![]() |
Congres Open-bLD
Citaat:
In alle geval vind ik de afschaffing van de financiering van religies en levensbeschouwingen fantastisch. Een van de beste voorstellen die ik in recente tijden heb gehoord. Wie iets wil verafgoden, draait daar maar zelf financieel voor op zonder daar anderen mee te belasten. Overigens heb ik nooit begrepen waarom religie gesubsidieerd moet worden. Geloof is toch iets wat in het koppeke zit ? Dat kost toch geen geld ? Ook het behoud van de woonbonus en het pleidooi voor een vrij erfrecht kan ik wel waarderen. Wat jullie ? |
Citaat:
Afschaffen van financiering voor religie is ronduit zeer goed en hoogdringend. Erfrecht moet naar mijn opinie niet belast worden , omdat in een maatschappij die zijn werk doet de verworvenheden reeds belast zijn. Toch vind ik een kleine percentage voor overschrijven en kosten wel verantwoord. Zijn die bezittingen er ten gevolge van fraude, dan mag men ze 100 % aanslaan. Klaar |
De afschaffing van de financiering van godsdiensten is inderdaad een van de betere standpunten in recente tijden. Alleen, het is een VLD standpunt, en dus een standpunt dat 9 kansen van de 10 slechts moet dienen om naiever zieltjes te lokken. Een standpunt dat na de verkiezingen meteen de diepvries ingaat tot de volgende lading goedgelovig stemvee nodig is.
|
Citaat:
|
Citaat:
En daarna klinkt het, "ja, al die nieuwe belastingen zijn er door ons gekomen." We zijn nu zover gekomen dat ze zelfs hun eigen leugens nog niet meer geloven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Scheiding van kerk en staat: volledig akkoord.
Successierechten: erven van ouders mag belast worden, maar aan een echt klein percentage (1 �* 2 %), en met een groot bedrag (de waarde van een middelgroot huis) waaronder niets belast wordt. Erven van verdere familieleden en van vrienden, mag belast worden op beperkte wijze (4 �* 5 %, met een vrijstelling van de eerste 10.000 euro. Woonbonus: er moet een beleid zijn waarbij de staat promoot dat iemand zijn/haar eerste huis/appartement aankoopt. Gerekend per kop, dus voor een koppel: ieder zijn deel. er moet een beleid zijn waarbij de staat promoot dan mensen hun reserves in bakstenen steken. Kunnen ze er niet mee naar het buitenland op 1 2 3, en het zit voor de fiscus open en bloot zichtbaar voor een klein takske. Dat beleid mag/moet geïntegreerd worden in een promoten van lange termijn sparen. Privacy en DNA: privacy is alleen maar goed voor pedofielen en foefelende politiekers. . |
Citaat:
|
Er was 5 man en een paardenkop. Nuff said. Maggie in haar eentje vulde al de helft van de zaal. Er waren nog een pak lege zetels.
|
Jong-O-VLD vakkundig de mond gesnoerd toen ze vroegen om over een vlaktaks te stemmen. De O-VLD wordt nog altijd achter de schermen door de oude garde in het gareel gehouden. Verjonging is er maar op papier.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: Het is een begin. Een aanvullend verbod op financiering van geloofsgemeenschappen vanuit louche landen die aan collectieve godsdienstwaanzin lijden zoals de VS en Saudi-Arabië lijkt me broodnodig. |
Citaat:
Als lidkaarthouder heeft hij het congres programma op papier gekregen, en kan dat dus gebruiken om als hij in zijne pure staat te koekeloeren vanuit de voordeur naar het verkeer zijn scrotum voor onbevangen blikken te verbergen. Zuivere oefening in efficiëntie : partij reclame maken, gezellig de buren en passanten in 't oog houden om de voorbijrijdende nummerplaten te noteren, het logboek bijhouden welk manspersoon er nu weer bij de burin binnensluipt, en tegelijk nog de populaire stef van de straat uit te hangen. |
Citaat:
|
Alvast over een ceremoniële monarchie en een afschaffing van de provincies kunnen de N-VA en OPEN VLD het eens raken ...
|
Scheiding tussen kerk en staat moet afgeschaft worden. De Rooms Katholieke Kerk moet staatsgodsdienst worden zoals in de 13de - 14de eeuw.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be