Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   160.000 euro voor ontwerpers nieuwe toeristische borden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194596)

Bad Tölz 23 november 2013 20:32

160.000 euro voor ontwerpers nieuwe toeristische borden

Citaat:

De nieuwe toeristische borden langs de autosnelwegen blijven discussies uitlokken, nu blijkt dat de ontwerpers 160.000 euro kregen.

Over de vervanging van de 39 bruine, toeristische borden langs de Vlaamse snelwegen is al behoorlijk politiek slag geleverd. En de storm gaat niet liggen, nu duidelijk is geworden dat voor het ontwerp van de borden door het Gentse Exponanza, en de fotografie door Carl De Keyzer, bijna 160.000 euro is betaald.

De Standaard

Die dingen zijn erg lelijk en kosten blijkbaar ook heel veel geld. Nu vraag ik me toch het volgende af:

1. Hoe is dit mogelijk? Er zijn mensen in overvloed die mooiere dingen kunnen maken én die het zouden doen voor een veel bescheidener bedrag. De prijs is niet marktconform.

2. Is er sprake van vriendjespolitiek?

3. Waarom werd de woning van Geert Bourgeois nog niet bekogeld met eieren en uitwerpselen?

six 23 november 2013 21:37

Nee, dit is goedkoop.

http://www.rtl.be/info/belgique/poli...ogo-a-537-000a

Dit is pas duur.

Ziet u, in de vrije markt zijn zulke dingen noodzakelijk. Anders sterft men van de honger als men niet aan marketing doet. Immers: als men geen reclame voorziet, dan kopen mensen niks meer, vergeten zij te eten en gaan zij dood.

Bad Tölz 23 november 2013 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6900195)
Nee, dit is goedkoop.

http://www.rtl.be/info/belgique/poli...ogo-a-537-000a

Dit is pas duur.

Ziet u, in de vrije markt zijn zulke dingen noodzakelijk. Anders sterft men van de honger als men niet aan marketing doet. Immers: als men geen reclame voorziet, dan kopen mensen niks meer, vergeten zij te eten en gaan zij dood.

Mein Gott.

The Bold Revenger 23 november 2013 21:50

De reclame-, marketing- en grafische wereld zijn enorm verweven met de politieke wereld. De budgetten die door overheden gespendeerd worden aan dergelijke campagnes zijn ontzettend hoog. Geen wonder als men ziet hoe de CEO's van dergelijke bureaus gekend zijn in politieke en hoge ambtenarij kringen.

In geen enkel land in de EU worden zoveel niet-transparante overheidscampagnes gehouden (campagnes waarvan nadien wordt onderzocht hoe doeltreffend ze waren).

De gemuilkorfde 24 november 2013 00:44

Hoe is dit mogelijk ?
Vriendjespolitiek natuurlijk, zo werkt het toch altijd in dit onland ?

kelt 24 november 2013 09:48

En het gegeven voorbeeld doet niet eens de waarheid recht aan.(ik druk me nog vriendelijk uit)

Het EERSTE wat opvalt in Kosijde,zoals ook in andere kust gemeentes, is de foeilelijke "Atlantikwall" van appartementsgebouwen...
De HELFT van het zicht (zicht...belangrijk in een toeristisch gegeven...of niet?)daar is eigenlijk permanent beschadigd....

....de andere helft is....wel...tsjah......water....

nou :?

Hypochonder 24 november 2013 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6900565)
En het gegeven voorbeeld doet niet eens de waarheid recht aan.(ik druk me nog vriendelijk uit)

Het EERSTE wat opvalt in Kosijde,zoals ook in andere kust gemeentes, is de foeilelijke "Atlantikwall" van appartementsgebouwen...
De HELFT van het zicht (zicht...belangrijk in een toeristisch gegeven...of niet?)daar is eigenlijk permanent beschadigd....

....de andere helft is....wel...tsjah......water....

nou :?

Ik heb onlangs een reportage gezien op BBC waar ze zeer lyrisch waren over de Belgische kust.

Wat betreft die borden, indien dit op poten werd gezet door westoer dan is het vrijwel zeker dat er vriendjespolitiek en misschien zelfs corruptie aan te pas is gekomen.

hollande 24 november 2013 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 6900117)

De Standaard

Die dingen zijn erg lelijk en kosten blijkbaar ook heel veel geld. Nu vraag ik me toch het volgende af:

1. Hoe is dit mogelijk? Er zijn mensen in overvloed die mooiere dingen kunnen maken én die het zouden doen voor een veel bescheidener bedrag. De prijs is niet marktconform.

3. Waarom werd de woning van Geert Bourgeois nog niet bekogeld met eieren en uitwerpselen?

Citaat:

Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois (N-VA) en Toerisme Vlaanderen hebben donderdag de 39 nieuwe ontwerpen voorgesteld van de toeristische infoborden. Deze vervangen de bruine toeristische borden langs de Vlaamse snelwegen. 'Door met foto’s te werken in plaats van met pictogrammen, hebben we borden gemaakt die veel directer tot de verbeelding spreken', zegt Geert Bourgeois tijdens de voorstelling in Brussel.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131017_00795737

Bad Tölz 24 november 2013 12:43

Dit is ronduit hallucinant. De afwezigheid van N-VA'ers in deze draad, die besparingen als hun stokpaardje gebruiken, is opvallend.

hollande 25 november 2013 15:25

en toen werd het zeer stil hier in dit topic, de nvaerkes op hun smoel.

Rudy 25 november 2013 15:28

160.000 euro voor ontwerpers nieuwe toeristische borden

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 6900117)

De Standaard

Wat is je probleem. Het prijskaartje of het ontwerp ?

Bad Tölz 25 november 2013 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6902273)
Wat is je probleem. Het prijskaartje of het ontwerp ?

Kan jij lezen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be