![]() |
Waalse solidariteit ? geen Ryanair in Zaventem
Als dank voor de jaarlijkse 16 miljard € Vlaamse transfers ,staan ze nu in Wallonië te schuimbekken omdat Ryanair besloten heeft om niet langer alleen vanuit Charleroi ,maar ook vanuit Zaventem te vliegen .
Dat mag niet volgens de bevoegde Waalse minister ,want Zaventem is veel te Vlaams. "Le ministre wallon en charge de la politique aéroportuaire André Antoine a ménagé le patron de Ryanair Michael O'Leary, mercredi lors d'un débat d'actualité au parlement wallon, estimant qu'il avait "dégainé le premier" après avoir été provoqué par un aéroport national "souvent très flamand". " Ja dat noemen ze dan "Stank voor dank" |
Het is de Vlamingen niet alleen verplicht om jaarlijks miljarden in de Waalse put te pompen, het is nu ook verboden om te concurreren tegen Waalse bedrijven.
Citaat:
|
Citaat:
"Le chef de groupe CDH au Parlement bruxellois et bourgmestre de Woluwe-Saint-Pierre, Benoît Cerexhe, se montre aujourd’hui particulièrement inquiet par l’annonce de l’arrivée �* l’aéroport de Bruxelles-National de la compagnie aérienne Ryanair. " Ja, de Vlamingen moet hun plaats kennen in dit "gezegende land". Transfers betalen dat moet,maar van Ryanair moeten ze afblijven.:-( |
Als ik de reacties op DH lees, toch moeilijk een Vlaamslievende krant te noemen, zie ik nochtans enkel walging vis-�*-vis meneer Antoine. Wat niet al te moeilijk is.
Volgens mij maakt Antoine zich niet al te populair met dit soort loze statements. Of hij kent O'Leary helemaal niet natuurlijk. |
Citaat:
Vueling heeft een maand geleden een grote uitbreiding van z'n activiteiten aangekondigd op Zaventem, met 7 nieuwe bestemmingen bovenop de 4 die ze al hadden, voor in totaal 11 routes: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza, Palma de Mallorca en Santiago de Compostella. Vandaag kondigt Ryanair 10 nieuwe bestemmingen aan vanop Zaventem: Barcelona, Valencia, Malaga, Alicante, Rome, Lissabon, Porto, Venetië, Ibiza en Palma de Mallorca. Telkens met hogere frequenties dan Vueling, en lagere prijzen. Hun doelstelling is zeer duidelijk: Vueling wegjagen. Eens dat gebeurd is voorspel ik dat Ryanair ook gewoon z'n operaties op Zaventem terug opdoekt. Op Zaventem beseffen ze dat zeer goed, dus geen wonder dat ze O'Leary liever niet hadden zien komen... Het idee dat Zaventem nu ineens 'eenzijdig beslist heeft low-cost toe te laten' is krankzinnig, en wijst duidelijk aan dat Antoine geen idee heeft waar hij over spreekt: low-costmaatschappijen als Vueling en easyJet vliegen al vele jaren op Zaventem... |
easyJet is wel geen onversneden lowfaremaatschappij... Vueling evenmin.
Deze vergelijken met WizzAir of RyanAir is wel een iets andere categorisatie. |
Men moet niet doen alsof het enkel Antoine is. Ik lees:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Eerst moet de Antwerpse Zoo lankmoedig haar Panda's laten ontfutselen,want de Walen hadden hun dossier "beter voorbereid". Maar nu wij Ryanair binnen halen is het kot te klein aan Waalse zijde. Het percentage voorstanders van de Vlaamse onafhankelijkheid kan er alleen maar door stijgen :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op lange termijn blijft Ryanair rustig in Charleroi en zal het haar activiteiten in Zaventem wel terug afbouwen van zodra Vueling zich koest heeft gehouden. Je overweegt toch niet dat Ryanair een langetermijnstrategie heeft in een luchthaven op 50 kilometer van haar Belgische main hub? |
Citaat:
EasyJet leent zich iets meer naar het lowfaremodel, maar steunt inderdaad op een volledig ander publiek en maakt ook grotendeels gebruik van de reguliere luchthavens. De prijzen zijn eveneens hoger, hoewel niet in de stijl van Vueling. |
Citaat:
Niet voor Zaventem,wel voor Brussels Air-lines. Deze "eeuwige belofte " belooft nu reeds sinds haar ontstaan dat ze winst ging maken. We hebben er echter nog niets van gezien. Steeds maar verlies,jaar na jaar weeral bij te passen door de hardwerkende Vlaming. |
Citaat:
Daarom dat ze staan te trillen op hun benen in het Waals Parlement zeker :lol: |
Hallo BWarrior & Gross-Brabander?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook en vooral voor Zaventem: mark my words: eens Vueling weggepest is, bolt ook Ryanair het gewoon terug af. Brussels Airlines hun slechte cijfers zijn trouwens een vrij recent fenomeen: tot voor enkele jaren waren zij rendabel. Hoe je er bij komt dat 'de hardwerkende Vlaming' de verliezen moet bijpassen, die mag je me toch ook eens uitleggen... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be