![]() |
Wie tekende dit contract bij NMBS?
NMBS kaalgeplukt door Wurgcontract Diabolocontract!!!
Hoe is dat mogelijk? Zijn er geen juristen bij de NMBS? |
De sporen zijn een rood bastion. Geld is nooit een issue.
|
Citaat:
Het bewijst nogmaals dat PPP altijd moeilijk is. Kijk naar de Liefkenshoektunnel en de Chunnel. |
Ik zou dit ook niet te zeer ten laste brengen van de NMBS-verantwoordelijken...
Het is tenslotte nog altijd economische crisis,waardoor het aantal vliegende zakenreizigers dat gans het jaar door aan- en afstroomt naar luchthavens,(en die steeds meer gewend zijn te denken in termen van Thalys,TGV,......trein in het algemeen),niet op de verhoopte aantallen zitten..... Een ongelukkige samenloop van omstandigheden.....en er zal wat geduld moeten geoefend worden,want we weten allemaal dat het autowegennet rondom Brussel gewoonweg niet nog meer verkeer aankan en zal aankunnen... |
getekend door Tuybens. Vandelanotte zou er tussen zitten.
|
Citaat:
De privé-partner heeft 290 miljoen ingebracht. In ruil krijgt hij 35 jaar lang 9 miljoen/jaar vast, plus 4,4 per passagier, plus 0,5% van de totale reizigersinkomsten van de NMBS. Vorig jaar kwamen er 3,6 miljoen mensen met de trein naar Zaventem. Als we even aannemen die 3,6 miljoen reizigers 1 diabolo-ticket kopen (het zouden er ook 2 kunnen zijn, bij aankomst en vertrek), levert dat dus 4,4 x 3,6 = 16 miljoen per jaar op. Plus de 9 miljoen vast, plus die 0,5% van een mij onbekend bedrag. Dan heb ik toch de indruk dat je inderdaad van een wurgcontract kunt spreken. |
Wurgcontract? Dat is gewoon typisch socialistische politiek.
Nu ontvangen en de toekomstige generaties zullen de schulden wel betalen. |
Citaat:
|
<
Citaat:
Een investeerder berekent de NPV van een contract met een percentage dat start met ong 5% (afhankelijk van het risico). Dan moet er nog winst gemaakt worden, want indien er geen winst in zit is er geen reden om eraan te beginnen. Het probleem is dat een privé partner geen bal heeft aan de neveneffecten. Veronderstel dat bij elke 2 reizigers 1 auto minder is op de Brusselse ring. Dit zal zeker een positief effect hebben op de economie, maar wie gaat dit berekenen en doorsluizen naar de privé partner? |
Dit lijkt me inderdaad een typisch geval van rode graai-en sinterklaaspolitiek te zijn.
|
http://www.standaard.be/cnt/g0d4h9hp
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be