Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   regen, sneeuw, wind, donker, mist en toch ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194479)

Universalia 21 november 2013 15:40

regen, sneeuw, wind, donker, mist en toch ...
 
Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.

Citaat:

regen, sneeuw, wind, donker, mist en toch ...
En toch bleven die vrachtwagens elkaar vlotjes inhalen????

Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik.

Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken :roll:

Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is.

De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar.

Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ...

Wordt vervolgd ... :-D

Micele 21 november 2013 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6896411)
Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.

En toch bleven die vrachtwagens elkaar vlotjes inhalen????

Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik.

Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken :roll:

Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is.

De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar.

Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ...

Wordt vervolgd ... :-D

Deze post even lenen voor een ander topic, vooral over die trajectcontrole en inhalende camions.

Distel 21 november 2013 15:56

Maar zoiets flitsen ze natuurlijk niet he. Dat vraagt immers en investering van centjes en moeite.

Micele 21 november 2013 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6896429)
Maar zoiets flitsen ze natuurlijk niet he. Dat vraagt immers en investering van centjes en moeite.

In Vlaanderen kan men gemakkelijk binnen de 5 m van iemands bumper plakken en dat over vele tientallen kms als men maar niet snelller als de limiet rijdt, dit tijdens de drukke uren, en het mag zelfs ook natte weg zijn who cares ? :roll:

Maar als men 2 uur later aan 140 kmh op 200 m van iemands bumper rijdt op droge rustige snelweg en op zijn gemak aan ´t kruisen is dan is men een snelheidsduivel, rijdt men nog enkele uurtjes later aan 180 kmh en pakweg 400 m afstand van iemands bumper tja dan riskeert men rijverbod en wie weet steken ze je nog in den bak. Verkeerscrimineel-racer-kindermoordenaar !!! ;-)

manta 21 november 2013 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6896411)
Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.



En toch bleven die vrachtwagens elkaar vlotjes inhalen????

Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik.

Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken :roll:

Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is.

Als dan de auto's en andere voertuigen ook 90km/u rijden is er toch geen probleem? Of maakt het niet zo uit als die in de door u beschreven weersomstandigheden gas geven?

Citaat:

De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar.

Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ...

Wordt vervolgd ... :-D
Tja, een deftig wegdek leggen kunnen ze hier idd niet.

Tavek 21 november 2013 22:32

Voorbijstekende camions zijn een pest. Ze hinderen de verkeersdoorstroming en veroorzaken zelfs files.

Ondernemerke 22 november 2013 09:55

Wat ik en veel mensen die ik ken al doen is daar langs links voorbij gaan en toeteren. Sommigen gaan er dan voor rijden en duwen enkele keren lichtjes op hun rem (om de remlichten te laten flashen) en zetten dan even hun rechter richtingaanwijzer aan. Ik heb dat ook een keer gedaan maar duwde te hard op de rem :D Vrachtwagen ging ook op zijn rem en in een schaar staan :D :D :D

Nu waar wij al veel voor gelobbyd hebben :

- Totaal inhaalverbod voor vrachtwagens (droog of regenweer).
- Strengere controles en torenhoge boetes voor Buitenlandse nummerplaten.
- Veel meer controles op de afstanden tussen vrachtwagens en zwaardere boetes.
- Vrachtwagens moeten voorrang geven aan wagens die van een oprit komen.
- Geen LV (camionetten en SUV onder LV) meer op rechtse baanvakken.
- Snelheidsbegrenzer op 90, 110 of 120 km/uur in alle LV (camionetten en SUV).

En in uitbreiding maar niets met dit topic te maken :

- Volledige afschaffing van het begrip LV voor particulieren en eenmanszaken.
- Volledige afschaffing van de oldtimerwetgeving en de fiscale voordelen.
- Veel strengere controle op aftermarket wijzigingen (bijvoorbeeld verbod op andere ophangingen, uitlaten, velgen niet conform fabrikant)

...

Universalia 22 november 2013 11:35

Citaat:

Sommigen gaan er dan voor rijden en duwen enkele keren lichtjes op hun rem (om de remlichten te laten flashen) en zetten dan even hun rechter richtingaanwijzer aan.
Ik begrijp u wel hoor want soms denk ik ook al wel eens, nu is het genoeg geweest en zou ik ook overgaan naar zo van die 'daden' dewelke dan wel weer verschrikkelijk gevaarlijk zijn mocht dit mislopen zo een actie.

Op banen en als de situatie zich ertoe loont en ze mogen op de bewuste baan inhalen heb ik er geen enkel probleem mee als ze dat op een deftige manier doen en niet zomaar ineens zonder pinken de andere rijbaan nemen.

Ik zal ook de eerste zijn als een chauffeur die even wacht om in te halen en mij doorlaat hem/haar te bedanken met een 'knipoogje' met de pinkers als ik er voorbij ben. ;-)

Ik wilde met mijn tekst naar het forum toe dan ook niet alle vrachtwagenchauffeurs veroordelen want het is maar een beperkt groepje dat al eens weet te zondigen tegen de regels. :roll:

p.s. Met de meeste zinnen in post #7, van uw opsomming van wat er zou moeten veranderen indien mogelijk ga ik akkoord. :-)

Tavek 22 november 2013 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6897612)
Wat ik en veel mensen die ik ken al doen is daar langs links voorbij gaan en toeteren. Sommigen gaan er dan voor rijden en duwen enkele keren lichtjes op hun rem (om de remlichten te laten flashen) en zetten dan even hun rechter richtingaanwijzer aan. Ik heb dat ook een keer gedaan maar duwde te hard op de rem :D Vrachtwagen ging ook op zijn rem en in een schaar staan :D :D :D

Zou ik toch niet proberen bij een voertuig dat tien tot twintig keer zoveel weegt als uw SUV. Als die nu eens niet op zijn rem duwt zijt gij plat en hij merkt het nog niet eens.


Citaat:

Nu waar wij al veel voor gelobbyd hebben :

- Totaal inhaalverbod voor vrachtwagens (droog of regenweer).
- Strengere controles en torenhoge boetes voor Buitenlandse nummerplaten.
- Veel meer controles op de afstanden tussen vrachtwagens en zwaardere boetes.
- Vrachtwagens moeten voorrang geven aan wagens die van een oprit komen.
- Geen LV (camionetten en SUV onder LV) meer op rechtse baanvakken.
- Snelheidsbegrenzer op 90, 110 of 120 km/uur in alle LV (camionetten en SUV).

En in uitbreiding maar niets met dit topic te maken :

- Volledige afschaffing van het begrip LV voor particulieren en eenmanszaken.
- Volledige afschaffing van de oldtimerwetgeving en de fiscale voordelen.
- Veel strengere controle op aftermarket wijzigingen (bijvoorbeeld verbod op andere ophangingen, uitlaten, velgen niet conform fabrikant)

...
Kan ik mee akkoord gaan.

stropdrager 22 november 2013 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6896411)
Gisteren omstreeks 19u �* 20u en later vanaf de kust richting Antwerpen.



En toch bleven die vrachtwagens elkaar vlotjes inhalen????

Ik denk dat men dat inhaalverbod best eens gaat vertalen in het PL taaltje want daar begrijpen ze dat niet echt goed denk ik.

Was er eentje die er zelfs in slaagde om het uiterst linkse rijvak te gebruiken :roll:

Ik schreef het al eerder tot vervelens toe 'brug der zuchten' (Gent) 90km/u jaja dada voorbijvliegen doen ze daar ondanks de traject controle als daar ook maar iets van waar is.

De baan naast het nieuwe voetbalstadion op de autostrade ligt er enorm slecht bij als men met zo van die weersomstandigheden te doen heeft, verschrikkelijke aquaplaning daar.

Ik ben er gelukkig doorgeraakt ondanks de sneeuw en de regen de mist en andere weggebruikers die dit alles niet zo nauw wisten te nemen en vol op het gas bleven staan met alle gevolgen van dien ...

Wordt vervolgd ... :-D

Als Gentenaar ken ik het viaduct van Gentbrugge zeer goed. Het probleem daar zijn niet de vrachtwagens, die rijden namelijk gewoon 90. Het probleem ligt wel degelijk bij de personenwagens, die uit schrik om een boete op te lopen, overdreven traag gaan rijden (ik schat tussen de 75 en 80).

En het allergrootste probleem is het slechte wegdek (namelijk de voegovergangen) op het viaduct. In plaats van een deftig wegdek aan te leggen, is het natuurlijk veel gemakkelijker om de automobilist te pesten met een veel te lage snelheidslimiet (90 km/u op een kaarsrechte en brede autosnelweg) en een trajectcontrole.

pdm 26 november 2013 22:21

Hoi pas nieuw.
Waarom leggen ze geen degelijk wegdek aan dan, is het te duur?

Klein Licht 27 november 2013 12:05

Right. Zodra de transportsector met zijn vingers knipt, weet Kris Clooney dat het tijd is om zijn enkels vast te grijpen en ze hun gang te laten gaan...

No way dat ze vrachtwagens ooit degelijk gaan controlereren/beboeten in dit land.

From_Vlaanderen 27 november 2013 15:04

Ik ondervind er in feite weinig hinder van. Met een deugdelijke GPS + coyote kan je toch al snel op een autorit van 60 min, 10 minuten 'winst' maken.

Ondernemerke 28 november 2013 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 6904951)
Ik ondervind er in feite weinig hinder van. Met een deugdelijke GPS + coyote kan je toch al snel op een autorit van 60 min, 10 minuten 'winst' maken.

Dus van u mogen vrachtwagens dan altijd maar op de twee rechtse baanvakken hangen? En de camionetten op het linkse baanvak?

Deze middag terug van Gent gekomen. Het was grijs weer en het regende. Ik heb meer vrachtwagens op het middenvak gezien dan op het rechtse vak. Rij je tegen 120-130 km/uur op het linkse vak dan plakken de werfcamionetten tegen uw achterbumper. En maar met hun grootlichten flashen. Op zo'n momenten is mijn cruise control defect en krijg ik een kramp in mijn rechterbeen. Mooi afzwakken tot 100 km/uur tot ze zigzaggend en al toeterend beginnen te slalommen. Dan even plankgas naar +180 km/uur en ze zijn in uw achteruitkijkspiegel verdwenen. Triestige apen :D

g_z 28 november 2013 14:16

Heb je een wandelstok?

Het is ook wat met die vrachtwagens die een te zware lading dragen en als je op rechts rijd kan het zijn dat je uit balans geraakt, dat wil je niet hebben met een oplegger.

From_Vlaanderen 28 november 2013 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6906403)
Dus van u mogen vrachtwagens dan altijd maar op de twee rechtse baanvakken hangen? En de camionetten op het linkse baanvak?

Deze middag terug van Gent gekomen. Het was grijs weer en het regende. Ik heb meer vrachtwagens op het middenvak gezien dan op het rechtse vak. Rij je tegen 120-130 km/uur op het linkse vak dan plakken de werfcamionetten tegen uw achterbumper. En maar met hun grootlichten flashen. Op zo'n momenten is mijn cruise control defect en krijg ik een kramp in mijn rechterbeen. Mooi afzwakken tot 100 km/uur tot ze zigzaggend en al toeterend beginnen te slalommen. Dan even plankgas naar +180 km/uur en ze zijn in uw achteruitkijkspiegel verdwenen. Triestige apen :D

Van mij mogen vrachtwagens altijd inhalen. Ik heb heel veel respect voor het vrachtvervoer.

En wat rij je ook tegen 120 links?

g_z 28 november 2013 23:41

En bij slingeren.

Voorzichtig en weten wanneer tegen te sturen en blijf vooral van het gaspedaal af tenzij..

Dus met andere woorden: keep ya head cool to stay cool.

Ondernemerke 29 november 2013 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 6906857)
Van mij mogen vrachtwagens altijd inhalen. Ik heb heel veel respect voor het vrachtvervoer.

En wat rij je ook tegen 120 links?

Wettelijke maximum snelheid in België misschien :D

En van mij mogen ze direct een nultolerantie op vrachtwagens invoeren. Inhaalverbod, veel strengere en meer controles. Bij een ongeval direct persoonlijk aansprakelijk stellen en werkgever verplichten deze chauffeur zijn C4 te geven. En veel zwaardere straffen geven zoals rijverbod of levenslange intrekking van hun rijbewijs. Nog straffer zelfs : elke dode vrachtwagenchauffeur is weer een cowboy op de baan minder :D

g_z 29 november 2013 10:27

In 2005 had ik wel een cabrio, had ik gekocht voor 35.000 Euro destijds.

Op cruisecontrol, maar reed maximaal 230 helaas.
Bij het intrappen van het gaspedaal gaat cruisecontrol af,
maar heb je weinig aan als het niet harder kan.

Door de bochten in het landschap van Spanje is wel leuk,
vooral met zonsondergang.

Wel zorgen dat je 1 of 2 schone extra t-shirts bij de hand hebt en voldoende drinkwater.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be