Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Modern land, modern beleid: treinrit nu trager dan in 1935 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194567)

De schoofzak 23 november 2013 10:17

Modern land, modern beleid: treinrit nu trager dan in 1935
 
Da kan niet ( http://www.youtube.com/watch?v=sAAPsBKPozU )

Maar in dit geval, blijkt het wel just te zijn.

Ongelooflijk !!

Dank u oude machtspartijen !!!!
Ach, het is niet alleen zo met de trein, het is met alles van de overheid zo.

titel: Trein gaat trager rijden
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131123_00852923


Citaat:

De nieuwe dienstregeling van de NMBS, die in december 2014 van start gaat, dreigt de reiziger zuur op te breken. Dat schrijft De Morgen. De krant kon het nieuwe vervoersplan inkijken.

Daaruit blijkt dat de trein trager wordt. Zo zal de rit Brussel-Antwerpen 43 minuten duren, langer dan in 1935. Het traject Mechelen-Leuven zal 26 minuten duren, tegen ooit 16 minuten. De NMBS probeert haar vertragingen terug te dringen door de rijtijden te verlengen.

Het GEN, het gewestelijk express net, lijkt vergeten. Volgens de plannen komt er in december 2014 slechts één trein bij: Brussel-Nijvel.

Het Limburgs rooster krijgt klappen. Zo valt de rechtstreekse lijn Hasselt-Antwerpen grotendeels weg. Tijdens de rit Genk-Antwerpen zal de reiziger vanaf 2014 twee in plaats van één keer moeten overstappen.

Er komen wel meer treinen naar Zaventem. Er komt bijvoorbeeld een rechtstreekse trein van Brugge naar de luchthaven. Vanuit Brussel-centrum rijden er voortaan zes in plaats van vier treinen per uur naar de luchthaven.

Another Jack 23 november 2013 11:15

We splitsen de NMBS in zes delen en alles is opgelost.

rookie 23 november 2013 14:07

eerste verwezenlijking van de SPa/zeerover-telefoonboekmanager?

Klojo eerste klas 23 november 2013 15:39

deze week nog gezien en niet begrepen :
Op de perronborden die de treinen mét hun al of niet vertraging aangeven :
Zuidstation : geen enkele vertraging
2 minuten later in 't Centraal station : volle bak rood van de vertragingen
:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

kelt 23 november 2013 18:50

Zoals gewoonlijk focust men weer op het verkeerde.....
Het is gewoon archiemoeilijk om in onze wanordelijke struktuur steeds meer mensen te vervoeren....ongeacht of dat met de auto,de trein,het vliegtuig of een teleportatiemachine is....
Op de start- en stoppunten is het een dagelijkse chaos....

Dat reistijd vermindert "omdat" de vervoermiddelen op zich sneller kunnen is een illusie.Reistijd doen was namelijk al decennialang niet echt meer een technisch probleem,het is echter een soort van sociaal probleem geworden,een levenshouding.Iedereen doet terzelfdertijd ongeveer hetzelfde ,het is geen organisatie meer,het is anarchie....

We hebben dat al aanvaard voor de auto,(er kan niks anders besloten worden dan dat steeds meer mensen eigenlijk GRAAG in file staan,of ze zouden het niet meer doen...)

Ook treinen vallen onder dezelfde wetmatigheden....Met een beetje geluk mag je daar echter wachten op het perron,of achter een koffietje in de gangen onder het station...;-)

enjoy!

rookie 23 november 2013 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6899960)
Zoals gewoonlijk focust men weer op het verkeerde.....
Het is gewoon archiemoeilijk om in onze wanordelijke struktuur steeds meer mensen te vervoeren....ongeacht of dat met de auto,de trein,het vliegtuig of een teleportatiemachine is....
Op de start- en stoppunten is het een dagelijkse chaos....

Dat reistijd vermindert "omdat" de vervoermiddelen op zich sneller kunnen is een illusie.Reistijd doen was namelijk al decennialang niet echt meer een technisch probleem,het is echter een soort van sociaal probleem geworden,een levenshouding.Iedereen doet terzelfdertijd ongeveer hetzelfde ,het is geen organisatie meer,het is anarchie....

We hebben dat al aanvaard voor de auto,(er kan niks anders besloten worden dan dat steeds meer mensen eigenlijk GRAAG in file staan,of ze zouden het niet meer doen...)

Ook treinen vallen onder dezelfde wetmatigheden....Met een beetje geluk mag je daar echter wachten op het perron,of achter een koffietje in de gangen onder het station...;-)

enjoy!

M'n beste,
het probleem van de huidige regeling is dat er teveel treinen rijden op hetzelfde parcours : Men verstuurd een directe trein (IC) 10 min na een stoptrein (L), na pakweg 15 km heeft de IC de L-trein ingehaald(tot op 1,7 km) en moet hij snelheid gaan minderen (dus vertraging).
In plaats van de treinen langer (meer zitplaatsen) te maken gaat men meerdere treinen inleggen (waar men dan met personeelsgebrek te kampen krijgt).
Beter ware het het huidige materieel te gebruiken in functie van de vervoersstroom en niet vanuit de (politieke/syndicale) lobbystroom.
Als je een rond 10/11 h 's morgens voorbij Schaarbeek groep R rijdt dan zal je
zien dat die volstaat met I6 rijtuigen(dubbeldekkers) en T18 loc's DIE DOEN TWEE TREINEN PER DAG : 's morgens van Oostende (Luik) naar Brussel en 's avonds terug meer niet.
De dag dat er een bekwaam persoon aan de NMBS directie begint is het opgelost, spijtig genoeg is de enigste vereiste om daar te geraken in een telefoonboek te staan van een politieker


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be