Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Met iets niet te zeggen, zeg je vaak meer, en nog wel de waarheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194627)

De schoofzak 24 november 2013 16:44

Met iets niet te zeggen, zeg je vaak meer, en nog wel de waarheid

Uit de Gazet van Antwerpen:

Citaat:

Op het congres werd de naam van N-VA of van Bart De Wever geen enkele keer genoemd,
Uit De Standaard:

Citaat:

Opgemerkte spreker vanmorgen was oud-voorzitter Guy Verhofstadt, die ook uithaalde richting N-VA.

Mijn commentaar: Ons geen enkele keer noemen op een fatsoenlijk congres, is op dit ogenblik van de actualiteit pure nonsens.
Ze moeten het dus afgesproken hebben. Er was een soort van spreekverbod. Heeel liberaal !

Mijn besluit: als dit nu geen teken is dat ze doodsangsten uitstaan, dan vraag ik me af van wat dit wel een teken zou kunnen zijn.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-economie.aspx

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131124_00853499

Citaat:

Open Vld heeft zondag haar driedaags Toekomstcongres afgesloten. In haar slottoespraak benadrukte partijvoorzitter Gwendolyn Rutten dat de Vlaamse liberalen "absolute voorrang" geven aan de economie. "Onze keuze is duidelijk: het gaat over onze toekomst, het gaat over sociaal-economische hervormingen."

Op de laatste dag van het congres werd niet meer gedebatteerd of gestemd, dat werk werd zaterdagavond afgerond. In een tot de nok gevulde grote zaal van de Flagey-studio's blikten de kopstukken van de partij terug op het voorbije congres.

Voorzitter Rutten was enthousiast over de ideologische herbronning van de partij. "We geloven in vooruitgang", zei ze. "Het is een kwestie van vertrouwen en van het zoeken naar nieuwe oplossingen." Ze somde op welke zaken de Open Vld-leden een plaats gaven in hun Toekomstverklaring: het 5-5-5-plan "om de economie meer zuurstof te geven", een vrij erfrecht, gemeenschapsdienst voor wie lang op zoek is naar werk, en ook: federalisme.

Rutten verklaarde na haar toespraak dat de partij voor een "realistisch en haalbaar" programma wilde kiezen, en dat ze dat ook door het congres gekregen heeft. "We positioneren ons met een sterk economisch programma, maar ook met een visie op de samenleving. Het sociaal-economische moet de komende jaren de prioriteit zijn."
Bart De Wever

Op het congres werd de naam van N-VA of van Bart De Wever geen enkele keer genoemd, behalve toen cabaretier Geert Hoste op het podium verscheen. Rutten wou over het institutionele alleen kwijt dat Open Vld in het volgende federale parlement met een gewone meerderheid wil werken, en niet met een tweederde meerderheid. "Je kunt geen nieuwe staatshervorming doorvoeren én een sterke economische focus leggen", zei ze.

Eerder op de dag had minister van Justitie Annemie Turtelboom in De Zevende Dag laten uitschijnen dat een Vlaamse meerderheid in de volgende federale regering niet onontbeerlijk is.
Citaat:

In Brussel heeft Open VLD zopas haar toekomstcongres afgerond. Voorzitster Gwendolyn Rutten zei dat na de volgende verkiezingen geen tijd mag worden verloren met communautaire zaken. De economie gaat voor, zei ze. Opgemerkte spreker vanmorgen was oud-voorzitter Guy Verhofstadt, die ook uithaalde richting N-VA.

BBB 24 november 2013 16:47

Het wordt belachelijker met de seconde: de regimemedia in paringdans met de traditio's. Maar soms schendt men daarbij zijn neus.

Hypochonder 24 november 2013 16:56

Het was ook niet nodig om over N-VA te spreken. Gewoon het feit dat ze het confederalisme afzweren verwijst al naar N-VA. Ze zijn zeer zwaar door hun eigen mand gevallen.

reservespeler 24 november 2013 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6901123)
Het was ook niet nodig om over N-VA te spreken. Gewoon het feit dat ze het confederalisme afzweren verwijst al naar N-VA. Ze zijn zeer zwaar door hun eigen mand gevallen.

Holder de bolder de berg af.
Oeps daar zijn ze al.

system 24 november 2013 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6901104)

Uit De Standaard:

Mijn commentaar: Ons geen enkele keer noemen op een fatsoenlijk congres, is op dit ogenblik van de actualiteit pure nonsens.
Ze moeten het dus afgesproken hebben. Er was een soort van spreekverbod. Heeel liberaal !

Mijn besluit: als dit nu geen teken is dat ze doodsangsten uitstaan, dan vraag ik me af van wat dit wel een teken zou kunnen zijn.

Ge moet wel eens weten wat ge wilt. Als de NVA op een congres wordt bekritiseerd, dan is het niet goed volgens de Vlaams-nationalisten. Nu zegt men eens niets over de NVA (dus ook niets verkeerds) op een congres, is het weer niet goed volgens u. Weet ge zelf wel wat ge wilt? Trouwens, zo belangrijk is de NVA nu ook weer niet.

Goudbever 24 november 2013 17:10

Uit respect omdat hij in het ziekenhuis lag. Ik vraag mij af of ze bij NVA dezelfde beleefdheid zouden kunnen opbrengen.

R.Verhiest 24 november 2013 17:11

De eerste vereiste voor een democratie is dat er en verschil is tussen de diverse politieke partijen (en zelfs dat er binnen de diverse, verschillende politieke partijen verschillende stromingen zijn).

Ik geloof dat er nagenoeg niemand in dit landeen verlangen heeft naar een politieke partij, die de andere allemaal uitsluit, met slechts één lijn gedicteert door een Leider...

Garry 24 november 2013 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6901104)

Uit De Standaard:

Ze zijn bezig met je te doodverven, juist zoals weleer het VB te beurt viel. Niet meer of niet minder dan dat. De nieuwe coalitie, verkiezing 2014, is nu al gevormd.

De schoofzak 24 november 2013 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6901140)
Ge moet wel eens weten wat ge wilt.

Dat is niet waar. Ik moet niets.

Citaat:

Als de NVA op een congres wordt bekritiseerd, dan is het niet goed volgens de Vlaams-nationalisten. Nu zegt men eens niets over de NVA (dus ook niets verkeerds) op een congres, is het weer niet goed volgens u. Weet ge zelf wel wat ge wilt? Trouwens, zo belangrijk is de NVA nu ook weer niet.

Het feit dat onze naam niet mocht vallen, heb ik nergens "goed" of "ook weer niet goed" gevonden.
Ik heb het enkel grappig gevonden, alsook wat raar voor liberalen.

Ik heb enkel uit twee (tegenstrijdige) gazettenartikels besloten dat ze van paniek bij de vld met hun broek vol lopende kaka zitten. Zo erg is het.

.

Xenophon 24 november 2013 17:23

Arme OVLD.

Het enige dat nu nog mankeert is dat De Croo senior sterft zonder in de adelstand verheven te zijn.

Hypochonder 24 november 2013 17:25

Citaat:

Trouwens, zo belangrijk is de NVA nu ook weer niet.

In ieder geval veel belangrijker dan VLD. Qua stemmenaantal is NVA de belangrijkste partij in Vlaanderen.

Demper 24 november 2013 17:33

Wat een rioolvolk bij de Open VLD.

ViveLaBelgique 24 november 2013 17:42

Zielig hoe "De schoofzak" meent de denken dat een 10 jaars Open VLD congres over N-VA of Bart De Wever zou moeten gaan.

Heb een beetje geduld "De schoofzak", het N-VA congres is in enkele maanden. Daar kan je het naar hartenlust hebben over de partij en politici die in je hart en op je tong leven.

Xenophon 24 november 2013 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6901209)
Zielig hoe "De schoofzak" meent de denken dat een 10 jaars Open VLD congres over N-VA of Bart De Wever zou moeten gaan.

Heb een beetje geduld "De schoofzak", het N-VA congres is in enkele maanden. Daar kan je het naar hartenlust hebben over de partij en politici die in je hart en op je tong leven.

Dat is wel heel zielig dat je dat denkt.

reservespeler 24 november 2013 17:55

Citaat:

Ge moet wel eens weten wat ge wilt. Als de NVA op een congres wordt bekritiseerd, dan is het niet goed volgens de Vlaams-nationalisten. Nu zegt men eens niets over de NVA (dus ook niets verkeerds) op een congres, is het weer niet goed volgens u. Weet ge zelf wel wat ge wilt? Trouwens, zo belangrijk is de NVA nu ook weer niet.

Natuurlijk is de N-VA niet zo belangrijk.
Ze is zelfs zo onbelangrijk dat de reporters het niet kunnen nalaten om de N-Va toch te vernoemen.

reservespeler 24 november 2013 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6901149)
Uit respect omdat hij in het ziekenhuis lag. Ik vraag mij af of ze bij NVA dezelfde beleefdheid zouden kunnen opbrengen.

Bart was gisteren al uit het ziekenhuis, die respect-vlieger gaat dus niet op.

reservespeler 24 november 2013 17:58

Citaat:

De Schoof denkt of meent niets, De Schoof stelt vast dat blablabla

Hypochonder 24 november 2013 18:01

Citaat:

Iemand met jou nickname moet gewoon een zielig persoon zijn.

abramis brama 24 november 2013 18:03

Hetzelfde was Carl Devos ook al opgevallen bij de tsjeven.

Citaat:

Ook dat Voldemortsyndroom zal op termijn vervelen. Die aandoening is het resultaat van het doorschieten van een strategiewending: vroeger hadden nogal wat partijen het onredelijk veel over N-VA en te weinig over zichzelf. Dat moest veranderen. En dat is veranderd. Maar het is zo doorzichtig en overdreven veranderd, dat het soms wat lachwekkend wordt.

Als voorzitter Beke roept (niet zegt, maar roept) dat CD&b niet voor een koud en kil Vlaanderen is, weet iedereen over wie hij het eigenlijk heeft. Maar Beke zegt het niet. Want na het congres hebben veel CD&b’ers het gezegd: dat ze niets over anderen hebben gezegd. Voor het geval dat dit nog niet opgevallen was. Het viel de voorbije dagen ook bij Open bLD te horen: we gaan het niet over anderen hebben. In Het Laatste Nieuws is te lezen dat wie op het congres van Open bLD de PS of N-VA vermeldt, geld in een blauw spaarvarken moet steken.

Waardoor N-VA dus overal aanwezig is, als een soort kwade kracht, wiens naam men niet mag uitspreken. Anders wordt hij alleen maar sterker. Zoals Voldemort (a.k.a. JeWeetWel of HijDieNietGenoemdMagWorden) in de verhalen van Harry Potter. Zelfs expliciete afkeuring van Voldemort door alle leerlingen van de politieke toverschool maken hem niet per se zwakker. De N-VA krijgt relatief veel steun voor de nochtans radicale confederalismevoorstellen: de exacte cijfers uit peilingen zijn irrelevant, maar de hoogte waarop ze zitten (40%) is opmerkelijk.

Ze zitten niet met een ei in de broek, maar met een ganse legbatterij. :mrgreen:

system 24 november 2013 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6901246)
Hetzelfde was Carl Devos ook al opgevallen bij de tsjeven.

Ze zitten niet met een ei in de broek, maar met een ganse legbatterij. :mrgreen:

Niet te vroeg juichen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be