![]() |
CD&V roept hulp Vlaming in om files op te lossen
Mochten we het oorspronkelijk plan van 1996 hebben uitgevoerd, incusief de dubbeldekbrug (Lange Wapper) dan was er in gans Vlaanderen veel minder file dan we nu kennen.
Vandaag, bijna 18 jaar later (!!) zit het elke dag overal potdicht, zonder dat er enige vorm van plan is om de toestand te verbeteren in de nabije toekomst, laat staan meteen. En dat komt vooral vanwege onze totaal onbekwame politici. In China bouwen ze elk jaar zo'n drie masterplannen, bij ons zitten ze na 2 decennia nog nergens. En dan komen ze onbeschaamd met de vraag aan de 'Vlaming om het fileprobleem te helpen oplossen' (CD&V roept hulp Vlaming in om files op te lossen) Nietsnutten. Citaat:
|
Vooral niet meer op CD&V stemmen en zorgen dat de incompetente minister Crevits nooit meer minister wordt? Wie stemt er nu op een minister die zelf komt bekennen dat ze er niets van gebakken heeft, en of de kiezer alstublief haar even wil helpen? Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in een ander land zou gebeuren zonder dat ze door de kritische pers zou gevierendeeld en gekielhaald worden.
|
Citaat:
Hier hebben we hoeveel regeringen voor 11 miljoen mensen? En als je hier niet sjoemelt kom je politiek niet aan de bak. Niet moeilijk dat het hier vierkant en bergaf gaat..... |
Op zich een goed initiatief dat burgers hun voorstellen mogen doen, maar de oplossingen zijn welbekend - alleen durft niemand ze thans uit te voeren. Probleem is dat men de mensen gewoon heeft gemaakt om alle verplaatsingen met de auto te doen. Vroeger werden er overal wegen aangelegd en moest men van iedere voordeur tot onder iedere kerk kunnen rijden. Dit in combinatie met het feit dat autorijden zo goedkoop is ( auto’s worden ook steeds zuiniger ) heeft ervoor gezorgd dat het AUTO-matisch denken gemeen goed is geworden en dat er absurde toestanden zijn gegroeid waarbij mensen bijvoorbeeld tot 100 km en meer van hun woonst gaan werken of de wagen nemen wanneer ze 500 m verder moeten zijn. Men laat alles maar begaan zonder ook maar enige sturing ( zo’n beetje als onze ruimtelijke ordening en de puinhoop die daaruit is gegroeid ). Het gevolg van die mentaliteit en het feit dat iedereen enkel naar zichzelf kijkt zonder rekening te houden met het grotere geheel is natuurlijk dat je in een dicht bevolkte regio als Vlaanderen binnen de kortste keren overal opstoppingen en stokkend verkeer krijgt met alle gevolgen van dien. De mensen rijden elkaar als het ware allemaal voor de voeten. En dan gaan ze overal oorzaken gaan zoeken; het zijn die verkeerlichten die slecht zijn afgesteld, het zijn de belachelijke snelheidslimieten, het is die minister die onbekwaam is, het is de overheid, … zolang ze maar de oorzaak vooral maar niet bij zichzelf moeten gaan zoeken natuurlijk.
Met meer asfalt te kappen zonder iets aan dat fundamentele probleem te doen gaat men het verkeersprobleem zeker niet oplossen, wel integendeel. Het zal op termijn zorgen voor nog meer verkeer en bijhorende problemen. Rekeningrijden, hogere gebruikskosten van de auto ( gebruik belasten in plaats van bezit ), afschaffen vergoeding woon werk verkeer boven de 15 km voor wie zich met de auto verplaatst, afschaffen van het fiscaal voordelige regime voor bedrijfswagens, verkeersvrije en doodlopende straten, … zijn maar een aantal voorstellen in welke richting men eerst moet gaan zoeken in plaats van zonder enig sturend beleid en als kippen zonder kop wegen te verbreden of bij te maken. |
Citaat:
Citaat:
|
We moeten allemaal onder de grond gaan wonen zodat er overal autowegen kunnen worden bij gelegd.
Of tol heffen op buitenlanders zoals in de middeleeuwen, Duitsland en Zwitserland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Crevits kan het nie aan! Crevits kan het nie aan! "Now the monkey comes out of the white hemd."
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Nederland is de filedruk de laatste 10 jaar gehalveerd, in België is de filedruk in dezelfde periode verdubbeld. Met dank aan onze incompetente, graaiende politici.
|
Kriteik op Minister Crevits is geheel onterecht....zij werkt met het budget dat haar ter beschikking staat,noodgedwongen vooral aan INSTANDHOUDING.
Eigenlijk is er geen geld voor nieuwe investeringen.....en het is nu niet de tijd om nog grote nieuwe overheids- leningen aan te gaan,zelfs niet als het zogezegd om investeringen gaat... Geen enkel land kan zich een slecht wegennet veroorloven,maar geen enkel land kan zich aanhoudend zo een komplete WAANZIN op mobiliteitsgebruik veroorloven.. Laat het ons niet ontkennen,een zeer aanzienlijk deel van de verkeersproblematiek ligt aan ONS,niet aan "de politiek",of aan de "Bulgaarse camionchauffeurs" enz.......We zouden eens minder onze vette pensen in automobielen moeten wurmen om "vlug ergens" naartoe te gaan...Tegenwoordig organiseren we zelfs files zodra er iets te doen is in het Sportpaleis of als de zon eens boven de zee zit,of als er sneeuwvlokjes gesignaleerd zijn op het signaal van Botrange.... Een politieke partij die ambieert eerder in het midden te staan,en te regeren,kan dat niet bruutweg stellen omdat ze dan haar grootste kiespubliek,de rondrazende babyboomers,verslaafd aan "rechten" en ontdaan van het "wij-gevoel",helemaal gaat verliezen.... |
Citaat:
De vermindering van de files in Nederland hebben verschillende oorzaken en zijn heus niet alleen toe te schrijven aan de verhoging van de capaciteit van het wegennet en het beleid van de politici. Vermindering files lijkt structureel http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...r_files__.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze kunnen ook alle auto's vervangen door fietsen en de vrachtwagens door triporteurs.
|
Ze kunnen alvast een pak aantal straten terug openstellen voor 2 richtings-verkeer.
Soms krijgt men er de kriebels van hoe ver men "wettelijk" moet rondrijden om gewoon achter de hoek te zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be