Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Liegen in het tv-nieuws over een andere partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194642)

De schoofzak 24 november 2013 19:26

Liegen in het tv-nieuws over een andere partij

Je kan overdrijven, en je kan liegen.

Ik hoorde net De Croo met veel aplomb verklaren dat zijn VLD niet akkoord is met het besparingsvoorstel van de N-VA om de pensioenen voor vijf jaren te bevriezen.

Dan denk ik dat ik dat direct moet rechtzetten, dus uit onze congresteksten:

Citaat:

62 Voor sociale uitkeringen
(zoals pensioenen) voorzien we
in een aangepast automatisch
indexeringsmechanisme.
link: http://www.veranderingvoorvooruitgang.be/ en doorklikken.

Punt van discussie: mag een politieker zover overdrijven dat het echt op liegen aankomt, uit electorale overwegingen ?
De N-VA weet best hoe te reageren op zulke aanvallen;
maar hoe vind jij dat jouw partij op zoiets zou moeten reageren ?

.

Brakelaar 24 november 2013 19:31

de croo is altijd al een leugenaar geweest!!

Rahowa 24 november 2013 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6901354)
de croo is altijd al een leugenaar geweest!!

Stekkerman does it again.

Athelas 24 november 2013 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6901343)
Punt van discussie: mag een politieker zover overdrijven dat het echt op liegen aankomt, uit electorale overwegingen ?

.

Bewust liegen naar het volk kan als een politieker wat mij betreft totaal niet en is reden genoeg om nooit meer aan politiek te mogen doen.

Het is natuurlijk erg moeilijk om aan te tonen dat iemand bewust aan het liegen is. Hij kan immers verkeerd geinformeerd zijn of de term 'bevriezen' opvatten zoals de lonen nu ook bevroren zijn, nl enkel index en geen opslag meer.

Ik zou niet dadelijk op de man af reageren maar het standpunt van de partij verduidelijken in de media en bij gelegenheid aan De Croo vragen wat hij nu juist bedoelde in dat interview.

Pericles 24 november 2013 20:15

Citaat:

Ik hoorde net De Croo met veel aplomb verklaren dat zijn VLD niet akkoord is met het besparingsvoorstel van de N-VA om de pensioenen voor vijf jaren te bevriezen.

.

De N-VA liegt ook over het VB.
Er is niets mis met het discours van het VB zegt de Raad Van State, toch blijft de N-VA het tegendeel beweren , uit electorale overwegingen. ;-)

Henri1 24 november 2013 20:19

Opvallend toch dat die n-va'ers zo'n kort lontje hebben.

Distel 25 november 2013 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6901422)
Opvallend toch dat die n-va'ers zo'n kort lontje hebben.

Opvallend toch dat Henri weeral de kwestie negeert om op de N-VA te kunnen kakken.

k9 25 november 2013 08:18

Citaat:

Een politieker mag dat, echter als dit in de media is moet diezelfde media hem daarover op aanpakken.

Echter heeft de vlaamse media daar weinig zin in om de gevestigde machten al te ahrd aan te pakken.

Citaat:

.
Tja als men massal diezelfde leugen blijft herhalen gecoordineerd over partijen heen dan is da altijd heel moeilijk om daar iets tegenin te brengen.

Raven 25 november 2013 08:24

Tanden, zwaarden, en leugens, allen zijn de wapens in een machtswenteling

Sywen 25 november 2013 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door k9 (Bericht 6901761)
Echter heeft de vlaamse media daar weinig zin in om de gevestigde machten al te ahrd aan te pakken.

natuurlijk, het is een samenzwering!

gertc 25 november 2013 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6901364)
Het is natuurlijk erg moeilijk om aan te tonen dat iemand bewust aan het liegen is. Hij kan immers verkeerd geinformeerd zijn of de term 'bevriezen' opvatten zoals de lonen nu ook bevroren zijn, nl enkel index en geen opslag meer.

Volgens die definitie zijn alle pensioenen, met uitzondering van ambtenarenpensioenen, al 50 jaar 'bevroren'. De Croo weet beter.

gertc 25 november 2013 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Athelas (Bericht 6901364)
Bewust liegen naar het volk kan als een politieker wat mij betreft totaal niet en is reden genoeg om nooit meer aan politiek te mogen doen.

Zoals mijn vader placht te zeggen: Een politieker mag de waarheid verzwijgen, maar hij mag niet liegen.

jogo 25 november 2013 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6901749)
Opvallend toch dat Henri weeral de kwestie negeert om op de N-VA te kunnen kakken.

Dat neemt niet weg dat ze een kort lontje hebben.

k9 25 november 2013 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 6901775)
natuurlijk, het is een samenzwering!

Zeg ik dat dan? Wiens brood men eet ... De media moet dat grotendeels niet opgelegd worden zoals in wallonie tegen extreem rechts of bijvoorbeeld bij de VRT vroeger hier in vlaanderen tegen VB.

Distel 25 november 2013 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 6901821)

Niet korter dan dat van iemand anders. Maar ja, we moeten toch iets hebben om de N-VA op te kunnen pakken he?

Universalia 25 november 2013 10:15

Misschien doet De Croo dat omdat hij er al notie van genomen heeft dat het 'Zwaard van Damocles' boven zijn hoofd hangt te bengelen ... :evil:

Iemand al ooit een politieker/politica geweten dat geen leugenaar is ... ? :roll:

subocaj 25 november 2013 10:56

Citaat:

.

En verklaar nu eens tot in de puntjes hoe dat pensioen indexeringsmechanisme van N-VA er uitziet. Voor werknemers, ambtenaren en vooral niet vergeten, voor politici.

Is volgens mij toch niet moeilijk.

Anselmo 25 november 2013 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6901887)
En verklaar nu eens tot in de puntjes hoe dat pensioen indexeringsmechanisme van N-VA er uitziet. Voor werknemers, ambtenaren en vooral niet vergeten, voor politici.

Als het blijkbaar niet moeilijk is, waarom het dan niet zelf uitzoeken?
Men wint er tijd mee, spaart tijd voor anderen en bovendien wordt men bij zo'n opdracht altijd best door zichzelf bediend.

De schoofzak 25 november 2013 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6901887)

Moet ik hier nu zo rond de 500 ontwerpen van kb's gaan plegen ?

.

andev 25 november 2013 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 6901821)

De andere partijen doen het in hun broek ivm de NVA en zijn voortdurend bezig met ze speldeprikken te geven zoals een bende lastige horzels rond een paard...
Met niet te reageren zou de NVA het gevoel kweken dat ze nog gelijk hebben ook! Hen van antwoord dienen is meestal niet zo moeilijk ware het niet dat de Rode Burcht (Bucht?) media dat zoveel mogelijk negeert...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be