat:
http://ns29032.ovh.net/showpost.php?...8&postcount=15 Dit is dus een uitspraak van Hans uit 2004. Ik denk niet dat er sindsdien veel veranderd is aan de mening van Hans terzake. We weten waar het de BUB om te doen is, hé? |
Citaat:
Naar eigen zeggen is Hans Europeaan, Belg en Brusselaar en alles behalve Vlaming. |
Citaat:
|
Citaat:
waarom nondedju geef je geen link ? En dan een hint voor Bonbon: het internationaal gebruik van het Engels is vooral maatschappelijk belangrijk omdat het de taal van de wetenschappelijke communicatie geworden is. Wilt u dus voortaan als eerste "wetenschap" vermelden in je opsomming? Verder moet ik je meedelen: ik heb geen entiteit. Ik denk niet dat dat begrip bestaat in het politieke Nederlands, en al evenmin in het internationale staatsrecht. Het woord wordt wel gebruikt door Franstalige b. die daarmee hun misprijzen van de Vlamingen gestalte willen geven. . |
Hans spreekt in de regel UITSLUITEND voor de Franstaligen.
Of welke Belgen denk je dat het volgens Hans niet nodig hebben om tweetalig te zijn? Hij geeft met deze woorden toch zelf het antwoord: Engels en Frans zijn, in tegenstelling tot Nederlands, wereldtalen. Voor de Nederlandstaligen is bescheidenheid op zijn plaats? |
Citaat:
|
|
Citaat:
Een heel wijs man dus. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een wereldtaal zou ik het niet meer durven noemen. Heden ten dage is het Frans enkel nog de "wereldtaal" van de werklozen in dit land. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be