Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waalse solidariteit ? geen Ryanair in Zaventem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194794)

Witte Kaproen 27 november 2013 20:16

Waalse solidariteit ? geen Ryanair in Zaventem
 
Als dank voor de jaarlijkse 16 miljard € Vlaamse transfers ,staan ze nu in Wallonië te schuimbekken omdat Ryanair besloten heeft om niet langer alleen vanuit Charleroi ,maar ook vanuit Zaventem te vliegen .

Dat mag niet volgens de bevoegde Waalse minister ,want Zaventem is veel te Vlaams.

"Le ministre wallon en charge de la politique aéroportuaire André Antoine a ménagé le patron de Ryanair Michael O'Leary, mercredi lors d'un débat d'actualité au parlement wallon, estimant qu'il avait "dégainé le premier" après avoir été provoqué par un aéroport national "souvent très flamand". "

Ja dat noemen ze dan "Stank voor dank"

The Bold Revenger 27 november 2013 20:39

Het is de Vlamingen niet alleen verplicht om jaarlijks miljarden in de Waalse put te pompen, het is nu ook verboden om te concurreren tegen Waalse bedrijven.

Citaat:

In het Waals Parlement heeft Waals minister bevoegd voor luchthavens André Antoine (CdH) zwaar uitgehaald naar de luchthaven van Zaventem. Brussels Airport heeft volgens Antoine de op Charleroi zeer actieve lowcostmaatschappij Ryanair uitgedaagd door zich open te stellen voor lowcostvliegverkeer. Brussels Airport is "soms zeer Vlaams", zei Antoine.

De CdH-minister was opvallend mild voor Rynair-topman Michael O'Leary. "Ik geloof dat de strategie van O'Leary er een is die hij zelf niet wenste, maar die hem is opgedrongen". Antoine wijst met een beschuldigende vinger naar Brussels Airport. Die heeft "eenzijdig" beslist om low cost toe te laten. O'Leary voelde zich uitgedaagd, zegt Antoine, "en heeft beslist om als eerste de handschoen op te nemen, omdat hij in een hele reeks hoofdsteden aanwezig zal zijn".

Naar eigen zeggen blijft de Waalse minister de sereniteit bewaren, omdat Ryanair zegt dat Charleroi zijn belangrijkste Belgische uitvalsbasis blijft. Een deel van de 25 nieuwe toestellen die Rynair heeft gekocht is bestemd voor nieuwe bestemmingen vanuit Charleroi.

De uitlating van de minister werd onthaald op applaus van de meerderheid en de oppositie in het Waalse halfrond.


Witte Kaproen 27 november 2013 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6905469)
Het is de Vlamingen niet alleen verplicht om jaarlijks miljarden in de Waalse put te pompen, het is nu ook verboden om te concurreren tegen Waalse bedrijven.

Ook de Franstalige Brusselaar Benoit Cerexhe,ziet het niet zitten dat Ryanair naar Vlaanderen komt;

"Le chef de groupe CDH au Parlement bruxellois et bourgmestre de Woluwe-Saint-Pierre, Benoît Cerexhe, se montre aujourd’hui particulièrement inquiet par l’annonce de l’arrivée �* l’aéroport de Bruxelles-National de la compagnie aérienne Ryanair. "


Ja, de Vlamingen moet hun plaats kennen in dit "gezegende land".
Transfers betalen dat moet,maar van Ryanair moeten ze afblijven.:-(

lombas 27 november 2013 20:53

Als ik de reacties op DH lees, toch moeilijk een Vlaamslievende krant te noemen, zie ik nochtans enkel walging vis-�*-vis meneer Antoine. Wat niet al te moeilijk is.

Volgens mij maakt Antoine zich niet al te populair met dit soort loze statements.

Of hij kent O'Leary helemaal niet natuurlijk.

Scorpio 27 november 2013 21:11

Citaat:

Ik geloof dat de strategie van O'Leary er een is die hij zelf niet wenste, maar die hem is opgedrongen". Antoine wijst met een beschuldigende vinger naar Brussels Airport. Die heeft "eenzijdig" beslist om low cost toe te laten.
Antoine is een debiel. Brussels Airport zou Ryanair overtuigd hebben? Da's een goeie! Brussels Airport wist tot gisteren niet eens dat Ryanair van plan was om naar Zaventem te komen, en schreeuwen het van de daken dat ze hen liever niet zien komen. Voor een heel goeie reden trouwens: Ryanair komt maar om één reden naar Zaventem: Zaventem's trouwe klant Vueling wegjagen.

Vueling heeft een maand geleden een grote uitbreiding van z'n activiteiten aangekondigd op Zaventem, met 7 nieuwe bestemmingen bovenop de 4 die ze al hadden, voor in totaal 11 routes: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza, Palma de Mallorca en Santiago de Compostella. Vandaag kondigt Ryanair 10 nieuwe bestemmingen aan vanop Zaventem: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza en Palma de Mallorca. Telkens met hogere frequenties dan Vueling, en lagere prijzen. Hun doelstelling is zeer duidelijk: Vueling wegjagen. Eens dat gebeurd is voorspel ik dat Ryanair ook gewoon z'n operaties op Zaventem terug opdoekt. Op Zaventem beseffen ze dat zeer goed, dus geen wonder dat ze O'Leary liever niet hadden zien komen...

Het idee dat Zaventem nu ineens 'eenzijdig beslist heeft low-cost toe te laten' is krankzinnig, en wijst duidelijk aan dat Antoine geen idee heeft waar hij over spreekt: low-costmaatschappijen als Vueling en easyJet vliegen al vele jaren op Zaventem...

lombas 27 november 2013 21:20

easyJet is wel geen onversneden lowfaremaatschappij... Vueling evenmin.

Deze vergelijken met WizzAir of RyanAir is wel een iets andere categorisatie.

The Bold Revenger 27 november 2013 21:22

Men moet niet doen alsof het enkel Antoine is. Ik lees:

Citaat:

De uitlating van de minister werd onthaald op applaus van de meerderheid en de oppositie in het Waalse halfrond.
Citaat:

Le ministre, applaudi au terme de son intervention par la majorité comme l'opposition, a par ailleurs jugé le parlement wallon uni sur sa politique aéroportuaire.
Hoe kan men een Belgisch economisch model verdedigen met om de haverklap dergelijke problemen.

Witte Kaproen 27 november 2013 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6905547)
Men moet niet doen alsof het enkel Antoine is. Ik lees:





Hoe kan men een Belgisch economisch model verdedigen met om de haverklap dergelijke problemen.


Eerst moet de Antwerpse Zoo lankmoedig haar Panda's laten ontfutselen,want de Walen hadden hun dossier "beter voorbereid".


Maar nu wij Ryanair binnen halen is het kot te klein aan Waalse zijde.

Het percentage voorstanders van de Vlaamse onafhankelijkheid kan er alleen maar door stijgen :-)

Scorpio 27 november 2013 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6905543)
easyJet is wel geen onversneden lowfaremaatschappij... Vueling evenmin.

Deze vergelijken met WizzAir of RyanAir is wel een iets andere categorisatie.

Daar ben ik het niet mee eens: zowel easyJet als Vueling zijn echte LCC's. Zij richten zich wel naar een iets ander publiek dan Ryanair, maar dat maakt ze niet minder tot LCC's. Meer zelfs, als we kijken naar wat algemeen beschouwd wordt als de moeder van alle LCC's, het Amerikaanse Southwest Airlines, dan zien we dat easyJet en Vueling dichter tegen dat model aanzitten dan Ryanair.

Scorpio 27 november 2013 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6905584)
Maar nu wij Ryanair binnen halen is het kot te klein aan Waalse zijde.

Ryanair 'binnen halen'? Je beseft toch dat dat 'binnenhalen' van Ryanair naar alle waarschijnlijkheid op middellange tot lange termijn een zéér slechte zaak is voor Zaventem?

DucDEnghien 27 november 2013 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 6905527)
Antoine is een debiel. Brussels Airport zou Ryanair overtuigd hebben? Da's een goeie! Brussels Airport wist tot gisteren niet eens dat Ryanair van plan was om naar Zaventem te komen, en schreeuwen het van de daken dat ze hen liever niet zien komen. Voor een heel goeie reden trouwens: Ryanair komt maar om één reden naar Zaventem: Zaventem's trouwe klant Vueling wegjagen.

Vueling heeft een maand geleden een grote uitbreiding van z'n activiteiten aangekondigd op Zaventem, met 7 nieuwe bestemmingen bovenop de 4 die ze al hadden, voor in totaal 11 routes: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza, Palma de Mallorca en Santiago de Compostella. Vandaag kondigt Ryanair 10 nieuwe bestemmingen aan vanop Zaventem: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza en Palma de Mallorca. Telkens met hogere frequenties dan Vueling, en lagere prijzen. Hun doelstelling is zeer duidelijk: Vueling wegjagen. Eens dat gebeurd is voorspel ik dat Ryanair ook gewoon z'n operaties op Zaventem terug opdoekt. Op Zaventem beseffen ze dat zeer goed, dus geen wonder dat ze O'Leary liever niet hadden zien komen...

Het idee dat Zaventem nu ineens 'eenzijdig beslist heeft low-cost toe te laten' is krankzinnig, en wijst duidelijk aan dat Antoine geen idee heeft waar hij over spreekt: low-costmaatschappijen als Vueling en easyJet vliegen al vele jaren op Zaventem...

O'Leary spant nu inderdaad de Vlamingen in Zaventem voor zijn kar, en hij zal ze dumpen wanneer hij zijn beoogde resultaten binnen heeft. Heerlijk is dat.

lombas 27 november 2013 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6905584)
Maar nu wij Ryanair binnen halen is het kot te klein aan Waalse zijde.

Ik zou er niet al te enthousiast over zijn. Op korte termijn zorgt dit voor wat leuke reisjes vanuit Zaventem. Niet met Ryanair uiteraard, met zulke maatschappijen meng ik me niet.

Op lange termijn blijft Ryanair rustig in Charleroi en zal het haar activiteiten in Zaventem wel terug afbouwen van zodra Vueling zich koest heeft gehouden.

Je overweegt toch niet dat Ryanair een langetermijnstrategie heeft in een luchthaven op 50 kilometer van haar Belgische main hub?

lombas 27 november 2013 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 6905592)
Daar ben ik het niet mee eens: zowel easyJet als Vueling zijn echte LCC's. Zij richten zich wel naar een iets ander publiek dan Ryanair, maar dat maakt ze niet minder tot LCC's. Meer zelfs, als we kijken naar wat algemeen beschouwd wordt als de moeder van alle LCC's, het Amerikaanse Southwest Airlines, dan zien we dat easyJet en Vueling dichter tegen dat model aanzitten dan Ryanair.

Heb je zicht op de prijzen en prijsaanbiedingen van Vueling?

EasyJet leent zich iets meer naar het lowfaremodel, maar steunt inderdaad op een volledig ander publiek en maakt ook grotendeels gebruik van de reguliere luchthavens. De prijzen zijn eveneens hoger, hoewel niet in de stijl van Vueling.

Witte Kaproen 27 november 2013 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 6905596)
Ryanair 'binnen halen'? Je beseft toch dat dat 'binnenhalen' van Ryanair naar alle waarschijnlijkheid op middellange tot lange termijn een zéér slechte zaak is voor Zaventem?



Niet voor Zaventem,wel voor Brussels Air-lines.
Deze "eeuwige belofte " belooft nu reeds sinds haar ontstaan dat ze winst ging maken.
We hebben er echter nog niets van gezien.
Steeds maar verlies,jaar na jaar weeral bij te passen door de hardwerkende Vlaming.

Witte Kaproen 27 november 2013 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 6905597)
O'Leary spant nu inderdaad de Vlamingen in Zaventem voor zijn kar, en hij zal ze dumpen wanneer hij zijn beoogde resultaten binnen heeft. Heerlijk is dat.


Daarom dat ze staan te trillen op hun benen in het Waals Parlement zeker :lol:

Vrijheideerst 27 november 2013 21:57

Hallo BWarrior & Gross-Brabander?

Scorpio 27 november 2013 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6905604)
Heb je zicht op de prijzen en prijsaanbiedingen van Vueling?

Die volgen hetzelfde 'stramien' als andere LCC's voor zover ik kan zien...

DucDEnghien 27 november 2013 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6905624)
Daarom dat ze staan te trillen op hun benen in het Waals Parlement zeker :lol:

Dat zouden ze echt niet moeten. O'Leary heeft een ander publiek voor ogen in Zaventem: business publiek. Maw hij gaat Brussels Air lines concurreren en afmaken. Op middellange termijn vervangt Ryan Air gewoon de vluchten van Brussels Airlines, voor Zaventem een nuloperatie dus.

Scorpio 27 november 2013 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6905613)
Niet voor Zaventem,wel voor Brussels Air-lines.
Deze "eeuwige belofte " belooft nu reeds sinds haar ontstaan dat ze winst ging maken.
We hebben er echter nog niets van gezien.
Steeds maar verlies,jaar na jaar weeral bij te passen door de hardwerkende Vlaming.

Je kent er niet al te veel van he?

Ook en vooral voor Zaventem: mark my words: eens Vueling weggepest is, bolt ook Ryanair het gewoon terug af.
Brussels Airlines hun slechte cijfers zijn trouwens een vrij recent fenomeen: tot voor enkele jaren waren zij rendabel. Hoe je er bij komt dat 'de hardwerkende Vlaming' de verliezen moet bijpassen, die mag je me toch ook eens uitleggen...

Echte Waal 27 november 2013 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6905425)
"Le ministre wallon en charge de la politique aéroportuaire André Antoine a ménagé le patron de Ryanair Michael O'Leary, mercredi lors d'un débat d'actualité au parlement wallon, estimant qu'il avait "dégainé le premier" après avoir été provoqué par un aéroport national "souvent très flamand". "

Ryanair is uitschot.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be