![]() |
staat zou het voorbeeld moeten geven
De wegen slippen dicht, en men heeft het over flexibel werken van de burger. Awel zou de regering dan niet eens het goede voorbeeld moeten geven?
Om een voorbeeld te geven...interelectra in Hasselt, men werkt hier van 8.00h tot 17.00h stipt, ga met deze mensen om 17.00h maar eens mee de baan op Hasselt/Eindhoven awel het zit er potvast elke avond. Flexibele werkuren zegt men dan, awel waarom wil men ze deze flexuren dan niet zelf invoeren bij hun eigen bedrijven? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is niet de regering, maar Interelectra die wat aan zijn werkvolk moet gaan denken. Vergeet niet dat een wagen die in de file staat, gewoon een pak meer opbrengt aan onze regering (hoger verbruik van een hoop wagens). Kijk eens naar de ringen rond het Genkse. Als er ploegenwissel is, dan is het niet voor en net na de vaste uren ( 06:00, 14:00 en 22:00u) ook veel verkeer, alhoewel het er gelukkig niet vast zit. Ikzelf heb geen vaste uren, kan ieder uur van de dag beginnen, kwestie verkeer heeft dat zo zijn voordelen, maar als je om 2u 's nachts uit je bed moet om te beginnen om 2:30u, wees maar zeker dat je dan af en toe die daguren wenst. |
Citaat:
Je moet de nadelen van onregelmatig werken ook meetellen natuurlijk. |
Mensen met flexibele uren worden daarvoor extra vergoed. Als je vindt dat je niet genoeg vergoed wordt, staat het je vrij te negotieren of op een ander te gaan. Ik zie het probleem niet.
|
Citaat:
ik ken ook mensen die flexibele uren werken; ze moeten enkel hun aantal uren kloppen, zonder dat ze er stipt om 9u of zo moeten zijn. niks mis mee, in mijn ogen. |
Citaat:
flexibele uren, waarbij je zelf beslist wanneer je werkt, al naar gelang het je uitkomt, is wel zeer goed voor de werknemer. heel wat kantoren zijn gelukkig al naar dit systeem overgestapt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Flexuren zijn gewoonweg een noodzaak in deze tijd van files. Er zijn wel niet veel jobs of bedrijven waarbij men om 2.30h nog aan zijn shift moet beginnen, ik kan op dit moment geen enkele voorstellen. Misschien een piloot ofzo? |
Citaat:
Trouwens, het op een ander gaan zoals je zei, in deze tijden is het helemaal niet zo vanzelfsprekend om zomaar te vertrekken en op een ander te beginnen, je mag blij zijn dat je werk hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelf heb ik het vrijwel mijn hele loopbaan gedaan. Mijn zoon werkt altijd ’s nachts. Dat lijkt mij alvast minder belastend dan wisselende shift, kwestie van de biologische klok aan te passen. Uw sociaal leven moet u er natuurlijk bij aanpassen maar het heeft soms ook voordelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be