![]() |
De gierige Vlaming
Nederland heeft al 10 keer meer opgehaald voor de filipijnen dan Vlaanderen
|
Gelieve spaarzaamheid en voorzichtige omgang met zuurverdiende centen niet met gierigheid te verwarren. Dank u.
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je ook cijfers ivm Brussel en Wallonië? Of zijn die helemaal niet voor publicatie vatbaar? |
Vlaenderen sponsert liever het Sint-Maartenfonds.
Hebben die Nederlanders dan echt geen hart? |
Citaat:
|
In Vlaanderen zijn veel meer individuele acties door Filipino's die hier wonen ingericht. Daar zijn geen officiële cijfers van, maar die fondsen worden rechtstreeks naar de streek geëxporteerd.
|
Ja, en dan terug een tweede tsunami verhaal zeker? Neenee, ik stort niet zomaar op rekeningetjes.
|
Ik heb in andere topics al lang en breed uitgelegd waarom dat ik nog liever een hamer geef aan een timmerman in verreweggistan, dan 1 cent aan een NGO.
|
Dergelijke acties dienen niet te verlopen via geldophalingen, maar dienen georganiseerd door de overheid. Jammer genoeg hebben we een overheid die liever geld verspilt dan het te gebruiken om er het onpeilbare leed van arme mensen mee te verkleinen.
Als men de overheidsverspilling in dit land zou terugbrengen tot op Scandinavisch niveau, zou men jaarlijks meer dan 12 miljard euro extra hebben. Men zou dan ook op Scandinavisch niveau aan ontwikkelingssamenwerking kunnen doen. De realiteit toont echter aan dat de partijen die dit land besturen uitermate asociaal en egoïstich zijn. Uit eigen belangen blijven ze liever geld verspillen dan het te benutten voor sociale doelen. Wie die partijen aan de macht houdt, houdt egoïsme aan de macht. |
Vlaanderen betaalt elk jaar 10 keer meer voor Wallonië dan wat nu op de Filipijnen nodig is.
|
Citaat:
En een beetje durf aub Goudbever: welke zijn de oorzaken van dat fenomeen? Volgens jou dan. En waarop is die mening van jou dan gebaseerd ? Kom uit je kot man ! . |
Citaat:
Ik denk dat de belangrijkste reden voor de terughoudendheid van de Vlamingen het gebrek aan vertrouwen is in de hulporganisaties. Die zijn namelijk in hetzelfde bedje ziek als de traditionele Belgische politiek. Eigen zak eerst. Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31104_00822609 |
Citaat:
|
De Vlaming geeft al per jaar rond de 13 miljard aan een derdewereldregio, namelijk Wallonië. Ik denk dus niet dat je de Vlaming gierig mag noemen.
|
@Goudbever: Ik heb maar een gewoon inkomen, op al mijn nacht en weekendpremies wordt onmiddellijk en onverbiddelijk door de Belgische staat 55% afgepakt voor oa allerlei steuntrekkers waaronder sommigen helemaal niet willen gaan werken. Via mijn belastingen betaal ik aan ontwikkelingssamenwerking, het team B-fast zal ook al door een deeltje met mijn bijdragen betaald worden. Bijgevolg heb ik volgende houding aangenomen, niemand hoeft aan mijn deur te komen of mij op straat of aan de supermarkt aan te klampen om nog centen bij te geven. Mijn antwoord is kort en bondig, mevrouw of meneer, via mijn belastingsgeld(18000 euro in 2012) heb ik voldoende bijgedragen tot allerlei systemen waarvan ik meestal zelf ben uitgesloten. Dus beste Goudbever, noem mij niet een Gierige Vlaming maar een uitgemolken en uitgeperste Vlaming die niet meer kan doen wat hij vroeger wel deed nl iets geven aan liefdadigheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be