Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bouw in elke gemeente twee kleine gevangenissen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194579)

Clearly view 23 november 2013 15:18

Bouw in elke gemeente twee kleine gevangenissen.

Dat idee komt van de directeur van de gevangenis van Oudenaarde.

Ik vind dat geen slecht idee. maar dan wel eentje meteen heel groot raam in kogelvrij glas , zodat ze enerzijds niet vervreemden van de buitenwereld en anderzijds kan de burger gaan kijken voor wie ze beter moeten opletten.

Waarom twee, dat is me niet zo duidelijk, al vul ik dat toch graag aan met een eigen idee.

Eentje met service, voor zij die het zich kunnen veroorloven de kosten te dekken en die betalen dan zelf de rekening , en niet de werkende mens.

En eentje voor zij die aan het kostenplaatje wensen te ontsnappen, en daar is dan een luikje voorzien waar familie of vrienden de was en de plas kan brengen en hun eten aanleveren.

De kosten van een gevangenis moet momenteel gedragen worden door de brave burger, en dat zou beter wat verdeeld zijn zodat de crimineel ook zijn inbreng in de kosten doet.

Clearly view 23 november 2013 16:36

In Het Laatste Nieuws Vandaag pagina 23

fonne 23 november 2013 18:56

In vele gemeenten staat op het dorpsplein nog een schandpaal, ook bekend als kaak. Ze daar aan vastbinden is veel efficienter dan een verblijf in een driesterrenhotel genaamd 'gevangenis'.

Clearly view 23 november 2013 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6899972)
In vele gemeenten staat op het dorpsplein nog een schandpaal, ook bekend als kaak. Ze daar aan vastbinden is veel efficienter dan een verblijf in een driesterrenhotel genaamd 'gevangenis'.

In Schellebelle staat er nog een gevangenis op het dorpsplein, voor één gevangen .

Another Jack 23 november 2013 18:59

Citaat:

Ah De Middeleeuwen...
Dat waren nog eens tijden voor de fonnekes van toen...:roll:

De schoofzak 23 november 2013 19:57

Waarom twee, dat weet ik niet.

Maar ik heb hier op het forum, lang geleden, al gepleit voor 'gevangenissen light'.

Iedereen die niet echt gevaarlijk is na een ontsnapping, kan in zo'n gevangenis zijn eerste kans krijgen.

En met 'light' bedoel ik dat het eigenlijk er op neer komt dat het een eenvoudig opgevat bijna studentenhuis is, met één conciërge die in het oog houdt dat de gevangenen zich aan de regels houden van waar zij zich in het huis mogen bevinden en wat zij mogen doen.
Kunnen ze zich niet gedisciplineerd gedragen, ja dan mogen ze naar een gewone gevangenis.

Dat mag in eigen stad of nabij zijn. Geen probleem dat ze net genoeg tijd krijgen om naar hun werk te gaan.
Het regime mag soepel zijn: men kan sommigen veroordelen om x weekends te zitten, of alleen maar x zaterdagen of x zondagen, of afwisselend de helft zaterdagen en de helft zondagen.
Of alleen nachten. Of drie nachten per week.

Zo met een enkelband thuis voor de tv, gelegen in een zetel, met hun pikkels omhoog en een dikke pint in hun hand: ik noem dat amper een straf.

.

Bad Tölz 23 november 2013 20:06

Citaat:

Rechtspraak laat je blijkbaar beter niet over aan het gewone volk. Dan nog liever de kliek bureaucraten die we nu hebben. Die laatsten hebben tenminste al door dat vanaf een zeker beschavingsniveau schandpalen voorbijgestreefd zijn.

Xenophon 23 november 2013 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6900067)
...

Zo met een enkelband thuis voor de tv, gelegen in een zetel, met hun pikkels omhoog en een dikke pint in hun hand: ik noem dat amper een straf.

.

Nochtans is vrijheidsberoving doorheen de geschiedenis in de beschaafde wereld en daarbuiten altijd al een straf geweest.

peter1962 23 november 2013 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view (Bericht 6899591)

Ik vind dat geen slecht idee. maar dan wel eentje meteen heel groot raam in kogelvrij glas , zodat ze enerzijds niet vervreemden van de buitenwereld en anderzijds kan de burger gaan kijken voor wie ze beter moeten opletten.

Waarom twee, dat is me niet zo duidelijk, al vul ik dat toch graag aan met een eigen idee.

Eentje met service, voor zij die het zich kunnen veroorloven de kosten te dekken en die betalen dan zelf de rekening , en niet de werkende mens.

En eentje voor zij die aan het kostenplaatje wensen te ontsnappen, en daar is dan een luikje voorzien waar familie of vrienden de was en de plas kan brengen en hun eten aanleveren.

De kosten van een gevangenis moet momenteel gedragen worden door de brave burger, en dat zou beter wat verdeeld zijn zodat de crimineel ook zijn inbreng in de kosten doet.

...van Oudenaarde. Normaal moet je dan niet verder meer lezen. Oudenaarde verhoudt zich tegenover een goed idee als een pinguin in de sahara. 't is iets genetisch denk ik.

g_z 23 november 2013 22:14

Iets van vader op zoon/dochter.

Clearly view 23 november 2013 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6900219)
...van Oudenaarde. Normaal moet je dan niet verder meer lezen. Oudenaarde verhoudt zich tegenover een goed idee als een pinguin in de sahara. 't is iets genetisch denk ik.

Oei , sinds wanneer doet de woonplaats van een individu erbij om zijn idee te beoordelen?

Is er iets mis met Oudenaarde ? te weinig broeders daar om een mening te mogen hebben ?

peter1962 23 november 2013 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view (Bericht 6900239)
Oei , sinds wanneer doet de woonplaats van een individu erbij om zijn idee te beoordelen?

Is er iets mis met Oudenaarde ? te weinig broeders daar om een mening te mogen hebben ?

Ja, maar het is best mogelijk dat die mensen daar ook niets kunnen aan doen hoor. Als er in rurale, afgelegen streken een paar genetische defecten optreden en er is weinig influx van nieuw materiaal dan krijg je door kwaliteitsverlies in de lokale genenpoel toestanden zoals in Oudenaarde.

Clearly view 23 november 2013 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6900254)
Ja, maar het is best mogelijk dat die mensen daar ook niets kunnen aan doen hoor. Als er in rurale, afgelegen streken een paar genetische defecten optreden en er is weinig influx van nieuw materiaal dan krijg je door kwaliteitsverlies in de lokale genenpoel toestanden zoals in Oudenaarde.

Ik begrijp U volkomen, nu even een vraagje.
Uit welk bergers dorp bent U afkomstig ?

lamenielachen 23 november 2013 23:58

Citaat:

In de oude kolenmijnen, 5 bewakers boven aan de liften met een mitrailleur.
Twee om te schieten als er enen zijn kop boven de lift steekt en 3 anderen om die 2 eerste wakker te houden.
Wat groenten en aardappelen naar beneden gooien en laat ze daar zelf hun potje maar bakken, kolen genoeg. Goedkoper kan haast niet, maar uiteraard de politiek kan daar niets aan verdienen he.

meneer 24 november 2013 00:02

Citaat:

Ze daar aan vastbinden tot de dood er opvolgt ? Mogen de eerlijke brave burgers de mensen die aan de schandpaal vastgeketend zijn ook mishandelen, verkrachten, bekogelen met stenen, rot fruit, stront enz ?

http://www.google.fr/imgres?hl=fr&bi...r:23,s:0,i:158

meneer 24 november 2013 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6899983)
Ah De Middeleeuwen...
Dat waren nog eens tijden voor de fonnekes van toen...:roll:

Overlast gevende dronkelappen mochten ook een dag of twee aan de schandpaal in die tijd...Slechte tijden waren dat voor gasten als de Jacques...

Boduo 24 november 2013 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view (Bericht 6900268)
Ik begrijp U volkomen, nu even een vraagje.
Uit welk bergers dorp bent U afkomstig ?

Het is OVERduidelijk dat je Peter NIET begrijpt.
Tijd om naar je bedje te gaan.

meneer 24 november 2013 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6900101)
Nochtans is vrijheidsberoving doorheen de geschiedenis in de beschaafde wereld en daarbuiten altijd al een straf geweest.

Tussen de schandpaal en de enkelband mag er toch van vooruitgang gesproken worden...vanuit het oogpunt der gevangenen natuurlijk.

Boduo 24 november 2013 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view (Bericht 6899591)

Waarom 2 ?
Aan weerszijden van jouw huis: elk een.

Another Jack 24 november 2013 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6900359)
Overlast gevende dronkelappen mochten ook een dag of twee aan de schandpaal in die tijd...Slechte tijden waren dat voor gasten als de Jacques...

Ik denk niet dat ik daar veel last van zou gehad hebben.
Wat ik wel weet, is dat het een Gouden Tijd was voor goedgelovige domme kloten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be