![]() |
regen, sneeuw, wind, donker, mist en toch ...
Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.
Citaat:
Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik. Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken :roll: Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is. De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar. Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ... Wordt vervolgd ... :-D |
Citaat:
|
Maar zoiets flitsen ze natuurlijk niet he. Dat vraagt immers en investering van centjes en moeite.
|
Citaat:
Maar als men 2 uur later aan 140 kmh op 200 m van iemands bumper rijdt op droge rustige snelweg en op zijn gemak aan ´t kruisen is dan is men een snelheidsduivel, rijdt men nog enkele uurtjes later aan 180 kmh en pakweg 400 m afstand van iemands bumper tja dan riskeert men rijverbod en wie weet steken ze je nog in den bak. Verkeerscrimineel-racer-kindermoordenaar !!! ;-) |
Citaat:
Citaat:
|
Voorbijstekende camions zijn een pest. Ze hinderen de verkeersdoorstroming en veroorzaken zelfs files.
|
Wat ik en veel mensen die ik ken al doen is daar langs links voorbij gaan en toeteren. Sommigen gaan er dan voor rijden en duwen enkele keren lichtjes op hun rem (om de remlichten te laten flashen) en zetten dan even hun rechter richtingaanwijzer aan. Ik heb dat ook een keer gedaan maar duwde te hard op de rem :D Vrachtwagen ging ook op zijn rem en in een schaar staan :D :D :D
Nu waar wij al veel voor gelobbyd hebben : - Totaal inhaalverbod voor vrachtwagens (droog of regenweer). - Strengere controles en torenhoge boetes voor Buitenlandse nummerplaten. - Veel meer controles op de afstanden tussen vrachtwagens en zwaardere boetes. - Vrachtwagens moeten voorrang geven aan wagens die van een oprit komen. - Geen LV (camionetten en SUV onder LV) meer op rechtse baanvakken. - Snelheidsbegrenzer op 90, 110 of 120 km/uur in alle LV (camionetten en SUV). En in uitbreiding maar niets met dit topic te maken : - Volledige afschaffing van het begrip LV voor particulieren en eenmanszaken. - Volledige afschaffing van de oldtimerwetgeving en de fiscale voordelen. - Veel strengere controle op aftermarket wijzigingen (bijvoorbeeld verbod op andere ophangingen, uitlaten, velgen niet conform fabrikant) ... |
Citaat:
Op banen en als de situatie zich ertoe loont en ze mogen op de bewuste baan inhalen heb ik er geen enkel probleem mee als ze dat op een deftige manier doen en niet zomaar ineens zonder pinken de andere rijbaan nemen. Ik zal ook de eerste zijn als een chauffeur die even wacht om in te halen en mij doorlaat hem/haar te bedanken met een 'knipoogje' met de pinkers als ik er voorbij ben. ;-) Ik wilde met mijn tekst naar het forum toe dan ook niet alle vrachtwagenchauffeurs veroordelen want het is maar een beperkt groepje dat al eens weet te zondigen tegen de regels. :roll: p.s. Met de meeste zinnen in post #7, van uw opsomming van wat er zou moeten veranderen indien mogelijk ga ik akkoord. :-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En het allergrootste probleem is het slechte wegdek (namelijk de voegovergangen) op het viaduct. In plaats van een deftig wegdek aan te leggen, is het natuurlijk veel gemakkelijker om de automobilist te pesten met een veel te lage snelheidslimiet (90 km/u op een kaarsrechte en brede autosnelweg) en een trajectcontrole. |
Hoi pas nieuw.
Waarom leggen ze geen degelijk wegdek aan dan, is het te duur? |
Right. Zodra de transportsector met zijn vingers knipt, weet Kris Clooney dat het tijd is om zijn enkels vast te grijpen en ze hun gang te laten gaan...
No way dat ze vrachtwagens ooit degelijk gaan controlereren/beboeten in dit land. |
Ik ondervind er in feite weinig hinder van. Met een deugdelijke GPS + coyote kan je toch al snel op een autorit van 60 min, 10 minuten 'winst' maken.
|
Citaat:
Deze middag terug van Gent gekomen. Het was grijs weer en het regende. Ik heb meer vrachtwagens op het middenvak gezien dan op het rechtse vak. Rij je tegen 120-130 km/uur op het linkse vak dan plakken de werfcamionetten tegen uw achterbumper. En maar met hun grootlichten flashen. Op zo'n momenten is mijn cruise control defect en krijg ik een kramp in mijn rechterbeen. Mooi afzwakken tot 100 km/uur tot ze zigzaggend en al toeterend beginnen te slalommen. Dan even plankgas naar +180 km/uur en ze zijn in uw achteruitkijkspiegel verdwenen. Triestige apen :D |
Heb je een wandelstok?
Het is ook wat met die vrachtwagens die een te zware lading dragen en als je op rechts rijd kan het zijn dat je uit balans geraakt, dat wil je niet hebben met een oplegger. |
Citaat:
En wat rij je ook tegen 120 links? |
En bij slingeren.
Voorzichtig en weten wanneer tegen te sturen en blijf vooral van het gaspedaal af tenzij.. Dus met andere woorden: keep ya head cool to stay cool. |
Citaat:
En van mij mogen ze direct een nultolerantie op vrachtwagens invoeren. Inhaalverbod, veel strengere en meer controles. Bij een ongeval direct persoonlijk aansprakelijk stellen en werkgever verplichten deze chauffeur zijn C4 te geven. En veel zwaardere straffen geven zoals rijverbod of levenslange intrekking van hun rijbewijs. Nog straffer zelfs : elke dode vrachtwagenchauffeur is weer een cowboy op de baan minder :D |
In 2005 had ik wel een cabrio, had ik gekocht voor 35.000 Euro destijds.
Op cruisecontrol, maar reed maximaal 230 helaas. Bij het intrappen van het gaspedaal gaat cruisecontrol af, maar heb je weinig aan als het niet harder kan. Door de bochten in het landschap van Spanje is wel leuk, vooral met zonsondergang. Wel zorgen dat je 1 of 2 schone extra t-shirts bij de hand hebt en voldoende drinkwater. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be